nieuw zadel kopen voor een 4jarige?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

nieuw zadel kopen voor een 4jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 21:40

ik heb op ailin nu een veelzijdigheidszadel ligggen. het ligt goed op ailin alleen ik zit er niet echt lekker in (wordt naar oren gedrukt). ik moet dus voortdurend opletten dat ik goed zit en niet naar voren ga zitten (waar ik normaal geen last van heb). nu was ik van plan om volgend jaar een dressuur zadel te kopen en dan op onze maat te laten maken (vooral de mijne zodat ik er ook andere paarden mee kan rijden, maar hij moet natuurlijk ook goed liggen op ailin) maarja omdat mijn huidige zadel dus niet ideaal is begin ik te twijfelen of ik niet nu al een nieuw zadel zou kopen maarja over een jaar is ailin zo goed als uitgegroeid en dan ben je toch zekerder of t zadel goed ligt of niet.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 22:59

Ik zou idd nog ff wachten met een op maat gemaakt zadel, als je paard nog niet is uitgegroeid. Als het echt heel irri rijdt, kun je ook poberen of je ergens voor zo lang een 2e hands zadel kan fixen die wel lekker rijdt is dat natuurlijk ook fijn. Ken ook iemand die een oud zadel voor een 3/4 jaartje (maar was wel goed zadel) gebruitk heeft voor een hulsebos zadel (op maat gemaakt)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:07

tja, aan de ene kant ga ik wel met Lex mee, maar aan de andere kant is het juist nu belangrijk dat jij goed zit. Nu moet je paard alles leren, en moet jij daarom netjes de (gewichts)hulpen kunnen geven.
Moeilijk hoor...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 10:14

Ik zou nu voor een nieuw zadel gaan jullie leren nu heel veel en dat moet op een goede manier gaan. Doe je dat niet neem je deze problemen mee en dan wordt het later corrigeren wat steeds moeilijker wordt.

Ik zou dan wel oppassen met het zadel op andere paarden leggen. Tinker zijn best breed en apart van bouw het zadel gaan na Ailin staan. Ga je dit veelvuldig op andere paarden leggen (met andere bouw) is dit niet bevorderlijk voor je zadel en dus ook voor Ailin. Ik zou daarin geen risico nemen.

Als je voor je werk een paard moet rijden moeten zij voor goed spul zorgen zodra je je eigen zadel gaat gebruiken heb je ook te maken met slijtage die een stal niet zal vergoeden. Hou daar wel rekening mee want dat is toch zonde.

Lovers P.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:09

Ik heb beide zadels op 3 jarige leeftijd bij mijn paarden aan laten meten
en toen ze 4 waren nog een keer nalaten kijken wat er veranderd moest worden en bij de ene als 5 jarige weer. Moet je alleen wel een zadel hebben waarbij dat kan.