drachtig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 22:12

cool
ga ik morgen gelijk ff voelen ( eerst ff rijden dan heeft ze altijd wel dorst Knipoog kan ze gelijk drinken, niet teveel maar wel wat)
ik ben benieuwd!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 15:54

verder nog tips?
hoe je het kan zien, voelen
ik denk dat ik haar buik ook ga opmeten Haha!
en natuurlijk ff vragen of de da nog langs komt voor de koeien dan kan die gelijk ff opvoelen...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 18:12

springen met een drachtig paard kan gerust hoor, alleen te hoog is neit goed. Denk eens hoe ze dat in het wild doen.... Verward

maar zoals nathalie zegt: niet slapen en meetn DA bij halen, haha dat zou ik ook doen Tong uitsteken

suc6 ermee en ik hoop voor je dat het een veulie is, tenzij je het niet wil Knipoog

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 23:42

nou een veulen wil ik wel hor!
ze staat nu alleen en dat vind ik NIET LEUK
van me ouders mag ik er wel een shet bij maar van die boer niet...
maar goed
het veulen mag ik dus "houden" naja onder een voorwaarde
als ik het veulen aan de vriendin van me broer geef. vind ik een erg stomme regel maar ja ik kan ze toch niet beide houden.
maar dat houd wel in dat ik alles met het veulen zou mogen. dus eigenlijk van mij maar wettelijk van haar ( snappie)
en als er nu geen veulen inzit mag ik haar van me ouders laten dekken, over een paar jaar of volgend jaar ofzo iets.
ik heb trouwens een box van 3 bij 3,5 ( ong)
is dit groot genoeg voor moeder een veulen?
anders zou ik eventueel ( Haha! ) een probleem hebben.
naja dan moeten ze maar de hele stal krijgen ( incl poetsplek ) Haha!
blijft het hok gewoon open Haha!
hihi nou vanmij mag er wel een veulen inzitten Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 12:33

Ik las in je profiel dat je een KWPN merrie hebt, je zou naar het KWPN kunnen bellen of ze een dekbewijs van je merrie hebben ontvangen.
tel.nr. 030-6934600
Dan weet je ook gelijk wie de evt. vader is en kun je een stamboekpapier aanvragen bij het veulen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:09

Wow. vergeet niet dat toen je haar net had ze constant op en neer liep in de wei, ze is toen behoorlijk afgevallen. Nu is ze rustiger dus komt ze ook weer aan.
En ik weet van mezelf en uit het verleden dat hoe langer je naar je merrie kijkt je steeds meer tekens gaat zien van een eventuele zwangerschap, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.
Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk, waarom bel je het stamboek niet even die hebben waarschijnlijk ook wel gegevens of ze gedekt is. Van Dien weten ze bij het KWPN ook alles.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 19:05

toen ik mijn Tinker kocht (volgens de vorige eigenaar met een grasbuik Lachen) heb ik de DA laten voelen. hij kon toen aan het hoofdje voelen dat de Tinker ongeveer 10 maanden drachtig was. ik heb toen na veel gebel en gezoek achterhaald waar ze vandaan kwam en door wat ge gedekt is.
In dit geval was het een grote fries. maar je blijft natuurlijk een verrassing wat er uit komt. Wat rijden betreft (ik wist natuurlijk ook niet dat ze drachtig was) me het paard geeft het vanzelf aan.
Vindt het trouwens wel leuk als ze drachtig is, want sommige handelaren verzwijgen dat.

veel succes, yvonne

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 20:56

Mag haar buik trapt Haha!


Max schreef:
Wow. vergeet niet dat toen je haar net had ze constant op en neer liep in de wei, ze is toen behoorlijk afgevallen. Nu is ze rustiger dus komt ze ook weer aan.
En ik weet van mezelf en uit het verleden dat hoe langer je naar je merrie kijkt je steeds meer tekens gaat zien van een eventuele zwangerschap, terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.
Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk, waarom bel je het stamboek niet even die hebben waarschijnlijk ook wel gegevens of ze gedekt is. Van Dien weten ze bij het KWPN ook alles.


idd hier ben ik dus beetje bang voor
maar vandaag konden we de buik af en toe voelen en zien bewegen echt POF en weer rustig dus niet langzaam echt heel snel POF en weer weg
heel onregelamtig
maar ja ik denk niemand gelooft mij dus ik eerst margreet erbij gehaald POF 'HEEEEJ IDD
zij ging naar binnen komt ze terug met hanneke en idd weer
later met de boer en weer
nu geloven ze mij Haha!
en mag stond heel rustig te eten of op rust hihi Lovers[/u][/i]

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 22:37

ha ik heb net nog ff ( via telefoon) met de boer gepraat
hij zal magned laten opvoelen als de da toevallig komt!!!
hihi hopen dat die snel komt! Knipoog
scheelt mij weer voorrijdkosten
en zal goedkoper zijn omdat hij/zij ook al bij de koeien moet zijn.
OOH SPANNEND!
Haha!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 23:06

SPANNEND!!!!!!!!!!!! Lips are sealed Party!! Party!! Party!!
heb je straks zo'n huppeld veulentje in de wei lopen Lovers

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-02 23:15

hihi nou daar kan ik niet mee zitten Tong uitsteken