Bepaalde wedstrijd niet rijden vanwege juryleden daar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Bepaalde wedstrijd niet rijden vanwege juryleden daar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 15:26

Zoals jullie wel weten heb ik 14 maart mijn allerallereerste wedstrijdje met Iwaldo. B Dressuur. Nou heb ik nogal problemen met het vervoer (iemand anders met trailer moet me willen brengen) en heb ik me voor deze wedstrijd (in Lunteren) op kunnen geven omdat het dicht bij stal is en er iemand was die me brengen kan.

Maar nu kreeg ik van mijn stalgenoten te horen dat het helemaal niet leuk is om daar te starten omdat ze blijkbaar alleen leden van de eigen vereniging goede punten geven? Is het iedere keer dezelfde jury dan, op zo'n wedstrijd? Ze zeiden dat ik tevreden moest zijn als ik rond de 140 zou hebben omdat er daar gewoon niet veel hoger gegeven werd voor mensen 'van buiten'. Ik ben een absolute leek in de wedstrijdwereld, dus het klinkt me raar in de oren dit verhaal. Dat zou toch niet mogen?

Goed, ik ga er toch al niet vanuit dat ik hoge punten ga halen ofzo, en ik doe het gewoon voor de lol en om de ervaring, maar als ik bij voorbaat al een lijst met 130 ofzo kan verwachten is het natuurlijk ook wel een beetje jammer. Hebben jullie ook wel van dat soort ervaringen op wedstrijden??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:32

Ik heb 1 keer in Lunteren gestart en ga daar niet meer heen,

ten eerste omdat je maar 1 proef kan rijden.

En misschien ook wel een beetje omdat ik daar ook slechte punten kreeg die naar mijn idee niet terecht waren... Tong uitsteken
Of ze daar altijd dezelfde jury hebben weet ik niet...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 16:16

Bij de jury die ik vorige week had start ik nooit meer.
gelukkig was ik niet de enige met een klacht en heb ik gister gehoord dat deze persoon niet meer als jury wordt gevraagd bij onze vereniging.
verdiende lage punten vind ik niet erg helemaal niet als er goed commentaar bij staat.
maar het afkraken van alle zware paarden in de ring no thanx.

verder start ik gewoon bij alle jury's ook als er gezegd word van ja maar daar rijd je altijd laag bij want das echt een slechte jury.
Was in arnhem maar weer bewezen Anouk en ik hadden beide dezelfde jury.
van te voren werd er door een clubgenootje gezegd dat we beter naar huis konden gaan want zij zouden een hekel hebben aan mensen van onze club en altijd erg laag jureren. zowel anouk en ik waren beide proeven eerste. alle 2 bij beide proeven dikke winstpunten.
dus ja veel gelul is er ook hoor!

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:00

hoi, ik heb verschillende keren op twee verenigingen in Lunteren wedstrijd gereden en regelmatig een of twee winstpunten gescoord zowel in het B dressuur als in de Z. ik ben niet lid van die verenigingen dus daar kan het niet aanliggen. Veel succes met je wedstrijd

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Re: lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:23

Als het je eerste wedstrijd is zal ik er zowiezo maar niet vanuit gaan dat je winst rijdt. Ik zou altijd starten, al bevalt de jury niet, want jij en je paard zijn in elk geval weer een ervaring rijker.

Succes!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 18:40

Ik heb daar twee keer gestart en had wel lage punten. Maar de eerste keer ging ook bijzonder klote! Toen vielen mijn punten nog mee... Haha! Hoe de tweede keer ging weet ik niet, maar wel een stukje beter dan die eerste keer daar. Terwijl mijn punten amper scheelden. Ik heb dat jurylid later ook eens bij ons op de vereniging gehad en toen had ik best goede punten. Toch op een andere vereniging punten geven??? Verward

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 19:32

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:14

Ja, ik heb 1 jurylid waar ik dus absoluut niet meer bij start. Ik was de enige zonder verliespunten toen. Gelukkig kan ik haar niet meer krijgen want ze mag maar tot en met de M jureren Haha! .