Lesverslag.

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Piaffe

Lesverslag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 13:09

In het boek Over dressuur gesproken las ik dat Gonnelien Rothenberger eerst wel eens lesverslagen maakte. Als ze les had gehad, maakte een verslag, zodat ze er goed over leerde na te denken, plus als een steuntje voor de volgende training.
Nou lijkt dit mij ook wel wat om te doen, wie van jullie hieeft er ervaring mee? Wat schreven jullie op, en hoe beviel het???

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 13:16

Doe ik ook altijd na elke les. Gewoon een korte samenvatting van de les maak ik dan en zo kan ik kijken waar ik nog beter op moet letten e.d. . Het is vooral handig als je met meerdere paarden lest, net als ik.
Ik schrijf dan bijvoorbeeld op dat ik het ene paard wat dieper moet rijden en het andere paard juist weer niet. Zo noteer ik ook oefeningen die nog niet zo goed gaan en waar ik op moet oefenen, maar ook oefeningen die juist wel goed gaan. Met 1 paard lijkt het me niet echt nodig maar met meerdere is het fijn om weer even terug te grijpen naar wat info.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 13:42

Ik heb een half jaar lang elke dag bijgehouden wat ik met het paard heb gedaan en hoe het paard dat deed.
Dus bijvoorbeeld het rijden in de bak. Hoe aangepakt met stelling en buiging en liep het paard ontspannen?
En wat voor problemen kwamen we tegen en hoe hebben we dat opgelost?

Na een half jaar had ik er geen zin meer in en had ik het te druk om elke dag thuis nog het één en ander op te schrijven.

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie