achterbenen....?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flair

achterbenen....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 16:45

Ik vroeg me af of er voor de achterbenen geen beschermers zijn. Alleen kogelbeschermers, bandages, strijklappen, springschoenen. Is er dan niks voor de pezen van de achterbenen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:55

Je hebt gewoon hoge pijpkousen voor de achterbenen en ook zijn er van Eskadron lange peesbeschermers te krijgen, speciaal voor de achterbenen.
Ik persoonlijk heb daar slechte ervaringen mee en houd het nu gewoon bij strijklappen of pijpkousen.

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 16:58

Ik gebruik nu niks voor de achterbenen, maar aangezien ik sinds flair haar peesblessure niet meer in paardenbenen denk maar in paardenpezen vroeg ik me dit af.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:10

Zoek je nu iets als peesbeschermers, maar dan voor de achterbenen? Peesbeschermers voor, behoeden je paard ervoor dat hij zijn pezen aan zijn voorbenen niet beschadigd met zijn achterhoeven. Achter heb je ze naar mijn idee niet nodig.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:51

Ik heb gewoon kogelbeschermers.
Ik heb nog een paar lederen pijpkousen te koop voor achter. Als je interesse hebt..?

Hip & Groen - Voor eigentijdse, bewuste ouders!
http://www.hipengroen.nl

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:56

Ik rijdt altijd met voor peesbeschermers en achter bandages met lappen, want mijn paard heeft pas een peesblessure gehad aan het achterbeen en heeft die steun dus nodig. Ik wil niet weer een half jaar weggooien met rust enz....

flair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 20:13

Nathalie schreef:
Ik heb gewoon kogelbeschermers.
Ik heb nog een paar lederen pijpkousen te koop voor achter. Als je interesse hebt..?

nou leder, lijkt me niet zo handig. Ik wil ze met name voor buitenritten over het strand. En leer is niet handig als je door de zoute zee heen gaat.

Ik wil idd, haar achterbenen ook wat beschermd hebben, het kan geen kwaad. En ik weet hoe het is om lang met je paard te moeten lopen door een peesblessure.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:35

Peesblessures worden vrijwel altijd veroorzaakt doordat het paard met z'n achterhoeven in de voorpees heeft getrapt. Een peesblessure aan het achterbeen komt dan ook vrijwel nooit voor. Daarom zijn peesbeschermers daar ook niet nodig.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:46

Mijn paard had ook een peesblessure achter. Ik heb voor hem Proffesionals Choice beenbeschermers gekocht voor achter. Moesten wel uit Amerika komen, want zulke grote maten hadden ze hier niet. Ze worden bijna alleen voor voor gebruikt.
Ik heb hem daar het eerste jaar na zijn blessure (dus NA een jaar aan de hand stappen) mee in het land gehad en 's winters los.
Nu gebruik ik ze niet meer, omdat de pees nu gewoon weer sterk genoeg zou moeten zijn, en als hij dat niet is, wordt hij ook nooit meer helemaal goed. Het gaat gelukkig heel goed.
Inderdaad zijn de meeste peesblessures voor, omdat veel paarden op de voorhand lopen en daardoor de voorbenen teveel belasten, en omdat de kans op een trauma van buitenaf veel groter is door het met het achterbeen aantikken van de voorpees.
Bij Jesper was het gewoon stomme pech, hij deed gek in de paddock, draaide zich om en liet zijn hoef iets te lang staan, zodat de pees inscheurde. De blessure die voetballers vaak aan hun knie hebben.

SG, je wordt nooit vergeten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie