Het vervoeren van paarden via de lucht - Vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het vervoeren van paarden via de lucht - Vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:29

Momenteel loop ik nu een halfjaarstage bij European Horse Services. Een van de opdrachten die ik uitvoer is het verbeteren en updaten en vertalen van de website. Een van de zaken die nog aangepast moeten worden zijn de Veelgestelde vragen.

Website : www.ehs.be (in het Nederlands, Frans en Engels)

Waar zouden jullie aan denken bij het vervoeren van paarden via de lucht? Maakt niet uit hoe simpel of onlogisch je ook denkt dat ze zijn, echt alles wat je wilt weten gewoon hier neerzetten, en ik zal in overleg kijken welke vragen er op de website komen

Voorbeeldvragen:
* Wat voor verzekering heb je voor je paard nodig?
* Hoe lang moet een paard in quarantaine?
* Wat houdt het proces nou in?
* Wat voor keuring van de vee-arts moet het paard ondergaan?
* Wat zijn de invoerkosten?
* Wat is het globale overzicht van kosten?

Alvast heel erg bedankt voor ideeën!

Sylvia

Re: Het vervoeren van paarden via de lucht - Vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:33

Verzorging voor en tijdens de vlucht en de "stal", zit dat in de procesbeschrijving? Benodigde vaccinaties/entingen/kuren kan wellicht handig zijn voor bepaalde landen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:34

Een merrie moet langer in quarantaine, heb ik gehoord!
I.V.M. geslachtziektes.
Heb ik ook gehoord dus weet niet of het waar is.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:39

hebben paarden ook geslachtziektes???? Doen die het ook onveilig dan whahahahah dacht dat alleen mensen dat deden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:45

Daantjuh, langer in quarantaine moet ik nakijken. Ik weet wel dat drachtige merries ook een uitstrijkje vanuit de vagina, en bij hengsten een uitstrijkje vanuit de penis genomen moet worden. En dat wordt inderdaad op geslachtstziekten getest

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:50

ja want wij hadden op stage een merrie te koop.
En der was een man die kwam kijken of ze er ook voor hunter door kon.
Maar een merrie werd alleen mee genomen naar Amerika als ze extreem goed was.
Want anders kon het er niet uit vanwege die quarantaine!
Dit was een 3 jarige merrie die niet drachtig was of geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:53

Amerika is behoorlijk streng, die testen ook met de C-Elisa test op Piroplasmose, daar kan je mee zien of het paard ooit Piroplasmose heeft gehad, en zoja dan mag ie toch niet binnen. Huidige testen laten alleen zien of het dier nú piroplasmose heeft

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:55

Naja, mijn vraag is dus dan maar: moet een merrie langer in quarantaine dan hengst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:01

Bedankt voor je antwoorden, wellicht iemand anders nog een goeie vraag?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:03

ik weet niet of dit zo belangrijk is om op je site te zetten. maar ik zou wel willen weten of het hele transport niet te stresserend is voor het paard. En wat er gedaan wordt om het paard rustig / bezig te houden. Is er ook dierenarts bij? Zijn er geen schadelijke gevolgen aan het overvliegen? (ik gok van niet, aangezien zoveel sportpaarden worden overgevlogen tegenwoordig, maar goed)
xxx

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:04

welke reisdocumenten er mee moeten? (internationaal paspoort, gezondheidsattest vd veearts etc)

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:10

hoe zit het met voeren en drinken....en hoe word dat opgelost als je paard onderweg niet wil drinken ed?

Amon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:21

een merrie moet 14 dagen in quarantaine blijven in de USA. Toevallig weet ik dit omdat ik een offerte had opgevraagd i.v.m. het laten overvliegen naar Amerika.
Ik ga volgend jaar n.l. emigreren daar naar toe.
En reken maar dat ik blij ben dat ik een ruin heb hihi, want hij gaat al goud geld kosten, een merrie zou dan zelfs 2100 euro meer kosten voor die 14 dagen

De vragen die ik had zijn hierboven ookal genoemd, maar ik zou wel willen weten wat de mogelijkheden zijn daar om het paard over de weg te vervoeren naar uiteindelijke bestemming stal.
Nu land hij in Los Angles, en moet dan na die drie dagen quarantaine naar Seatlle.

En verder vindt ik het belangrijk dat mijn paard er geen stress aan overhoudt, hij is daar toch al zo gevoelig voor.
Dus gaan ze een beetje stoned op het vliegtuig, zodat ze er weinig weet van hebben? Of doen ze dat liever niet, net zoals bij honden, vanwege evt. luchtziekte?

