iemand ervaring met..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

iemand ervaring met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 23:33

riet in de stal??? Ipv stro? Dit kan toch nooit goed zijn? Behalve dat het vreselijk kan snijden, gaan ze het ook eten? Het is immers groen en er zitten "blaadjes" aan? Heeft iemand hier ervaring mee? Of wat vind je er van?

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:37

Verward Nog nooit van gehoord. Wat is de redenatie achter dit gegeven? Er zijn belachelijk veel mogelijkheden om een stalbedje te maken, maar bijna iedereen komt uiteindelijk terug op stro of houtkrullen, juist omdat dat toch vaak het beste opneemt. Ben toch wel benieuwd eigenlijk.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 23:44

Nooit van gehoord.
Maar ik denk niet dat ze van dat groene riet bedoelen. Eerder van dat riet dat ze ook gebruiken om daken te bedekken of stoelen mee te bekleden. Dat is niet groen en snijdt ook niet.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 00:38

Ik vrees dat ze toch dat groene bedoelen. Ik heb eens een pony verzorgd op een stal waar dat als stalbedekking gebruikt werd. Het was namelijk gratis Boos! Moet ik hier nog aan toevoegen dat ik daar heel snel weg was?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 14:13

ik bedoel idd het groene riet... De eigenaar heeft een strook riet langs het land en dat haalt hij elkke winter weg. normaal gebruikt hij het wanneer het vriest voor de leidingen of zoites, maar aangezien het niet gevroren heeft en hij er toch vanaf moet, komt het dus in de stallen terecht. Ik heb geen idee hoeveel het is en hoe lang het duis gaat duren, maar ik hoop wel dat ze er snel vanaf komen.
Aangezien het dus groen riet is, snijdt het dus heel erg. Een van de paarden eet zijn stalbedekking op en is het dan mogelijk dat hij zijn keel voor een gedeelte een beetje open snijdt?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 16:22

fred lover schreef:
ik bedoel idd het groene riet... De eigenaar heeft een strook riet langs het land en dat haalt hij elkke winter weg. normaal gebruikt hij het wanneer het vriest voor de leidingen of zoites, maar aangezien het niet gevroren heeft en hij er toch vanaf moet, komt het dus in de stallen terecht. Ik heb geen idee hoeveel het is en hoe lang het duis gaat duren, maar ik hoop wel dat ze er snel vanaf komen.
Aangezien het dus groen riet is, snijdt het dus heel erg. Een van de paarden eet zijn stalbedekking op en is het dan mogelijk dat hij zijn keel voor een gedeelte een beetje open snijdt?


Ik zou het er gelijk uithalen!!!!!!

Een van onze paarden op stal heeft zo'n rietstengel in zijn been gehad terwijl ie in de wei stond, het was zo hard dat het als een soort splinter in zijn huid was geschoven! Bij ons op stal halen ze het uit het weiland, ze leggen het dus al helemaal niet in een stal! Het is verschrikkelijk scherp......

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 17:29

Nog nooit van gehoord, lijkt me ook niet echt goed om dat in de stal te leggen. Al helemaal niet als ze het ook gaan eten! En ik vind het belachelijk dat je riet erin legt omdat het gratis is! Frusty

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 20:05

ik geloof dsat iedereen het er dus wel over eens is dat het slecht is voor het paard? Dat leek mij dus ook, voorla toen ik het dus vandaagi n de stal moest gooien.. Het zijn allemaal harde stengels.. Lijken wel stokken!! Maar ik heb er maar een laag stro met hooi vermengd over heen gegooid.. Ligt iets zachter en zo krijgen ze ook minder de kans om het te eten of iets dergelijks...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:56

wordt het wel als stalbedekking gegeven? en niet gewoon als lekker hapje?
Honey stond een paar jaar terug langs een sloot, waar dus riet in stond, en die kon er maar niet vanaf blijven. Heerlijk vond ze het

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 23:31

mijn paardje staat wel eens een periode op riet. mits goed gedroogd (dan heb je echt geen scherpe bladranden meer) vind ik het ideaal. het neemt veel beter vocht op als stro. bij ons wordt het dan in balen geperst net als de strobalen. het is arbeidsintensief om het te snijden, langs de slootkanten kan geen of moeizaam een tractor komen. nogmaals wanneer goed gedroogd geef ik de voorkeur aan riet boven stro

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 00:03

een klas genootje van mij heeft haar paard al jaren op riet staan
en dat gaat nog altijd goed
maar mijne staat lekker op stro met zaagsel lekker zacht Lovers