Vragen over wedstrijdrijden

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mellien

Vragen over wedstrijdrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 23:25

Ik vraag me het volgende al een tijdje af:
Mag je met een pony bij de paarden rijden? Ik hoor van veel meisjes dat ze op hun achttiende hun pony verruilen voor een paard vanwege de wedstrijden maar is dat omdat het niveau dan te hoog wordt voor de pony (paarden hebben ruimere gangen) of omdat het gewoon niet meer MAG? Met Fjorden en Haflingers mag je als volwassenen toch wel wedstrijden rijden?
Moet je, om mee te mogen doen aan springwedstrijden een paar winstpunten in de B dressuur halen of al L startgerechtigd zijn?

Felloowtjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 23:49

Je mag gewoon met een pony bij de paarden rijden, alleen heb je waarschijnlijk wel meer concurentie: rijden beter en de paarden hebben ruimere gangen!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 01:16

Als je wilt gaan springen moet je eerst 1 winstpunt in de dressuur gehaald hebben.
En je mag inderdaad met je pony tussen de paarden starten.Het zal niet makkelijk zijn moet ik er bij zeggen.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 08:04

Felloowtjo schreef:
Je mag gewoon met een pony bij de paarden rijden, alleen heb je waarschijnlijk wel meer concurentie: rijden beter en de paarden hebben ruimere gangen!

voor mij niet heel veel moeilijker! ik heb er 1 van 1.54m met paarden ouders, dus paarden gangen! Haha!

Zoek je een instructrice in Amersfoort eo of Almere eo? Stuur me een PB!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 10:55

en ik heb met Julius de kringkampioenschappen gewonnen. Dat was een echte pony. 1.50m Heb alle kwpn-ers eruit gereden. Voelde wel goed want heel wat mensen zeiden tegen me dat ik met een pony toch niets zou bereiken. helaas kwam ik niet verder omdat ie toen overleed

met barley ga ik het nu gewoon nog eens proberen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is...
[IM] Julius...alweer 15 jaar geleden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie