voervraagje.

Moderators: Neonlight, Amaryllis, C_arola, Just_Sannee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flair

voervraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 15:51

Flair is een beetje te dik aan het worden, dus ik wil haar wat minder gaan voeren.

Ik kan haar wel minder biks gaan voeren, maar dan denk ik dat ze weer te sloom word, en dat ze dan niet genoeg te eten krijgt. Ik zou wat meer kuilgras kunnen geven, maar daar word ze ook niet slanker van.

Ik geef haar nu, 1 kg biks `s ochtends, `s middags 3/4 biks + 1/4 haver + 1/2 kruidenmelange, 1 kg wortelen, brood

Als ik niet rijd of longeer en haar alleen buitenzet, krijgt ze minder biks geen haver en minder melange, dan krijgt ze wat extra wortelen.

Wat kan ik haar nou het beste voeren waardoor ze wat slanker word. ik vind niet dat ze teveel energie heeft. Ik wil haar ook niet te weinig geven, ze moet wel gevuld zijn.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 15:53

Hoeveel hooi/kuilgras geef je nu? Daar wordt het paardje namelijk dikker van. Dus dat zal ik gaan verminderen als ik jou was.

Als je paard teveel of teweinig energie heeft, verminder of vermeerder dan het haver / brok.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 16:24

haar energie is met dit voer precies goed, ik geef haar zelf geen kuilgras dat doet de manegehouder.

Ik heb hem wel gezegd dat hij haar niet zoveel moet geven. Ik zal nog eens aan hem vragen hoeveel hij haar precies geeft en dat er nog wel wat vanaf kan.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:48

Dat lijkt me erg verstandig. Anders kun je nog het aantal brok verminderen, en meer haver voeren (van brok worden ze ietsjepietsje dikker, van haver niets). Maar daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat in haver niet alle voedingsstoffen zitten. Ook zijn de verhoudingen niet juist.

Het beste lijkt mij om de hoeveelheid kuil te verminderen.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 19:47

Ik hou zelf ook niet zo van haver, maar ze werd wat slomer dus geef ik haar nu wat haver erbij.

Ik geef ook nog kruidenmelange, daar zit volgens mij ook wel aardig wat in.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:58

Van welk merk is die kruidenmelange?

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 20:00

pavo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie