welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:18

Ik denk erover om mn veulen in de verzekering te doen. Met name omdat mijn vorige paard ontzettend veel geld gekost heeft qua ziektenkosten.

Nu zijn er nogal wat verschillende verzekeringen. Wat raden jullie aan?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:39

Ik heb mijn paard verzekerd bij de Efo. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord en ik hoop dat ze waar zijn want ik heb na de eerste maand al een rekening van dik 1100 euro liggen voor ze dus ik hoop dat ze idd zo netjes uitbetalen als ik gehoord heb.
Fairmount is in ieder geval geen aanrader omdat die iedere keer weer met een eigen risico werken en als je dan een langdurig verhaal heb moet je voor iedere behandeling weer eerst je eigen risico betalen.

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:52

hai katja, ik lees nu op de site van Efo dat ze 80% van de verzekerde waarde uitkeren en ook 80% van de ziektenkosten. Dan heb je toch ook 20% eigen risico? Of bedoel je het anders?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:00

Bij Fairmount heb je een minimaal eigen risico van 50 euro. Dus als je een paar keer terug moet voor controle of een goedkope behandeling dan krijg je bijna nooit iets terug.

Edit: de meeste verzekeringen die ik bekeken heb keren 75% uit.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:30

Interpolis heb ik goede ervaringen mee alleen fysio word niet vergoed dat is wel jammer.

IngLio

Berichten: 2378
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: centraal NL

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:32

Bierum, onderlinge paardenverzekering / Agriver
www.agriver.com

100 euro eigen risico per jaar!

GCH

Berichten: 163
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: den haag

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:58

Ik zit al 5 jaar bij interpolis.

gelukkig pas een keer echt nodig gehad, daarbij werd 80 procent van de stalling vergoed, maar wel 100 procent van de stalling op de kliniek.

castratie werd weer niet vergoed

Verder wel altijd een goede service, bij vragen bijv.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:43

Ik zit bij EFO sinds 8 maanden en dat bevalt prima. Heb al een aantal keer moeten declareren, en ze betalen netjes uit, binnen twee weken zelfs na het opsturen van de rekeningen!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:47

gouda schreef:
Interpolis heb ik goede ervaringen mee alleen fysio word niet vergoed dat is wel jammer.

Denk dat Dewi daar geen moeite mee heeft.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:05

Ik zit bij Interpolis. Hele goede ervaringen mee.
Ik had na het opsturen van het declaratieformulier het geld binnen een week op mijn rekening staan. Dus ik hoefde het niet eens voor te schieten. Dat is bij Amev wel even anders. Daar moesten we vaak 3 maanden wachten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:22

Katja schreef:
gouda schreef:
Interpolis heb ik goede ervaringen mee alleen fysio word niet vergoed dat is wel jammer.

Denk dat Dewi daar geen moeite mee heeft.

Denk het ook niet nee scheelde toch wat in de prijs met Amev die dat wel vergoed dus misschien een tippie

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:36

Ik verplaats dit topic even naar vraag maar raak.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:30

Mijn paard is inmiddels al weer ruim 2 jaar verzekerd bij Interpolis. Ze is er uitgebreid verzekerd + zieketekosten. Ik kan niet anders zeggen als dat ik hartstikke tevreden ben over Interpolis! Helaas heb ik in de afgelopen 2 jaar al een hele hoop dingen moeten claimen en dit is geen enkele keer een probleem geweest. De claims worden snel en netjes afgehandeld, met een week had ik het geld al op mijn rekening Daarnaast zijn ze bij Interpolis ook nooit te beroerd om vragen te beantwoorden, je word er altijd netjes geholpen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:33

Loesjuh schreef:
Ik zit bij EFO sinds 8 maanden en dat bevalt prima. Heb al een aantal keer moeten declareren, en ze betalen netjes uit, binnen twee weken zelfs na het opsturen van de rekeningen!


Ik ben met een paard 23 jaar en met een ander 26 jaar verzekerd geweest bij EFO en nu staat Flair weer bij de EFO in de verzekering en inderdaad is deze verzekeringsmaatschappij heel vlot met het uitbetalen van rekeningen en met het uitbetalen bij overlijden.

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:06

welke verzekering vinden jullie het beste? Amev, interpolis of efo?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:13

Ik heb ook goede ervaringen met Efo ! Het voordeel vind ik dat er mensen uit de paardenwereld werken, dus als je een probleem hebt, begrijpen ze ook echt waar het over gaat. Ook supersnel met uitbetalen. Houd inderdaad wel rekening met een uitbetaling van 80 % bij een paard onder de 3 jaar (daar had ik me dus in vergist, nieuwe paard heb ik nu voor een duurder bedrag verzekerd zodat ik alsnog het gehele bedrag terug krijg).
Met Amev minder goede ervaring ...

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:22

EFO heb ik goede ervaring mee, tenminste bij afkeuring dan. Ik heb toen besloten mijn paard zelf weg te brengen naar het slachthuis (Nijkerk). Geld netjes uitgekeerd.
Ik moet wel zeggen, dat de telefonische contacten niet altijd vlekkeloos verliepen (en dan bedoel ik niet de administratie.). Maar goed, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
En mijn nieuwe paard is ook weer verzekerd bij EFO, het duurde wel even voordat de taxateur er was (weer bellen en bellen).

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:24

Ik zit nu al 2 jaar bij AMEV.. op dit moment wordt zelfs de hoefsmid vergoed, dus ik mag zeker niet klagen! De laatste maanden staat het bedrag binnen een week weer op onze rekening.

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:45

ik heb van alles aangevraagd, amev hippo is hippo zorg geworden en blijkt nu beter dan eerst te zijn.......
Ik denk dat ik toch maar voor efo of interpolis ga!

Dewi

Berichten: 894
Geregistreerd: 14-02-05

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:00

ik twijfel zelf nog.... wat ik vaag vind van amev is dat ze een reeks van behandelingen uitsluiten (ook bij uitgebreide ziektekostenverz) Daar gaat nou juist het meeste geld in zitten!

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:16

Katja schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd bij de Efo. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord en ik hoop dat ze waar zijn want ik heb na de eerste maand al een rekening van dik 1100 euro liggen voor ze dus ik hoop dat ze idd zo netjes uitbetalen als ik gehoord heb.
Fairmount is in ieder geval geen aanrader omdat die iedere keer weer met een eigen risico werken en als je dan een langdurig verhaal heb moet je voor iedere behandeling weer eerst je eigen risico betalen.


Mijn paard is ook verzekerd bij de Efo. Heb er goede dingen over gehoord.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:45

Ik heb niet voor Interpolis gekozen, omdat zij maar met twee slachthuizen werken. Dit bedoel ik, als jezelf je paard zou willen wegbrengen, heb je weinig keuze. Bij die twee slachthuizen, zit Nijkerk niet bij. Dus vandaar mijn keuze voor EFO.
En bij interpolis ga je bij een bepaalde leeftijd van het paard, meer premie betalen, en bij het 20e (dacht ik zo uit mijn hoofd) levensjaar wordt het paard uit de bestaande verzekering gedaan.

rosecroft6
Berichten: 514
Geregistreerd: 26-02-05

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 23:14

ik zit bij de amev en het bevalt me goed.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:31

Morris schreef:
Ik heb niet voor Interpolis gekozen, omdat zij maar met twee slachthuizen werken. Dit bedoel ik, als jezelf je paard zou willen wegbrengen, heb je weinig keuze. Bij die twee slachthuizen, zit Nijkerk niet bij. Dus vandaar mijn keuze voor EFO.
En bij interpolis ga je bij een bepaalde leeftijd van het paard, meer premie betalen, en bij het 20e (dacht ik zo uit mijn hoofd) levensjaar wordt het paard uit de bestaande verzekering gedaan.


Bij Hippozorg (Amev) ga je meer premie betalen en wordt je paard met 20 uit de normale verzekering gegooid, het paard blijft dan verzekerd voor een lager bedrag en alleen tegen ongelukken.

Bij Interpolis wordt je verzekerde waarde verlaagd met een x aantal procent per jaar dat het paard ouder wordt dan 16. Het dier blijft tot 22 op die voorwaarden verzekerd.

Ik heb met beide goede ervaringen in zowel vergoeden als overnemen, onze 15-jarige merrie is toevallig vorige week afgekeurd bij Hippozorg (nog geen jaar in de verzekering gehad!). Ze heeft een chronische slijmbeursontsteking in het hoefgewricht. We hebben haar teruggekocht en alles is al netjes afgehandeld. De andere merrie is verzekerd bij Interpolis en daar hebben we dit jaar ook al zonder problemen een aardig bedrag geclaimed.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: welke (ziektekosten)verzekering voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:49

Ziolette schreef:
Bij Hippozorg (Amev) ga je meer premie betalen en wordt je paard met 20 uit de normale verzekering gegooid, het paard blijft dan verzekerd voor een lager bedrag en alleen tegen ongelukken.

Bij Interpolis wordt je verzekerde waarde verlaagd met een x aantal procent per jaar dat het paard ouder wordt dan 16. Het dier blijft tot 22 op die voorwaarden verzekerd.



Inderdaad, bedankt voor de aanvulling. Zelf vind ik dit belangrijke punten.