P.s. ik ben gewoon Amon, ik kon niet meer inloggen onder mijn oude gegevens, waarom weet ik niet, maar heb dus een totaal nieuwe acount aan moeten maken

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:26

Amon1 schreef:
een merrie moet 14 dagen in quarantaine blijven in de USA. Toevallig weet ik dit omdat ik een offerte had opgevraagd i.v.m. het laten overvliegen naar Amerika.
Ik ga volgend jaar n.l. emigreren daar naar toe.
En reken maar dat ik blij ben dat ik een ruin heb hihi, want hij gaat al goud geld kosten, een merrie zou dan zelfs 2100 euro meer kosten voor die 14 dagen

De vragen die ik had zijn hierboven ookal genoemd, maar ik zou wel willen weten wat de mogelijkheden zijn daar om het paard over de weg te vervoeren naar uiteindelijke bestemming stal.
Nu land hij in Los Angles, en moet dan na die drie dagen quarantaine naar Seatlle.

En verder vindt ik het belangrijk dat mijn paard er geen stress aan overhoudt, hij is daar toch al zo gevoelig voor.
Dus gaan ze een beetje stoned op het vliegtuig, zodat ze er weinig weet van hebben? Of doen ze dat liever niet, net zoals bij honden, vanwege evt. luchtziekte?

P.s. ik ben gewoon Amon, ik kon niet meer inloggen onder mijn oude gegevens, waarom weet ik niet, maar heb dus een totaal nieuwe acount aan moeten maken

Pffff ik ben lekker helder, geen wonder dat ik niet kon inloggen onder Amon, heet hier immers Morgannah, was toen geloof ik niet helemaal bij de tijd, wordt een dagje ouder.
Afijn bij deze is Amon1 dus niet meer aan het posten, en ben ik het gewoon Morgannah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:45

Morgannah, afhankelijk van wat je wilt kan de agent (wij bij EHS bijv) ook het vervoer vanaf airport naar de eindbestemming regelen. Hangt ervanaf wat je wilt, doorgaans met een aantal vaste vervoersbedrijven daar

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:42

wat zijn de kosten??

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:19

Eisen mbt tot het vliegen kwa spullen. En of ze geschoren moeten zijn. Toen tijdens de MKZ werden de friezen naar USA gewoon geschoren en dekens etc en beenbescherming moest af...

Misschien kun je foto's neer zetten hoe de paarden geladen worden zou ik wel de KLM nemen en niet Aeroground. Beelden neerzetten van de kisten. De mogelijkheid van het meevliegen.

Vluchtplannen neerzetten dus b.v. Schiphol, Luxemburg, Oostellende etc etc en hoe de vluchten dan verder verlopen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:23

powiepower schreef:
hoe zit het met voeren en drinken....en hoe word dat opgelost als je paard onderweg niet wil drinken ed?

Ik weet het niet.
Ik weet wel dat die van mij NIET drinkt of eet.
Die van mij drinkt al niet op trailer en ook niet op vreemde stal.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:20

Maya schreef:
Morgannah, afhankelijk van wat je wilt kan de agent (wij bij EHS bijv) ook het vervoer vanaf airport naar de eindbestemming regelen. Hangt ervanaf wat je wilt, doorgaans met een aantal vaste vervoersbedrijven daar

Mooi dan hou ik dat erbij in gedachten, die offerte komt trouwens bij jullie bedrijf vandaan hoor
Maar ik ga pas volgend jaar mei/juni en mijn vriend gaat ook nog even navragen bij het bedrijf waarvoor hij nu gaat werken, misschien dat die ook nog wat kunnen regelen.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:07

daantjuhhh schreef:
powiepower schreef:

Ik weet het niet.
Ik weet wel dat die van mij NIET drinkt of eet.
Die van mij drinkt al niet op trailer en ook niet op vreemde stal.

daarom juist he...die van mij doet dat namelijk ook niet...en STEL, STEL nou dat je ooit nog eens naar een OS moet haha nee hoor geintje...maar dat lijkt me wel een serieus probleem....ben wel benieuwt hoe zoiets opgelost word??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:04

..de tempratuur in het vliegtuig en waar in te checken??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:09

..ooowww en hoe zit dat met je spullen??...gaan die ook mee in een kist???... neem aan dat je je zadel niet kan meenemen als handbagage en ook niet bij je koffer kan doen??(zit je zo over het toegestane gewicht)..regelen jullie dat ook???