wat voor merkzadel hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 14:46

Ik heb een kieffer wien dressuurzadel, ik vind het een lekker zadel. Toch wil ik ooit nog eens overgaan op een hulsebosch (*die zitten nog lekkerder)


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 14:57

thankzz voor de reacties Tong uitsteken
gr kat

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:33

Ik heb een France Primaire, een mooi & lekker zittend dressuurzadel!
Ligt perfect op Tos (haflinger met een moeilijke rug voor een goed zadel) en zit super fijn!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:01

Ik en mijn KN dressuurzadel Lovers

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:10

Ik heb een phryso zadel van Tweespan voor mijn friesje. Dit merk hoor je niet vaak volgens mij, maar zit erg goed!

"Zorgen moet je doen...niet maken" Loesje

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:20

Ik heb ook een JC, ben er niet supertevreden over en ga sparen voor een Kieffer Aachen (vzh richting dressuur).

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:23

Ik heb ook een Hulsebosch zadel sinds 3 weken. Hij zit super!!! De eigenaar van de manege had hem op de kop getikt en wist dat ik op zoek was naar een zadel. Super prijsje voor een 1,5 oud zadel!!!!

Echte aanrader!!

Op zoek naar de zon!!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:25

Ik heb nu een Passier Grand Gilbert, een dressuurzadel,met extra diepe zit, en lange zweetbladen. Dit zadel is de créme de la créme wat zadels betreft, tenminste, daar staat het om bekend.

Voorheen had ik een KN zadel, maar sinds ik deze heb, wil ik echt nooit meer anders.
Die Passier zit zo ongelooflijk lekker, zo vast, net een stoel,en past op zoveel verschillende paarden!
Ik ben er erg tevreden over.
Ook de kwaliteit is grandioos, maar dat mag ook wel voor die 4000 piek. Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:59

haflingerzadel Haha! Zit wel super fijn!!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Kieffer lech extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:26

Ik heb sinds 2 jaar een kieffer lech extra (diep) en ben er nog steeds heel blij mee !

Laat er een ervaren zadelmaker naar kijken zodat ze je zadel aanpassen op je paardje en jou .

succes ermee !

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:58

Ik wilde eigenlijk weer een Kieffer, maar het bleek dat die te smal was.
Ik heb nu een Stübben Scandica, die zit perfect.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:02

Tis dat ik net gekeken heb na het rijden, anders had ik het echt niet geweten Bloos
Ik heb een Merovech (als je het zo schrijft). Geen bekend merk, maar een prima zadel. Toen we hem kochten hebben we ook niet gelet op het merk maar gewoon op hoe hij lag (wist toen ook nog niks van zadelmerken). Heb hem nu 2 jaar ongeveer en is nog steeds super.
Ik zou nu wel heel graag een dressuurzadel willen hebbben, maar dat heeft niks te maken met m'n zadel dat ik nu heb....

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:06

Ik heb een Wintec Pro dressuur (die van suède), een Maxam vz, een shetzadel en een oude Passier vz.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:14

Ik rijd met een Kieffer dressuurzadel, oud modelletje, wel fijn, zit echt als een huis en ligt op zowat alle paarden netjes. Alleen bij sommige paarden rijd ik me er bijna op door. Het rare is, dit zijn de paarden die het fijnste zitten qua gangen Verward
Verder gebruik ik voor de jonge paarden een errug oude daaleman vzh, is ooit eens voor iemand op maat gemaakt. Zekers een kwaliteitszadel, maar zit echt behoorlijk k*t.
Een vriendin van me heeft een cc zadel van n italiaans merk, was nieuw rond de 1300 gulden. Fijn zadeltje, maar wel ietsie hard.
Enne, ik heb ook nog op een Schontal gereden, was echt mega oud maar reed super. Heeeeel vroeger had ik een heeeeeeeele oude 2ehands pagony, maar dat kreng was 18 inch dus als 12 jarige sprietje vloog ik alle kanten op met mn bokkende gelderlander... Clown

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:15

Ik heb een County Competitor dressuur, een hele fijne zadel Lachen

Galactica Wadim X Gemini

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:21

ik heb een KN en vind hem vreselijk. Hij ligt voor geen meter op mijn paard en heeft bovendien een veel te dwingende zit. Zo snel ik een nieuw zadel kan betalen vliegt ie eruit!
Ik heb laatst even op een Passier Optimum gereden en dat zat erg lekker.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 23:54

