voor volgende winter..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

voor volgende winter..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 13:14

volgende winter wil ik mijn pony iets minder dik in het haar hebben,
ik heb een weatherbeeta winterdeken niet waterdicht maar wel afstotend.
Als ik haar niet dik in het haar wil hebben zal ik hier dan nog een onder deken onder gaan doen of niet??? zo ja wat zijn goeie onder dekens???


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:22

Je kunt in de winter een 400grams winterdeken opdoen met een ongevoerde regendeken. That should do the trick.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:22

Beslissend hoe dik je paard/pony in het haar komt te zitten is niet de dikte van de deken, maar dat je er op tijd mee begint hem op te doen. Begin met een zomerdeken, dan een dunne overgangsdeken voordat je een dikke winterdeken opdoet. Als de temperaturen zwaar onder het vriespunt zakken kun je altijd een onderdeken overwegen.

Belangrijk is dat je op tijd begint met de zomer/overgangsdeken, al in September, als de dagen wat korter worden. Dat is best wel een gedoe (dekens op/dekens af) , en maakt de periode dat je paard onder dek staat nog langer.

Je kunt ook overwegen om hem zo lang mogelijk zonder deken te laten staan, en hem dan te scheren. Dat is makkelijker en je paard/pony staat minder lang onder een deken. Dit heeft persoonlijk mijn voorkeur.

Je suis Charlie.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:24

Als ik jou was, kocht ik een waterdichte, dat is veel makkelijker in gebruik.

Toos paardloos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:28

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een winterdeken met ongevoerde regendeken. De laatste kun je in alle jaargetijden van het jaar gebruiken. Een waterdichte winterdeken leg je niet op je paard in hartje zomer Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:31

Het verschilt ook erg per paard. Ik heb mijn arab pas in Oktober een deken opgedaan omdat ik daarvoor nog op trektocht was (dekens meeslepen is dan niet zo handig Haha! ).

Hij heeft nu een erg dunne vacht onder zijn 400 grams waterdichte winterdeken. Toen het vroor heb ik er nog een onderdeken onder gehad.

Mijn merrie, die al sinds september met een deken op staat, heeft een mega wintervacht. Terwijl zei meer en dikkere dekens op heeft gehad als mijn ruin.


Verder ga ik mee in het advies van Cassidy. Gewoon vroeg beginnen met dekens, en zorg dat je meerdere (diktes) van dekens hebt. Een waterdichte deken is erg makkelijk, vooral als je paard ook veel buiten staat.
Als je dat gepruts met dekens niet wilt hebben, dan moet je gaan scheren. Maar ook dan zijn goede dikke dekens (eventueel met hals) erg belangrijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers