Myler bitten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appleoosa

Myler bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 19:51

Wie van jullie heeft zo'n bit en wat is jullie ervaring hiermee. Zowel Western als Engels. Kom maar op.

Marith_Ov

Re: Myler bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:36

Ik heb zo'n bit, om precies te zijn heb ik er 2, 1 voor de dressuur en 1 voor het western. Ik vind het hele fijne bitjes die niet de mond van je paard kunnen samenknijpen. En door de koperinlages en het roestende gedeelte vinden veel paarden ze lekker en nemen ze het bitje makkelijk aan. Ik rij er graag mee en heb nu ook al een stalgenootje er mee besmet.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:42

Het roestende gedeelte? Dat klinkt alsof er een deel is wat gaat roesten in de mond en dat lijkt me eigenlijk niet echt de bedoeling?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:12

ik rijd zelf met een myler en Banjer en ik zijn er erg blij mee... Het is paardvriendelijk, en Banjer loopt er erg lekker mee...

Ik heb mondstuk MB 02, en ringen van zeg maar een bustrens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:22

Anoukie schreef:
Het roestende gedeelte? Dat klinkt alsof er een deel is wat gaat roesten in de mond en dat lijkt me eigenlijk niet echt de bedoeling?

Dat is dus JUIST wel de bedoeling vandaar dat er koperinlages in zitten. Roest is zoet en bevordert knabbelen en speekselvorming in de mond. Veel paarden vinden het juist lekker.

Ik zweer ook bij m'n Myler (snaffleshanks). Eenvoudig maar ergonomisch gevormd bit dat lekker in de mond ligt.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:24

Is roest niet giftig dan ?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:27

ik heb, omdat iedereen zo enthousiast was, maar een myler aangeschaft.
bij mij werkt het dus no way. Ene paard neemt hem gewoon niet aan, blijft wel in zn aanleuning, maar heeeel erg los/vast.
de ander was doodsbang voor het bitje, ging er helemaal achter hangen en als ik dan aan mn teugel kwam stak ie zn kop eruit en begon te panieken. Hij vond die bitjes dus echt veeeel te dun. Dubbelgebroken K&K werkt voor mij persoonlijk een stuk fijner.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:35

Ik rij er ook mee en vind het ee nsuperbit! Doordat het wat dunner is, ligt het veel beter in de mond! Het past gewoon beter en je hebt gee nnotenkraker effect.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:42

Wij hebben er ook 2. Zijn er heel erg tevreden mee, maar je moet wel goed kijken naar de verschillende werkingen van de mondstukken. Wij hebben ons heel specifiek laten adviseren, hard/ zacht in de mond, balans probleem/of juist niet, hoever zijn ze al met de training etc.
Daaruit kwamen 2 mondstukken die geschikt waren voor onze merrie en daaruit hebben wij een keuze gemaakt.
Het is wel even een hoop geld, maar doordat ze zo'n specifieke werking hebben heb je er erg veel profijt van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:11

Ik heb er ook 2; de Mullen Barrel O-ring en de dubbel gebroken D met koperen rolletje. Paardje loopt er lekker mee iig.

Vwb dat roest; dat specifieke mondstuk wordt sweet iron genoemd en bevorderd het sabbelen. Het is dus niet giftig.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:37

Roestaanslag is niet giftig> koperaanslag daar integen dus weer wel!

appleoosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 20:03

Bedankt voor jullie reacties. Ik rijdt zelf western maar wil ook weer engels rijden, lekker gecombineerd. Zit al heel lang te denken over een Myler dan wel een snaffle waar je beide kanten mee op kan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:24

Ik heb een neppe Myler, die was een stukkie beter betaalbaar. Ik rijdt er nu Z2-training mee, en de Z1-proeven heb ik ermee gereden. Vind hem zo fijn dat ik eigenlijk niet eens met S&T wil gaan trainen. Patos loopt soepel in de aanleuning, ontspant eindelijk het nekstuk en hapt het bit veel liever in dan de rvs watertrens die we ervoor hadden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:27

Ik heb ook een neppe Mijn paard pakt dit bit veel liever aan dan een 'gewoon' bit. Hij heeft dan ook een kleine mond, dus dit is voor ons een prima oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:37

Anoukie schreef:
Is roest niet giftig dan ?

Alleen als het direct in de bloedbaan komt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:55

Je hebt ook verschillende soorten roest toch? De roest die bij dit bit ontstaat is anders, het materiaal is ook sweet iron, misschien verklaart dat iets?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:35

Zijn die Meylerbitten allemaal met stangwerking of welke modellen heb je dan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:08

mijn myler is overigens niet roestend....

Anoukie: de bitten voor Level 1 zijn niet met stangwerking...