Ik heb voor mn eigen paard een KN dressuur zadel, super zadel!
Op het paard wat ik rij voor mensen ligt een Kieffer veelzijdig maar die vind ik veel te hard = zere kont. Maar daar komt binnenkort een ander zadel op.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 00:15

Daaleman, al jaaaaaren. Zit lekker, passen goed op de meeste paarden. Ik heb enorm veel vertrouwen in kundigheid van de zadelmaker, hij komt een of twee keer per jaar bij ons op stal om de zadels te controleren, eventueel nieuwe zadels aan te meten, enz.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 02:26

Ik heb een Barnsby, veelzijdigheid. Type weet ik niet.
Hij ligt perfect op mijn paard en zit heerlijk Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 03:16

County Competitor dressuur en een Stübben Scandica VSD, zitten allebei superlekker, wil echter wel een nieuw dressurzadel omdat de county niet zo goed op Ivanhoe past, misschien ook een Stübben of een KN, deze hebben vrij rechte kussens en zitten lekker vind ik, of inderdaad een Hulsebos

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 03:50

ik heb een vzh zadel van Kieffer meer naar het springen gericht (ik weet niet meer precies hoe het heet, kan zijn München?), zit heerlijk en gaat dus ook op de meeste paarden die ik rij omdat deze het fijnste zit. Een Ainsley dressuur, en een Stübben vzh. Van deze ben ik dus alle 2 geen fan. Als het goed is koop ik er over een aantal maanden een prestige appaloosa dressuur zadel bij. Ik heb ook al op KN en BR gereden en deze bevielen mij beide zeer goed. Ook heb ik een aantal weken een Passier Grande Gilbert op proef gehad maar dit was toch niet echt voor mijn poezelig kontje weg gelegd.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 21:11

Lielle schreef:
Ik heb een Kieffer Aachen (vzh), en een Passier Grand Gilbert (dressuur, superfijn maar ook erg prijzig)

mama heeft haar eigen zadel, een veelzeidigheidszadel van kiefer tweedehands gekocht voor 890 euro.

. . .
. . .
. . .

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:50

Ik heb een Kieffer Lech dressuur voor Perry. Op zich een heel fijn zadel. Het is van mijn pony naar mijn eerste paard gegaan en du draagt Perry het. Eigenlijk wil ik een zadel met iets meer kniewrong. Een KN of een Passier GG vind ik geweldige zadels. Maar het probleem is dat mijn Kieffer zo perfect op Perry ligt (het lijkt wel maatwerk voor hem!) dat ik niet het risico wil nemen dat ik een zadel bestel wat iets beter voor mijn kont zit maar minder op Perry ligt.

Voor het inrijden van paarden gebruik ik een Kieffer Aachen veelzijdig, voor dat doel zeer geschikt.

Voor het springen heb ik een Barnsby close contact (Milton geloof ik). Op zich een fijn zadel maar het probleem is dat het op bijna geen enkel paard past en je hebt maar weinig steun. Zolang je paard braaf zijn parcoursje springt zit het prima. Maar een flinke bok en de steun is ver te zoeken. Laat ik nou net een springpaard rijden dat enorm bokt Scheve mond

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 23:59

Merk?? Mijn zadel heeft geen merk Haha!
Ik zou het in ieder geval niet weten! Is toch ook totaal onbelangrijk. Mijn zadel heb ik voor mezelf gepast op zo'n bokje, ik zat lekker.
Toen zadel vergeleken met mijn oude zadel, leek overeen te komen en zadel meegenomen om te proberen. Zat prima, zit prima!
Sja, ik vind het zo raar, ze willen nooit met hun passervice bij mij komen Verward Knipoog

Maar merk is onbelangrijk vind ik. Op eerste plaats moet het goed op de rug liggen en ten tweede goed voorje eigen achterste zijn!
Ik heb gewoon geluk gehad, de eerste de beste paste. Maar anders ging ik 20 keer over om een goed passend zadel te halen!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 00:09

dressuur: hulsebos en king
springen: BR (jos lansink)

ben over alle 3 tevreden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers