het is toch mijn paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 10:22

ja ben ut met je eens,
ik zal um wel proberen te wennen om 2x per dag te rijden.
na ja we zien wel.!!

effe reactie op My Dominique, ik mest nog wel zelf zijn stal... ik vindt het ook niet erg als ze dat een keer doet..haha

doei kusjes Nicole

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:45

Ik vind dus dat als de moeder een eigen paard heeft en daar niet op kan rijden omdat ze hem heeft laten dekken dat ze niet zomaar elke dag om het paard van jou kan gaan rijden en ze zo graag wil rijden dan had ze haar eigen paard niet moeten laten dekken vind ik Ik neem aan dat als het paard nietdrachtig was geweest ze gewoon op haar eigen paard was blijven rijden!!

Ik denk dat je gewoon met je moeder er over moet gaan praten ik denk dat dat de beste oplossing is en spreek dan dagen af wanneer zij mag rijden en wanneer ja ik denk dat er dan ook geen boze gezichten meer komen.

Als je niks zegt veranderd er ook niks en denkt je moeder dat je het niet erg vind!!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 14:20

ja dat is ook zo, ze heeft um zelf laten dekken, ik zal maar met der gaan prten!!

ze mag er best op, maar ik wil er zelf natuurlijk ook op kunnen rijden

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:38

My Dominique"]
[quote="XoNo"][quote="nicolietje schreef:
sorry, dat ik zo laat reageer..
ik zal idd even met mjn moeder gaan praten om duidelijke afspraken te maken.
heel veel zeiden, 2x per dagrijden kan geen kwaad, mee eens!!!
het probleem is alleen dat ik school heb mijn moeder werk, dus meestal wuillen we rijden rond dezelfde tijd.
kan mijn paard ook rond 5uur rijden en daarna rond half acht..??
ik heb het mijn moeder nog niet uit haar hoofd gepraat dat ze concours op haar gaat rijden.
maarja..dan rijden we maar samen concours op haar!!
deze week komt het veulentje Haha! , dus zal ze wle wat minder op mijn paard rijden!!
doei!! thnx voor de reacties!!


Je paard kan prima om 5 uur en om half 8 weer rijden...is een kwestie van wennen voor het paard. Manegepaarden rijden ook vaak een uur wel, dan een uur niet, en dan weer een uur wel. Ik zie het probleem niet. Ik snap best dat je het vervelend vind, maar je moet van een mug geen olifant maken. Ik zeg ook niet dat je dat wel doet, maar zorg dat het niet zo ver komt. Veel mensen zouden juist blij zijn als hun ma een keertje op hun paard stapt, waaronder ik...ik zou het fantastisch vinden.
[/quote]

ja ik ook
Maar als ze er elke middag opstapt!
nee dat echt niet.. k geef toe t klinkt verwend
maar als ik uit school kom de hele dag heb zitten wachten tot ik eindelijk naar me paardje mocht, kom ik daar zie ik dat mijn vader/moeder al heeft uitgemest gepoetst gereden en heeft verzorgd en gevoerd ( bv)
en dat elke middag.. sorry maar ik zou daar niet tegen kunnen.
in mijn ogen het is mijn paard mijn verjaardagskado dus dan mag ik weten wat ermee gebeurd...
maar goed ook ik zal verwend zijn
[/quote]

Lucky bastard Lachen Verjaardagscadeau Haha! Ik snap wel wat je bedoelt. Gelukkig zien mijn ouders ook in dat het paard echt van mij is, nja...ze zei wel dat het ook voelt alsof het een beetje haar paard je is, en dat is het ook. Als je foto's hebt gezien van mijn paardje, kun je je wel voorstellen dat ze het poetsen ook maar aan mij overlaten Knipoog Uitmesten is gelukkig bij ons geen punt, dat wordt allemaal gedaan. Maargoed, het gaat nu even niet om de details. Ik denk gewoon dat de moeder van nicolietje het volste recht heeft om haar paard te rijden. Het is overigens in principe van haar. Maar anders moet ze gewoon eens gaan praten met haar ma, en zeggen dat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden wie wanneer rijdt. En je kunt je paardje natuurlijk ook gewoon allebei rijden, kan hij best hebben.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 15:06

Ik zou het wel eerlijk vinden als je moeder er af en toe op gaat want zij betaald immers alles, maak hier met je moeder duidelijke afspraken over.
Aan de andere kant: Wees blij dat je moeder ook van paarden houd, mijn moeder durft mij amper te zien rijden, ze is er als de dood voor, als ik meedoe aan een wedstrijdje staat ze bijna de hele tijd in de bar. Als ik dan zeg dat ze best de stallen in kan komen zegt ze:,,Nee hoor, ik sta hier best!'' Ik heb haar 1 keer op een paard gekregen met hulp van mijn instructeur want die trok haar mee. Maar mijn moeder stond doodsangst uit en het deed zeer want ze is niet zo soepeltjes meer. Volgens haar heeft ze een soort van trauma overgehouden aan iets van vroeger. Ze moest namelijk op een ezeltje zitten van haar moeder (mijn oma) en ze vond hem hardstikke groot en ze dacht dat hij ging rennen en sindsdien vind ze het eng.
Eigenlijk wil ik hiermee zeggen dat je blij moet zijn dat je moeder ook in het edele ros is geïnteresseerd. Je hebt daardoor wel een eigen paard. Maar aan de ene kant is het ook niet helemaal eerlijk dat je moeder hem aan jou geeft en dat zij hem dan gebruikt maar wees niet getreurd want vrij snel nadat het veulen geboren is kun je alweer op rijden. Voor je moeder is het ook wel eens goed om op een ander paard te rijden dan alleen haar eigen paard. Je moet aan je moeder ook eens vragen of je zodra het weer kan ook eens op haar paard mag rijden.
Groetjes van Jessica!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 17:16

bedanktt, wanner nadat het veulen er is mag je rijden dan??

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 17:22

Ik weet het eigenlijk niet precies maar ik gok een maand ongveer en dan mag je rustig aan beginnen.
Groetjesssss van Jessica!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 17:24

oh, nou dna vraag ik het wel effetjes na op de rijverening..
bedankt..
groetjessss (hahah)Nicole

thehorsefan

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Liedekerke(de plaats dat niemand weet liggen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-02 23:41

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllp !!!!
Mijn vader wilt nu opeens als beginneling lessen gaan nemen op men paardje die we 2-3weken geleden gekocht hebben !!!!
Het ergste van allemaal:
Ik volg al 4-5jaar les en men vader heeft gewoon eens een wandeling gemaakt op een manegepaardje en men vader denkt me al om me de les te kunnen lezen wat ontzettend irri is en hij zich voor heel de manegemensen afrontelijk maakt omdat ze al vlug merken dat hij er niets van weet en aleen maar denkt dat hij er veel van weet !
God...was hij maar niet zo eigenwijs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-02 00:16

Ik zou het ook niet fijn vinden, maar het is wel te begrijpen, zeker als je moederspaard voorlopig niet getraind kan worden ivm dracht/veulen.
Als ze goed rijdt, zou ik er blij mee zijn, anders natuurlijk niet!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 16:20

tja wat is goed rijden?
ik ga niet zeggen dat ik beter rijdt (erg arrogant) maar ik vindt niet dat mijn paard er beter van wordt vandoor..