Wie kent BM stables Dream Stables

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wodan

Wie kent BM stables Dream Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 22:01

Ik wil misschien een paardje via een van deze stallen kopen.
Alleen ik vind de vraag prijzen van de paarden vrij laag.
Ik wil dan ook weten of iemand ooit met deze stallen te maken heeft gehad en wat waren jullie ervaringen?

Biepje

Re: Wie kent BM stables Dream Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:16

er zijn een tijdje geleden een aantal topics over geweest en er werd vrij negatief over gedaan.

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:21

Wij hebben onze merrie bij BM stabels gekocht, eig heel vriendelijke mensen enzo, ze waren overal eerlijk over (want ze luchtzuigde) alleen ze zeiden dat ze 4-5 was, terwijl ze er 9-10 is.
groetjes

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:08

Er stond gisteren of eergisteren een stukje op de marktplaats bij pony's te koop dat er mensen zijn die niet tevreden zijn over BM stal en nu andere lotgenoten zoeken.
Misschien kun je hun even een bericht sturen,dan hoor je hun ervaring snel genoeg.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:14

De eigenaresse van BM stabels zit toch ook op bokt? Natasha heet ze hier dacht ik

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 00:58

Jep ik heet Natasha, ben eigenaresse van BM Stables, Dreamstables is weer een andere stal.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 01:02

Ik heb al die topics over BM Stables ook gelezen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar zou ook niet twijfelen.

Dat Natasha hier al zelf reageert zegt al genoeg! Volgens mij heeft ze niks te verbergen en kun je daar echt een leuk paard kopen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:57

Tja, wat moet je ervan zeggen. Eigenlijk net als bij alle andere handelsstallen, kijk goed uit je doppen!! Laat altijd je paard keuren door JOUW dierenarts.
Issake, als jij je een 10-jarig paard laat verkopen voor een vijf-jarige, dan heb je niet genoeg opgelet. Dat verschil is echt op een kilometer afstand te zien!
De wet is ook heel simpel hierin:
1) de koper heeft onderzoekPLICHT. Jij als koper moet alles in het werk stellen wat naar redelijkheid van je verlangt kan worden om jezelf ervan te overtuigen dat het paard kan voldoen aan jouw wensen/eisen.
Als je dus geen klinische keuring laat verrichten, heb je feitelijk geen poot om op te staan, achteraf.
2) de verkoper heeft meldPLICHT. Alles wat de verkoper weet, of naar redelijkheid had kunnen weten, MOET hij jou op eerste vraag vertellen. Blijkt er achteraf iets uit te komen wat de verkoper had kunnen weten, dan MOET hij, binnen zes maanden, het paard terugnemen. Dit moet je wel hard kunnen maken met een medisch rapport, waarin een erkende dierenarts dit verklaart.

Laat bij de keuring altijd een bloedmonster nemen. Stel dat er met verdovende middelen is gewerkt, dan is dat achteraf aantoonbaar in het bloed. Daarmee sta je monsterlijk sterk tegenover een verkopende partij.

Durf je nog? Ga dan gewoon kijken en laat je leiden door je kennis en niet door je emoties. Neem iemand mee met kennis van zaken en kennis van jou en jouw wensen. Kijk goed, laat je niet onder druk zetten dat er al meerdere liefhebbers zijn (hele oude verkooptruc) en kom desnoods meerdere keren terug voor het paard, liefst onaangekondigd

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:54

als je zo'n paard koopt, en het allemaal niet zo vertrouwd, laat je je paard toch keuren door een veearts? zou ik trouwens altijd doen alsje een paard koopt, die kan ook de leeftijd en gebreken bepalen!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:08

Ik heb mijn paard verkocht aan Bm-stables, alle positieve en minder postieve punten qua gedrag, rijden en gezondheid zijn gemeldt aan de nieuwe eigenaren (daar heb ik nog contact mee).

Ik heb ook een paard gekocht van Bm-stables. Leeftijd is goed, gezondheid is ook niets over gelogen. Het karakter is ook goed. Een probleem van een ontbrekend paspoort is helemaal goed opgelost, het paspoort is door Melanie haar hulp weer boven water gekomen.

Er wordt in mijn ogen goed voor de paarden gezorgd. De paarden worden op een eerlijke manier gereden.

Ik heb alleen maar positieve punten.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:09

ik ben heel blij met mijn paardje van bm, je mag me altijd pmén als je meer wilt weten, ofzo

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:43

Ook hier, alleen maar positieve dingen over BM.
Dreamstables ken ik niet.
Waar zit dat ergens?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:46

ach mensen willen voor 100 euro een Salinero kopen. Iedereen kan toch op zn vingers natellen dat je voor een lage prijs geen toppert heb? Dat er best wel dingetjes aan mankeren???

Ik ken Natasja niet anders dan heel oprecht, wat ze weet verteld ze. En als ik een paard zocht in die prijsklasse, dan kocht ik m bij haar

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:50

De mensen waar ik bij in de stalling sta hebben een super lieve 'wat oudere' tuigermerrie gekocht, maar daar was zeker niks mis mee hoor! super beestje.....

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:41

Ik heb geen paard gekocht bij BMstables maar ben er wel ooit geweest voor een zadel.
We werden daar heel vriendelijk ontvangen en goed geholpen (ik had wat twijfels welk zadel mee te nemen voor mijn pony), ik ben met een juist zadeltje naar huis gegaan .

Paarden in lagere prijsklassen zijn uiteraard geen Bonfires maar bij de advertenties van de paarden van BMstables staan vaak de minpunten bijgeschreven, das netjes/eerlijk toch?
Zowieso altijd wijsheid van de koper om een aankoop te laten keuren door de DA..

Ik ben iig tevreden over BMstables, heb er niets te klagen over .

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:48

wat ik van bm stables zie is dat ze regelmatig dravers kopen en die vervolgens verkopen als dressuurpaarden! en dat zijn het toch echt niet!! ze hebben ook een keer een bod gedaan op mijn vorige draver !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:53

puntje schreef:
wat ik van bm stables zie is dat ze regelmatig dravers kopen en die vervolgens verkopen als dressuurpaarden! en dat zijn het toch echt niet!! ze hebben ook een keer een bod gedaan op mijn vorige draver !

wat is er mis mee dat ze dravers als dressuurparden verkopen dan? als die beestjes gewoon leuk lopen kan dat toch prima?
zolang ze er bijzetten dat het wel egwoon een draver is zie ik daar niet het rpobleem van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:53

en waarom zou een draver niet kunnen dresuren?

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:08

ik heb er toen op gelet, zag er niet veel verschil in ze! Twas e serieus vinnig ding. je zag er niet aan dat ze al ouder was.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 12:13

Issake schreef:
ik heb er toen op gelet, zag er niet veel verschil in ze! Twas e serieus vinnig ding. je zag er niet aan dat ze al ouder was.

Maar dat leeftijdsverschil is toch duidelijk te zien door een kenner. Ook heb je inruilgarantie, waarom daar niet gebruik van gemaakt?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:09

KiWiKo schreef:

Dat vraag ik me dus ook af... Mijn draver kan ook dressuren!

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:05

wat maakt mij die leeftijd nu uit, het is een geweldig beestje, wij zijn er echt weg van, waarom zou ik dan omruilen. Zou ze niet meer kwijt willen.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:37

mijn paard komt er ook vandaan mankeert ook echt niks aan hoor ben zeer tevreden met haar.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:46

KiWiKo schreef:

_/-o_ Dank je! ( Ik rij dus ook een draver)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:12

Paard van mijn vriendin komt er ook vandaan.
Het is een leuk en gezond paard voor een betaalbare prijs.