Wie rijden er hier met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak rijden jullie met een cap op?

nooit(tenzij het moet, vb wedstrijden ect.)
19 (100%)

Totaal aantal stemmen: 19


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Wie rijden er hier met cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 23:15

ikzelf rij niet met cap, tenzij het moet, op school moet het en op de manege waar ik altijd heb gereden moet het tot je 18e(dus nog even) op me stage adres hoeft het niet en doe ik het eigenlijk ook niet.
wie draagt er hier een cap, en draag je die altijd of vb alleen met wedstrijden, of alleen als je gaat springen?ect....


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:16

ik draag bijna altijd een cap, m.u.v. die enkele keer dat ik eens op mijn shetje stap.
Vroeger gaf ik er niks om, maar sinds ik een jong ding van mezelf heb, en van de zomer bijna naast een superbrave pony lag omdat ie schrok van een konijn die het nodig vond om ineens de bak over te steken, rij ik dus met cap.
Ik heb een horka Airstream, voel je niet eens zitten

juniorlover
Berichten: 50
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:31

Ik draag eigenlijk nooit een cap alleen op wedstrijd met 2 paarden met de andere heb ik een hoedje op.
Zelfs niet op me werk als er nieuwe paarden zijn ofzo. (eigenlijk wel heel stom maarja) Frusty
Ging pas voor de eerste keer met me jonge paard op de club rijden toen heb ik wel een cap opgedaan de eerste paar keren en met springles doe ik ook altijd een cap op me paard en ik hebben nog niet zoveel gesprongen dus ja.
Oja en in deurne ben je ook verplicht om met cap te rijden anders kom je dus echt niet op je paard he.
Zijn ze daar echt heel streng in.
Maar vind het opzicht niet zo erg hoor om met cap te rijden als het maar me veiligheidscap is zo'n champion die zitten echt veeeeeeeel fijner dan zo'n ouwe cap.
Maar dat mag ook wel want ze zijn ook wel een beetje veel duurder.

wat je paard met rijden doet is een afspiegeling van wat jij doet!!!!!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:36

Voorheen droeg ik nooit cap, maar tegenwoordig wel...
In november van paardje gevallen, kwam ervoor, paardje over me heen gelopen en een hoef tegen de achterkant van mijn hoofd, en had geen cap op, dat was een hele mooie beurse plek achter op mijn hoofd, maar ik had wel heel veel mazzel...

Sindsdien dus cap op, en ik vindt het niet zo'n straf want ik vind mijn cap fantastisch zitten, licht, zit lekker (casco)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:40

Ben benieuwd of je de 99.9% haalt Haha!

Ik rijd soms met helm op. Als ik echt gekke dingen doe, van 1,36m val je niet zo hard denk ik dan. Vorig jaar gevallen tijdens het steigeren en toen kreeg ik een stijgbeugel tegen mijn hoofd (was er misselijk van), alleen daarom al zou je een cap moeten dragen.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:49

Ik rijd nooit met een cap. Gewoon eigenwijzigheid duss!!
Laatst bijgewerkt door ricoh op 04-05-02 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:51

Ik voel me zelfs zonder cap niet veilig. Dit had ik al toen ik mijn oude, betrouwbare knolletje van 20 had, stel dat ze een keer onderuit glijdt? Of struikelt.... Zelfs het beste paard kan iets overkomen met jou erop, dus.... cappie op! Zonder cap voel ik me niet zo safe als met. Met Marlou moet ik wel met cap rijden, ik lig daar geregeld naast, omdat ze verschiet en dan als een weerlicht omdraait. Vaak zit ik dat niet uit en lig ik er naast. De laatste weken ging het goed, maar de afgelopen week heb ik niet gereden i.v.m. allergieplekken van Marlou, dus dat telt niet mee Haha! . Toch cap op, veiligheid voor alles, vind ik. Als er iets gebeurt als je geen cap op hebt, vergeef je het je nooit denk ik. Denk bv. aan Lauie, die zit toch ook best aardig, maar wat zou er gebeurd zijn als ze geen cap op had gehad? Nou ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en hersenletsel is geen pretje en in elk geval te verminderen door een cap. Een heel pleidooi, ieder moet het voor zich weten, maar ik rijdt alleen met...

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 00:27

Degene die "nooit" geantwoord hebben, doen in de auto zeker ook nooit hun gordel om en zouden op een motor zeker ook nooit een helm opzetten Verward Nou... doen jullie maar goed stoer hoor! Ook ik zie er absoluut uit als een rand-debiel met dat ding op m´n kop, maar ja.. liever er zo uit zien als er één zijn Frusty !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:00

Ik heb eigelijk altijd een cap op, ookal is ut eeuwen geleden dat ik dr af ben gedonderd. Toen ik jonger was d8 ik dat ut stoer was dr geen te dragen, maar ik moeist altijd van mn moeder... Toch wel goed dat je op die leeftijd een voorzichtige moeder hebt. Schijnheilig
Maar goed ik draag dr nu eigelijk altijd een... En vooral op buitenrit en springen vergeet ik t nooit. Met dressuur valt t wel wat mee voordat je valt maar toch maar een cappie op hoor, die koop je toch ook niet voor niets.... Frusty
En nee ben echt niet schijnheilig aan t doen hier is de proof...! Schijnheilig
Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:39

Mijn keuze staat er niet bij.

Ik draag 'm meestal niet als ik in de binnenbak rijdt, in de buitenbak meestal wel (tenzij de mussen echt van het dak vallen Bloos ) en tijdens buitenritten altijd. Ben niet bang om er af te vallen, maar heb altijd ruzie met laag hangende takken en dan is zo'n cap absoluut ideaal! Je kopt ze gewoon aan de kant zonder iets te voelen.

