Wat voor zadel zal ik kopen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Wat voor zadel zal ik kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 09:55

Mijn pony is nu 2, en ik ben ondertussen een beetje gaan kijken voor een zadeltje...Mijn pony is redelijk breed gebouwt en heeft een redelijk lage schoft. Hij groeit uit tot een (grote) d-pony. Ik wil in de toekomst gewoon recreatief rijden, misschien wat dressuur, en als het lukt endurance....Wat voor zadel raden jullie mij aan?


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 09:58

een goedkope, anders zit je over twee jaar weer.
Je kan ook kiezen voor een tweedehands stubben ofzo, en deze weer verkopen na 2 jaar, tegen weinig verlies. Zal het sowieso via een zadelboer kopen (niet vroegop), dan heb je gelijk een goed advies. Neem fugens bijvoorbeeld.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 09:59

Is het niet rijkelijk vroeg om al aan een zadeltje te denken?
Ik zou nog geen zadel kopen, maar een longeersingel en heel misschien een heel oud zadeltje om mee te longeren. Maar nu nog niet. Als je paardje 3 is, is het nog tijd genoeg om ermee te beginnen....

Toos paardloos

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Eenvoudig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:00

Ik zou kiezen voor een JC zadel: veelzijdigheid.

Heb er zelf eentje gehad en die was echt perfect! Het leer is zeer sterk, het heeft een zachte zit en vrij stevige zit en je hebt er die gericht zijn op dressuur. Ik weet helaas geen precieze prijzen maar ik denk rond de 1000 gulden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:09

Ik zou wachten tot het zover is, tot die tijd kun je je een beetje verdiepen in prijzen, kwaliteitsverhoudingen etc.
Zonde om nu al een zadel te kopen, kunt beter nu geld apart gaan zetten, dan hoef je het straks om de prijs niet te laten Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 10:10

t is idd ook wel vroeg, ik leg 'm er ook nog niet op, was alleen al een beetje aan het rondkijken (heb er ook best wel zin in Haha! )
Ik ga hem vanmiddag voor de 1e x longeren in de bak, dus.... Knipoog

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 13:58

Ik heb mijn paard ingereden met een wintec zadel is lekker ligt. Hij word in april 4 en dan wil ik van de zomer een leren zadel kopen. De wintec houd ik erbij voor als ik een keertje wil gaan springen ofzo. Wintec is vzh en het leren zadel word een dressuur.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:06

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem.. om Fleur in te rijden wil ik graag een goed zadel dat perfect past. Het is ten slotte de eerste kennismaking met het zadel, en dat moet wel fijn zijn.
MAAR een 3 jarig paard gaat nog heel veel van vorm en bouw veranderen, dus zal ik over 1 a 2 jaar een nieuw zadel moeten hebben, of deze zo goed mogelijk laten verstellen.

2 jaar is denk ik echt nog te jong om een zadel te gaan kopen, de pasvorm kan nog zo veranderen..

Voor Fleur heb ik nu een kunstof zadeltje dat goed maar niet perfect past, als ze eenmaal een half jaartje onder het zadel is wil ik een Stock zadel dat op maat gemaakt kan worden. Stock lijkt me ook voor jou wel een leuk zadel. Voor endurance schijnt het heerlijk te zitten, en door de lange zweetbladen kan je er ook prima dressuur mee rijden.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:24

Ik met mn domme kop heb hier dus niet aan gedacht.
Ik heb een super mooi dressuurzadel nieuw gekocht.. Nieuwe start! Nieuwe pony, en zoveel mogelijk spullen nieuw. Maar dus idd niet aan gedacht dat ze over een jaar ofzo meer spieren heeft e.d. dus het zadel waarschijnlijk niet meer past.
Nouja, zie ik dan wel! Frusty Schijnheilig
Ik heb t zadel nu toch al..

Dus ik raad je echt aan om gewoon een goedkoop zadeltje te kopen.
Maar, is je pony nĂș nog 2 en word ze in het voorjaar 3? of is ze net 2 geworden????
Wanneer het laatste van toepassing is zou ik pas over een half jaar ongeveer (minstens! misschien nog langer, ligt aan de ontwikkeling van je pony) gaan kijken voor een zadeltje. En wanneer t eerste van toepassing is kun je nu wel voor een zadeltje gaan kijken. Lachen Succes iig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Frieke84, GoogleAdsense, lovelance, Symke, Wieke en 113 bezoekers