Paardenhaar uit sjabrak ....?....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Paardenhaar uit sjabrak ....?....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 19:25

Weet iemand hoe je paardenharen uit je sjabrak kan krijgen?
Mijn paard verhaard namelijk heel erg en ik krijg de haren niet uit het sjabrak waardoor de wasmachine verstopt raakt Boos! Frusty
Ik heb het al geprobeerd met een harde borstel en een mattenklopper maar ik krijg het er niet helemaal uit. Heeft er iemand een 'wondermiddeltje' ?? Verward
GreetZzz

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament


lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 19:35

ik heb zo'n massagehandschoen zeg maar en daar krijg je bijna alle haren wel mee uit.
ik heb het dus ook nog nooit voor elkaar gekregen om alles er uit te krijgen.
misschien zoveel mogelijk er uit halen met een borstel en dan aan de slag met dat dikke plakband Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 19:50

Met de stofzuiger.
Je sjabrak wassen in een kussensloop nadat je zoveel mogelijk haar er af gehaald hebt. Dan blijven de haren daar in zitten en niet in je wasmachine.

Nulla tenaci invia est via

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-02 20:39

thnx Lachen ga ut allemaal proberen Haha!

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:05

Ik vind dat je met een rosborstel de haren er het makkelijkst uitkrijgt. Met een harde borstel krijg ik de haren er nooit uit.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:20

Eerst met een rubberen ros de meeste haren verwijderen (je zadeldekje gewoon poetsen dus) en dan in een kussensloop zoals Margreet zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:22

Eerst met een rubberen ros de meeste haren verwijderen (je zadeldekje gewoon poetsen dus) en dan in een kussensloop zoals Margreet zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 21:25

Eerst met een rubberen ros de meeste haren verwijderen (je zadeldekje gewoon poetsen dus) en dan in een kussensloop zoals Margreet zei.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 00:31

ik had hetzelfde probleem, ben er achter gekomen dat je je schabrak en dekens vrijwel geheel haarvrij krijgt met zo'n puinsteen blokje. Zo'n blokje wat je gebruikt om je paard te verlossen van zijn wintervacht..... (die je zomers gebruikt voor het verwijderen van dazeneitjes) Het werkt echt perfect, heb ik niet alle irritaties van veel haren in de wasmachine en het onhandige gedoe met een stozuiger Haha!

Gewoon het blokje gebruiken zoals je dat op je paard gebruikt, gegarandeert succes! Knipoog

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 08:31

Ik heb het vorige keer met een rubber kattenborsteltje gedaan, werkte prima (ook voor dekens trouwens).

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 15:06

thnx *LOL* ja die van da kattenborsteltje had k ook al gehoord Lachen maar idd met zo'n 'borstelblokding' is slim idee Pling hoop dat ut sjabrak en de rest nu haarvrij wordt Haha!
btw weet je wat ook heeel irri is: van die haartjes in je rijbroek als je zonder zadel hebt gereden!! *prik*prik* Lips are sealed hebben andere mensen zeker ook last van Knipoog Cool ????????
greetZz

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-02 21:03

waar koop je trouwens zo'n kattenborsteltje? gwoon in de dierenwinkel??

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 21:10

Wij hebben zo'n rubberen borstel (verkrijgbaar bij Blokker geloof ik) die je voor verschillende doeleinden kan gebruiken.
Het is zo'n anti statie ding ofzo, ik weet niet precies hoe je dat noemt, maar het werkt heel goed om de haren er af te halen.
Ook zo'n borstel blok werkt erg goed moet ik zeggen!

"What we call human nature, is actually human habit.."

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 22:12

Eerst met een harde borstel en dan met zo'n blokje idd. Dat werkt prima bij mij.
En je shabrakjes in een kussensloop wassen zoals magreet al zei helpt voorkomen dat je wasmachine naar de ..... gaat!!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:23

WIj hebben een paardenstofzuiger met een roterend borsteltje. Werkt errug goed om je paard te verlossen van zijn wintervacht en als hij eenmaal verhaard is krijg je hem er echt superstofvrij mee.
Waar het nu omgaat, er zat een apart harder borsteltje bij dat je er op kunt zetten, speciaal voor dekens en dekjes etc. Het gaat echt super. Juist doordat het borsteltje roteert krijg je echt die haren die er helemaal insteken er toch goed uit. En dat wat je er aan haren niet uit krijgt, verlies je ook niet meer in de wasmachine.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 10:28

Gewoon met een lavablok, die je ook gebruikt om losse haren en horzeleitjes van je paard te verwijderen. Daarna in een kussensloop in de wasmachine.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-02 14:52

kep nu zo'n borstelblok geprobeerd! werkt idd goed Lachen
maaruh pas een sjabrak in een kussensloop? Verward
greetzz

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 14:56

Gewoon een beetje frommelen en vouwen en dan lukt dat zeker. Of je moet (net als ik) een aparte wasmachine en droger hebben voor je paardenspullen, dan hoef je geen kussensloop te gebruiken... Haha!

Toos paardloos

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 15:05

imker schreef:
Gewoon een beetje frommelen en vouwen en dan lukt dat zeker. Of je moet (net als ik) een aparte wasmachine en droger hebben voor je paardenspullen, dan hoef je geen kussensloop te gebruiken... Haha!


Ik heb geen aparte wasmachine en was mijn spullen (shabrackjes) gewoon zonder sloop en na de "paardenwas" even de machine op spoelen zetten, werkt perfect, geen haar in mijn andere was Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, furious, herous, ogidni en 49 bezoekers