watertrensvraagje

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tallie

watertrensvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 20:10

ik heb sinds kort dus een dubbelgebroken watertrens bitje.
Hebben jullie geen last dat hij wel eens een velletje meepakt.
Ik ben daar zo bang voor en daarom heb ik nu 2 rubberen ringen eromheen zitten.
Hoe doen jullie dat???

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 20:32

Een goed bit kopen.
Bij aankoop letten op de afwerking, alles mooi rond, geen haakjes/braampjes of andere scherpe randjes er aan. Letten op het materiaal, sommige materialen slijten erg snel uit waardoor ze scherp worden (100% koper geeft snel scherpe randen) en je wondjes krijgt.
Bit niet te smal kopen.

Nulla tenaci invia est via

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 20:47

eigenlijk heeft iedereen bij ons op stal met een watertrens rubberen ringen eromheen.
Tenminste degene die ik gezien heb.
Mijn bitje is niet echt te klein volgens mij.
Kan het natuaurlijk proberen zonder rubbertjes.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 21:40

Ik heb mijn watertrens twee maten groter dan mn bustrens, en ze zijn allebei goed van formaat. Bij een watertrens moet je er vooral op letten dat tussen de mond en de bitringen zeker een pink aan ruimte zit (aan beide kanten!) Dan zit ie goed.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 23:09

Laura schreef:
Ik heb mijn watertrens twee maten groter dan mn bustrens, en ze zijn allebei goed van formaat. Bij een watertrens moet je er vooral op letten dat tussen de mond en de bitringen zeker een pink aan ruimte zit (aan beide kanten!) Dan zit ie goed.

Moet je alleen niet van die worstjes van pinken hebben, een 5mm aan elke kant is voldoende.
Ik heb jaren met een dubbelgebroken K&K gereden, nooit problemen gehad met verwondingen. Mijn ervaring is dat die bitringen irritatie aan de mondhoeken geven, vooral bij langere ritten.
Algemeen: alles wat je aan een paard knoopt zonder dat dat strikt noodzakelojk is is alleen maar een bron van ongemak en toestanden.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie