Werkt Bach resque echt zo goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Werkt Bach resque echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:31

Ons jonge paard raakt erg opgewonden op wedstrijd en b.v. op springles in een weiland. Tijdens het inrijden gaat het dan ook regelmatig goed fout. Rennen bokken, omdraaien, wegwezen.
Daarna rijden ze wel een proef voor dubble winst en is hij dus ook wel weer goed te sturen.

Vanavond springles op een weiland: hij stond al alert op de trailer, proppen indraaien was hij ronduit vervelend, niet stil kunnen staan etc.
Saskia is dus ook best wel een beetje bang aan het worden als ze er dan op moet.

Maar nu hebben we 2 spuitjes Bach op de tong gespoten en hij kwam verbazingwekkend rustig van de trailer!
Losrijden, alsof hij thuis in de bak liep, nog wel even goed kijken naar de kudde langsrazende twenters maar dan toch gewoon aan het werk.

Met springen ook, na de hindernis kon ze hem gewoon terugkrijgen zonder eerst in het mais te belanden, geen bokken, niks. Gewoon een fijn werkend paard.

Ik ben van nature sceptisch over dit soort remedies maar dit was toch wel heel vreemd. Zelfs de instructrice was verbaasd, ze heeft het hele parcours wel een paar keer kunnen springen! Dat is nog nooit vertoond.
Wie gebruikt dit spul ook voor (wedstrijd) stess? Is het doping?
Ik hoor graag van jullie.

Anoniem

Re: Werkt Bach resque echt zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:34

Het is in ieder geval geen doping, dus wat dat betreft is het ideaal. Ik heb het voor mezelf wel gebruikt en had wel het idee dat het hielp. Ik weet alleen niet zeker of het het spul was dat hielp of het feit dat ik wist dat ik iets had genomen. Het is in ieder geval de moeite van het proberen waard.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:37

Tja, ik ben ook heel sceptisch, maar mijn tandarts gebruikte het voorafgaand aan een uitgebreide behandeling en er is geen verdoving of praam aan te pas gekomen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:40

Ik heb het mijn paard gegeven toen ze op staprust stond, en ook al was ik sceptisch, ze was wel een stuk hanteerbaarder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 01:52

Jee, klinkt verrekte ideaal!

Waar kun je dat kopen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 06:48

Bij de DA( de Drogist dus) gewoon in eenklein spuitbusje.
Het is voor mensen, alleen vertelde de drogist dat het bij dieren, zelfs paarden ook zou helpen. Onder het motto baat het niet, dan schaadt het niet heb ik het meegenomen.
Zo te lezen hebben meer mensen deze ervaring( al zag ik Beantsje opeens met een praam op staan )
Ik blijf graag ervaringen horen, want ik vind het raar spul.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 07:44

Ik was ook vrij sceptisch over bachremedies..... Totdat ik een schouderoperatie had gehad, en na en paar nachten niet kunnen slapen van de pijn ineens een paniekaanval kreeg, omdat ik zo doodmoe was en zo'n pijn had. Ergens drong nog door dat ik zo'n flesje Rescue had staan, beetje op m'n tong gespoten..... En geloof het of niet, maar een kwartier later viel ik heel rustig in slaap. Wonderlijk! Vanaf dat moment gebruik ik het ook voor paarden, en heb zelfs een kennismaking-met-bachremedies-cursusje gevolgd (dan kun je niet meteen zelf helemaal aan de slag hoor maar ik was gewoon nieuwsgierig) om er wat meer van te weten. Was heel interessant en vanaf dat moment ben ik "om" zal k maar zeggen

Groetjes
Licorne

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:01

Ik ben al 15 jaar bach therapeute, het werkt idd heel goed.

De rescue remedie kan je eigenlijk te pas en te onpas gebruiken en is een wondermiddel

De andere remedies zijn heel goed, maar ik adviseer deze niet zomaar te gebruiken, dit zou ik zeker in overleg met een deskundige doen

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:42

ik gebruik het altijd voor mezelf en moet zeggen t werkt echt super voor mij!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:08

Bij mezelf doet het niet veel.
Paard wordt er wel iets makker van op wedstrijd, niet suf ofzo, maar hij kijkt dan eerst voordat hij zich omdraait en dat geeft mij iets meer tijd om 'm voor te zijn
Als ik het nét gegeven heb wordt hij een minuutje of 5 wel even héél relaxed, maar dat is maar van korte duur dus. Maak ik altijd gebruik van om even z'n voorpluk in te vlechten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 09:10

Nou, ik heb het nu uitgeleend aan de buurvrouw.
Die rijdt een jonge Krack C merrie bij en die heeft al een paar keer gezegd dat ze het een eng beest vindt. Fantastisch, dat wel, maar vaak gevaarlijk over de rooie. Als het bij haar ook helpt gaat de DA hier goed verkopen.
Ik stond er vanochtend gewoon mee op, hoe kan zo'n klein pufje zo geruststellend zijn. Het is wel 600 kilo opgewonden paard waar we het over hebben.

De springinstructrice gaat het ook proberen voor een jong paard dat, net als Ulysses, helemaal uit zijn schuif gaat op wedstrijden.

Geral, het is toch wel zeker dat het geen doping is? Niet dat ik het idee had dat hij High was, maar toch.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:18

Ik hou me overigens niet aan de dosering op de verpakking.
Die 4 druppels haalden echt totaal niks uit op zo'n enorm paard als Nescio, ik geef het dubbele ongeveer, 8 a 10 en dat lijkt de goede dosering.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:02

Ja, dat werkt echt zo goed. Er zijn al veel topics over geweest op Bokt, maar aangezien de zoekfunctie niet meewerkt kan ik hier geen linkjes plaatsen
Ik gebruik het zelf ook wel eens, je kan het in kopen in spray vorm en druppeltjes. Het schijnt te zijn dat de sprayvorm het meeste effect heeft omdat het dan direct door het slijnmvlies in de mond wordt opgenomen. Het heeft een rustgevende werking, ook op dieren. Onze hond kreeg het in de maanden voordat ze stierf; door haar luchtwegen en slecht hard had ze het erg benauwd en dit heeft enorm geholpen, je zag erg het verschil.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:08

Ikzelf heb het nog niet gebrukt maar hoor wel steeds meer verhalen van mensen die de spray-vorm gebruiken voor hun paard en voor hun stress-kind.

Werkt dus blijkbaar erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:20

Rescue Remedie druppels/spray werkt echt goed ik gebruik het al jaren voor mijn paard en mezelf. Het is ook te gebruiken voor andere dieren bijv. hond of kat die naar de dierenarts moeten en daardoor erg
gestresst zijn.

Wat ook goed werkt is Bach Rescue Creme voor kleine (oppervlakkige) wondjes. Wondjes genezen heel mooi en snel na het gebruik van deze creme. Net als de druppels/spray ook gewoon bij apotheek en/of drogist te koop.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:31

Per toeval heb ik dit gekocht !
Ik zocht iets om zelf rustig te blijven tijdens concours (breng ongewenst stress op mijn paard over) en heb het nu 1x gebruikt.
Had idd zelf geen idee of het nu door het druppeltje of het "placebo"-effect komt ?????
Maar idd volgens de winkel (De Kruiderij) zou het geen doping zijn en puur natuur dus baat het niet dan schaadt het niet.
Ik wist alleen niet dat je het ook bij dieren kon gebruiken, weer iets geleerd !!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:05

Het is gewoon spannend, als die stress onder controle is hierdoor dan kan ik mijn onderschrift wel blijven wijzigen!

Je begrijpt alleen niet dat nog zo weinig mensen dit dan weten.
Heeft iemand ook nog negatieve ervaringen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:08

Ik ken 2 mensen die er juist tegenovergesteld op reageren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:50

hoe dan?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:59

ik vind het prima spul, zowel voor mijzelf als voor mijn paard!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:00

amondi schreef:
hoe dan?

Wat zou het tegenovergestelde van relaxed zijn denk je?!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:15

ik heb negatieve ervaringen, ik heb het zelf 1 x gebruikt en werd er ontzettend opgefokt van, ik kon zelfs niet naar mijn werk, heb 3 dagen thuis zitten trillen, ben compleet geflipt.

Ik heb het mijn paard 1 x gegeven en die reageerde precies zo, niet zo sterk, maar hij stond bij het eerste het beste ostakel meteen op 2 benen en dat voor een koudbloed.

Met het paard ben ik een heel andere weg in geslagen, die kon op een gegeven moment niet meer de weg op, het was te gevaarlijk. Ik ben op een andere manier met hem gaan omgaan en nu gaat het stukken beter, aan rijden op de weg zijn we nog lang niet toe, maar dat gaat wel weer komen, als we verder zijn in het programma

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:19

Jij bent dus 1 van de 2 mensen die ik ken die er niet goed op reageren

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:56

Princess schreef:
ik gebruik het altijd voor mezelf en moet zeggen t werkt echt super voor mij!!

ha ha ik ook...
heb het ook wel eens bij een paard gebruikt en het slaat echt goed aan!