Nulla tenaci invia est via

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:47

Ik draag altijd een cap. Ook bij mij op de manege is iedereen, van kind tot volwassenen verplicht om met een erkende veiligheidscap te rijden. Dat vind ik erg belangrijk. En goed voorbeeld geven, doet goed volgen. Haha!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 01:54

Ik draag een cap als;
- er kans bestaat dat mijn paard wat frissig is
- ik ga springen
- ik naar buiten ga
- ik op vreemd terrein ben
- op een vreemd paard stap (oke schuldig aan een keer uitstappen zonder)
- als het verplicht word gesteld, zoals fnrs
- als je je paard net hebt (eerste paar maanden) en hem dus nog niet erg goed kent
- in de regel ook vaker/meestal bij slecht weer

De rest van de tijd draag ik geen cap, al moet ik erbij zeggen dat ik zeker het eerste jaar dat ik mijn paard had heel getrouw elke keer mijn cap op heb gehad.
Later ben ik hem in eerste instantie een keer vergeten...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 02:45

Ik droeg hem een paar jaar geleden ook nooit. Tot dan toe had ik ook met Manouk alleen maar in de bak, dus op vertrouwd terrein gereden. Toen ik naar buiten gegaan ben, heb ik hem opgezet. Daarna heb ik hem eigenlijk altijd op gehad, want ik reed vaak eerst in de bak en dan nog even buiten.
Nu ben ik bezig met een jong paardje dat eigenlijk nog niet veel kent en af en toe flink kan bokken, dus heb ik hem ook op.
Eigenlijk denk ik er ook niet meer aan om hem niet op te zetten. Het is nu eigenlijk een automatisme geworden, wat ook wel net zo veilig is *LOL*

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:40

Hoi,
In de les heb ik altijd wat op mijn hoofd omdat ik vind dat dat hoort.(Een beetje gevoel voor etikette.)
En buiten ook,ik moet voor het bos een kilometertje langs de weg.
Met veel vrachtverkeer en woon/werk verkeer.(sluiproute)
Bij een botsing met een auto zal ik altijd de kwetsbaarste zijn.
En als ik zie hoe vaak er hier een auto op een boom rijd,dan geven geen van tweeen mee.Ben ik liever zelf al ''goed'' beschermd.
Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:43

Sinds ik een Casco heb draag ik hem altijd, van die oude caps kreeg ik koppijn Boos!
Deze voel ik niet eens zitten, en ik vind het wel zo veilig

Goedgekeurd onderschrift :)

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 09:53

Ik rij meestal met cap op omdat dat moet bij ons op de manege is een veiligheidscap verplicht maar als ik zelf ergens anders ga rijden neem ik mijn cap wel mee maar of ik hem opzet???

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 10:04

zeg rij ik alleen met cap al ga ik lange ritten maken en je paard wat vermoeid wordt is de kans op struikelen groter en de kans dat ik val ook groter.
Ook al ga ik voor het eerst op andermans paard naar buiten heb ik altijd een cap op, maar verder eigenlijk niet.

Wodan en ik onderweg in de M2

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 10:09

pim en ik rijden altijd met een cap op.
ikzelf ben een aantal jaren geleden een keer zonder cap in de schotten beland en rijd nu dus altijd met een cap op.
op de pensionstal waar ik sta rijd er eigenlijk helemaal niemand met een cap op zelf niet als ze gaan buitenrijden.
pim rijdt western en ook dat doet hij met een cap op, ook onze fjord maakt nog wel eens een vrolijk bokje
marijke

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 10:19

Ik ben het helemaal met sterre eens!
die cap is er niet voor niks, en er staat ook niet niets voor niks in alle boeken die je maar over paardrijden kunt vinden dat je een cap moet dragen.
Zelf draag ik altijd een cap, ook al vertrouw ik Wenga nog zoveel. Zonder cap voel ik mij gewoon niet veilig!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 10:34

Citaat:
(eigenlijk wel heel stom maarja) Frusty

Doe het dan gewoon!

Ik draag me cap echt ALTIJD
Nog geen 1 keer op Tos gezeten zonder cap, en Tos is toch echt geen wegspringende ansgthaaas... maar ik draag hem voor me eigenveiligheid
En als iemand hier ooit valt en geen cap op heeft en daardoor ergere verletzing heeft (ik wens het niemand toe) misschien dat het dan doordringt!

Ik heb een horka, gewoon, zo'n hele dikke veiligheidscap, ziet er niet uit, maar wel zo veilig!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 11:22

ik draag altijd een cap.
alleen dan niet voor effies te stappen ofzo.
elk paaard kan welleens schrikken en je hoort zoveel enge verhalen.. Verdrietig

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 11:24

altijd. op de manege is t verplicht en met mn verz pony's ga ik t bos in dus is t dan fijner om een cap op te hebben vind ik

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 11:26

valt me op dat veel mensen puur met cap rijden "omdat het verplicht is" Als het dus niet verplicht zou zijn zouden er nog minder met cap rijden.
Nouja, hun hoofd

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 11:28

Op jonge pony's waarvan ik kan weten dat ze nog wel is raar kunnen doen (Melano & Early) doe ik altijd een cap op!!! Op mijn oude Welsh Mountain Pony Beer doe ik nooit een cap op. Ik weet gewoon hoe die is. Natuurlijk kan zo'n oude pony ook op hol slaan, maar daar heb ik genoeg ervaring mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers