Voorlok wassen?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XoNo

Voorlok wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-02 00:27

Hai...zoals de meesten al wel weten heb ik dus een paardje gekocht, maar hij zit totaal onder de blubber, waaronder ook zijn voorlok dus een beetje goor is. Ik wil hem dus, met de tijd, als hij naar binnen gaat, grondig wassen, en dus ook zijn voorlok. Is dat met water makkelijk schoon te krijgen, zo nee, hoe doe ik dat dan? Ben er namelijk bijna van verzekerd dat er dan bv shampoo in zijn oogjes zou kunnen komen, als ik dat ga gebruiken. Iemand?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:35

Babyshampoo gebruiken. Dat prikt niet bij kinderen en ook niet bij paarden.

Je suis Charlie.

vlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:43

ALTIJD een milde (baby) shampoo gebruiken, dus niet alleen voor de voorlok. Je kunt ook paardenshampoo kopen maar dat is een beetje heel veel duurder....

misty 26-09-06

Ods
Hoofdmoderator
Moderator Markt, MZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 01:23

Hoi Hoi

Ik was de voorpluk altijd met een spons..... Ik maak 'm nat met de spons waar iets water in zit, terwijl de spons OP het hoofd ligt, tussen de oren, rustig uitknijpen en dat zo vaak als het nodig is herhalen. Een beetje shampoo erin en nadat je het goed gereinigd hebt op de zelfde manier weer uitspoelen, het kost even tijd maar het werkt echt goed. Omdat je het gedoseerd nat maakt heeft het paard er geen hinder van. Trouwens als je het gedoseerd doet loopt het water niet in de ogen maar erlangs.

Je kan beter geen babyshampoo gebruiken voor manen en staartwortel. De kans dat je Paard/Pony gaat schuren is aanwezig en het zou zonde zijn als hij/zij al lange manen heeft.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 09:13

Bij Tos deel ik de voorpluk in 2e en haal die onder het halster door terug, en was die met de rest van de maantjes mee!

Wel een leuk paardje heb je gekocht hoor!
Schatje zeg!

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie