Wat voor zadel moet ik kopen van rond de 500,- euro?

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

carlosje

Wat voor zadel moet ik kopen van rond de 500,- euro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 13:28

ik moet een nieuw zadel kopen, (heb nu een JC) maar heb helaas niet zo veel geld.Ik vind het belangrijker dat ie optimaal past, inplaats van een duur bekend merk die minder past! Ik dacht zelf aan een imperial riding.

gr kat

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:34

Wintec! Misschien niet de mooiste om te zien, maar als je erop zit kijk je er toch niet naar. Ze hebben een prima pasvorm voor zowel paard als ruiter. Ze zijn goedkoop omdat ze niet van leer zijn, maar de modellen zijn wel vergelijkbaar met de topmerken qua pasvorm.
En anders een tweedehands bekend merk, maar dat is toch moeilijk om hem dan ook goed passend enzo te vinden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:36

Ik heb een tweedehands Kieffer. Ik heb er 1000 gulden voor betaald. Het gaat mij ook niet om het merk, maar om de pasvorm en de zit. Dat het een bekend merk is, is bij mij toeval. M'n andere zadel is een Divozaatje, die lag toevallig ook beter dan een veel duurder merk; Billy Cook, Garland, Circle Y, ze liggen gewoon niet goed op mijn gele donderstraal.

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 13:41

is er niets slecht aan een tweedehandszadel ( bv kussens)

gr kat

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:48

carlosje schreef:
is er niets slecht aan een tweedehandszadel ( bv kussens)

gr kat

Dat kan heel goed, maar dat hoeft niet. Laat dat altijd over aan een deskundige zadelmaker. Een niet goed passend zadel kan heel veel schade aanrichten.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 13:50

Ik heb mijn kieffer wien dressuurzadel in zeer goede staat voor f700 overgekocht. Hij past perfect op Flair en zit lekker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:12

Als je voor een nieuw zadel wil gaan zou ik zeker voor Wintec gaan. Op Dien ligt ook een Wintec en ik vind het super. Voor Dennis wil ik er ook graag een maar dan zal ik moeten sparen.

Benno: dressuur M+11, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur L+18, vaardigheid M-1 en prestatie sport-B
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Maud_82

Hello there!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:35

ik heb zelf ook een JC gehad, (2de hands gekocht) en die zat echt perfect !! Ze zijn ook heel goed betaalbaar.

Waarom hou je het niet gewoon bij Jc, maar neem je bijvoorbeeld een ander model of zo ?

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-02 15:39

ja moudje, dat kan misschien doe ik dat ook wel,weet nog niet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere zadels rijden, meestal rijd dat echt heel anders en ik ben wel aan een verandering toe Knipoog Knipoog

Kan ik denk je 17,5" inch op een nf van 145 kopen??
Ik heb nu een 17" inch, maar volgens mij is mijn kont Party!! iets te groot!
De zadel maakster zei van niet, maar een grooter zadel rijd ook wat lekker, lijkt me, daar zit je meer in Cool

flair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:42

je moet gewoon uitproberen, misschien zit een 17,5 inch voor jou wel niet lekker, als je zadel te groot is schuif je er doorheen en zit je juist niet vast.

Maud_82

dat kun je eigenlijk niet zeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 15:46

daar kan ik je eigenlijk geen antwoord op geven. Het is echt helemaal afhankelijk van de bouw van je paardje of je een 17 inch kan gebruiken.
Een vriendin van mij had 17 inch op een vrij groot paard liggen, en ik heb zelf een 17 inch op een e-pony liggen. het is echt proberen en bespreken met je zadelmaker.

Dat van die betere zit in een groter zadel is niet helemaal waar; als je een groot zitoppervlak hebt, heb je heel veel kans dat je in je zadel gaat schuiven, waardoor je niet stevig blijft zitten. dit is denk ik ook gewoon een kwestie van uitproberen!

probeer anders eens wat zadels (merken) uit van stalgenootjes! (als die er zijn) dan kun je een beetje bekijken welk merk je voorkeur heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:02

ik heb een Nedhorse, was fl 1000 compleet.
Heel fijn en goed zadel. De zit van kieffer, de zweetbladen van George nog wat Haha! en de wrong van prestige.
Je kan ze echter alleen (voor zover ik weet) in Raamsdonkveer (brabant) kopen

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie