mag zijn benen niet poetsen.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

mag zijn benen niet poetsen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 12:38

Mijn pony heeft alweer een tijdje een nieuw trucje wat nou wel errug irritant begint te worden.....Ik mag zijn benen gewoon aanraken, maar zo gauw ik er met een borstel o.i.d. overheen ga is het trappen en slaan. Ik natuurlijk boos, maar als ik m een tik geef ofzo gaat ie net zo hard door.....Er is volgens mij niks mis met zijn benen, het zit dus gewoon tussen zijn oren....Hoe zorg ik ervoor dat ik de benen wel weer kan poetsen? Hetzelfde verhaal rond de koker trouwens....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:06

haha, aangenaam, het komt me heel bekend voor. ik rij op zo'n merrie, waarvan ik niet bij haar benen mag komen, vooral tegen de hengstigheid aan.
Probeer hem niet te zacht te borstelen, ga er goed overheen, zodat het niet kan kietelen! Ga vooral die plekken niet uit de weg!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:11

Mijn oude pony heeft dat ook. Borstelen is een ramp, ik loste het vroeger op door iedere dag z'n benen af te spuiten na het werk. Vreemd genoeg liet hij dat wel toe.
Hem pesten door toch te willen borstelen heb ik maar opgegeven.
Scheren was levensgevaarlijk. Sedalin, praam op en een ander been optillen en nog uithalen...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:13

wat voor'n borstel heb je?
Ik doe lot zijn benen met de borstel waar ik ook zijn hoofdmee doe.
alleen als er echt vieze harde plekken op zitten doe ik ze met een harde borstel.
Hij vind die harde echt 10 keer niets en het doet 'm zeer hij slaat niet maar tilt ze we;l steeds op en kijkt boos achterom van hallo dat doet zeer

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 13:34

Ik ben bezig mijn paard het af te leren, bij haar kan ik ook nauwelijks aan haar benen komen.
Nu doe ik het met een zweep. Ik ga iedere avond na het masseren (ja ik masseer haar want ze is nogal schichtig) met mijn zweep over haar benen en hoeven heen. Natuurlijk is het eng in het begin maar nu laat ze het al heel goed toe. Natuurlijk belonen na afloop. Zo went ze aan aanraking daar en kan ze me dus niet raken whahahaha

Maar jou paard deed het eerst wel, dus misschien is het toch aanstellerij? De koker kan eventueel ontstoken zijn, dit kan heel erg pijnlijk zijn!

Gr Esme

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:27

Als ze het voorheen wel toeliet, maar nu niet meer: wat doe je dan anders? Gebruik je een andere borstel, poets je erg ruw? Is er een smid bij geweest die niet zachtzinnig is geweest?

Maar één tip: als hij zuur gaat kijken, meteen doorgaan. Niet stoppen omdat hij een voetje optilt, want dan gaat hij denken: ze poetst mijn been, ik ga zuur kijken of til mijn been op- ze stopt en dat is wat ik wil, dus ik doe het de volgende keer ook weer zo.

Het probleem cre-eer je zo zelf. Door gaan en flink bestraffen, en als hij blijft staan goed belonen.