spelen in de wei met als gevolg wondjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

spelen in de wei met als gevolg wondjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 11:56

hoihoi
meron heeft in de wei staan spelen met een ander paard, dit ging er niet altijd even vriendelijk aan toe, dus naar elkaar happen, stijgeren achter elkaar aanrennen enzovoort.
maar nu heeft hij bij zijn rechtervoorbeen 2 wondjes, 1 aan de kogel en 1 aan de kroonrand.
ik heb ze schonngespoten en heb er blauwtinxtuur opgespoten (had eerst de acederm bus vast, maar daar kwam niets meer uit)
wat kan ik nog meer doen behalve schoonmaken en ontsmetten?

groetjes liselot

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 12:13

Je kan niets meer doen. Gewoon goed laten helen aan de open lucht, dan komt het wel weer goed. Even geen peesbeschermers ofzo over het wondje doen, dat gaat irriteren en schuren.
Of was de wond heel groot? Dan moet de DA komen om te hechten. Afspoelen met koud water kan ook nooit kwaad, en dat moet je zeker doen als het dikker gaat worden. Maar pas op dat je het nieuwe, dunne korstje er niet teveel afspoeld. Als het niet dik gaat worden of niet warm is, dan moet je niet teveel gaan spoelen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-02 12:19

nee het zijn 2 kleine wondjes met een doorsnede van ongeveer een cm, niet erg groot dus. het been is niet dik of warm en hij loopt ook niet kreupel. na het werk spoel ik het weer af en dan spuit ik er weer nieuw spul op.

groetjes liselot

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 20:02

zolang je paard niet met z'n benen in de prut komt kan het geen kwaad.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 23:58

Al dat gespuit is vrij zinloos. bij een verse wond eerst schoon maken en dan acederm erop, daarna alleen schoonhouden door af te spoelen, niet spuiten. Ook geen spul erop spuiten, dat heeft geen enkele zin meer. Gewoon laten genezen en inderdaad in te veel in de prut laten lopen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 00:07

hij loopt gewoon in de bak en in de wei, deze zijn beide best modderig, dus na die tijd spuit ik de benen goed af

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 01:17

Tenzij je ontstekingen ziet ... zoveel mogelijk afblijven. Je kent het verhaal van de hengsten hier en je weet niet wat je ziet wat kleine wondjes betreft ! Knipoog
Toch gaat het allemaal erg goed.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 11:50

er zijn geen ondtstekingen, het been is ook helemaal niet dik of warm. hij loopt ook helemaal niet kreupel.
dus dat is wel een mooi teken, het begint ook al te genezen.
bedankt voor de advizen