Paard grijpt deken van andere pony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Paard grijpt deken van andere pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 19:09

Hoi!
Ik heb nu dus een nieuw paard en die is vandaag exact 1 week bij ons.
Hij staat dus met nog 7 anderen in de wei. (eerste dagen apart) en dat gaat goed.
Alleen, ik zag gister dat ie aan de deken van een pony zat te trekken, daar bij de hals zeg maar.
Nu is die pony wel mega hengstig op t moment en ze loopt hem de hele tijd achter zn kont aan.
Zou t kunnen dat ie daardoor wat rebelser in de wei is omdat er 1 hengstig is??
Wat kan ik t beste doen als ie t bijten in de deken blijft doen???

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:10

Doet Pinky ook *LOL* Vooral bij Blauwe dekens...
Ach, zolang Mysty en Blix van die van Pinky afblijven is het prima Haha! Knipoog Tong uitsteken

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 22:33

Ja, da's altijd wel fijn ja als ze de dekens van je eigen paard
heel laten Pling
Ik weet niet of ie t vandaag ook heeft gedaan. Ik was niet thuis toen ze in de wei stonden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:38

Je hebt weleens van die spuitbussen, die spuit je dan op plekjes waar hij niet aan mag komen. Ik weet niet of het helpt, en of het voor dat paard wel zo fijn is...het smaakt nogal goor, vinden de meeste paarden dan, je hebt er van die leipe beesten bij *LOL* Als da niet lukt, dan weet ik het ook niet meer, je kunt hem misschien een muilkorfje om doen, met die gaatjes erin, zodat hij nog wel kan grazen...gewoon met grote gleuven...zodat hij nog genoeg kan eten, maar niet meer kan bijten. Ik weet niet of hij de dekens kapot maakt, want zo kunnen de rekeningen hoog oplopen natuurlijk Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 01:58

Een spuitbus kan ik me nog iets bij voorstellen, maar eigenlijk kun je gewoon helemaal niets doen ! Zeker niet straffen of zo. Tja.. misschien de oorzaak van het probleem wegnemen (=dus deken).

Je kunt kinderen in een speeltuin toch moeilijk verwijten dat ze daar gaan spelen. Knipoog

Bertus.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 23:22

Ik heb idd zo'n stinkspuitbus. Heb ik een x gekocht toen 2 paarden op elkaar zaten te bijten.
Maar goed, die pony waarbij hij in de deken hapt is niet van ons, die staat hier op pension, ik denk niet dat de eigenaren er erg blij van worden als ik die oliebol op hun deken spuit.
Hij heeft gelukkig nog niet doorgebeten, anders kun je idd dat ook nog eens gaan vergoeden.
Ik kijk t nog ff aan, als t echt erg wordt is zo'n muilkorf wel een idee.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:25

Ja, ze zijn meestal wel wat 'hitsiger' Knipoog bij een hengstige merrie, dat zie ik hier ook heel duidelijk. Jim is veel fanatieker in dekje bijten als Miga hengstig is.
Maar Jim bijt verder ook regelmatig in Miga's deken (rennen ze achterelkaar aan, hij met haar staartfalp in z'n mond, groot feest!). Je hebt weleens wat gaatjes en scherutjes maar ik heb een hele handige moeder. Leuk is anders maar er is helaas weinig aan te doen denk ik. Stinkspuitbusspul lijkt me voor het paard dat de deken opheeft ook niet al te prettig!