waarvoor gebruiken jullie peesbeshermers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:29

IK verzorgte een paard die ook altijd zonder peesbeschermers of iets liep en die mag nu nooit meer springen en moet van de DA moet bandages met lappen rijden omdat ie zn been helemaal had open gehaald en heeft 13 maanden niet kunnen rijdne en met pijn en moeite zo lang gestapt

Nu heb ik me eigenpaardje en ik kan het me zelf dus ook echt nooit vergeven als ik nix om dr benen doe en ze tikt dr zelf ene keer hard aan dat ze ook zolang met pijn moet gaan stappen. dus ik heb ALTIJD wat om dr benen!!

Dus ik rijd altijd met bandage's omdat ze gewoon zwaar moet werken en het voor stevigheid is en als ze zich aan tikt is er nix aan de hand
Als ik dr los laat of longeer dan doe ik altijd voor ene achter beschermers
Als ze in in dr padock of in het weiland staat dan doe ik dr altijd peesbeschermers om
Zelfs als ik ga wandelen in het park dan doe ik bescherming aan omdat ze dan ook nog wel eens rare sprongen kan maken

Nu zal ik wel weer super veel reacties krijgen omdat ik het gewoon voor de zekerheid doe, maar voorkomen is beter dan genezen!!!!!!!!!!!!!!

grotjes roxane

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 16:54

cloris schreef:
Mijn vorige paard heeft meer dan 8 maanden stilgestaan omdat hij in zijn pees trapte tijdens het rijden, 8 maanden! en je wilt niet weten wat het gekost heeft, daarna heb ik ook niet meer mogen springen met hem, en dat deden wij dus.
Nou dan kan iedereen op zijn kop staan, en met allerlei argumenten komen, mijn paard draagt peesbeschermers, zelfs als hij los in de bak staat, aangezien hij helemaal uit zijn dak gaat wanneer hij los loopt.
Kleine moeite, zijn benen worden er niet slechter van en ik heb gewoon een blij paard, en nog veeeeel belangrijken een paard wat met 4 benen KAN lopen.


Me too, Ik heb 6 maanden met Flair moeten lopen ivm een peesblessure, ook daarom ben ik nu extra voorzichtig en heb ik 3 in 1 beenbeschermers.
Peesbeschermers kunnen als tig keer eerder gezegd totaal geen kwaad, de benen worden er niet zwakker van, dus waarom niet gebruiken.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 17:01

Citaat:
Citaat:
springen is iets wat ze normaal nooit zouden doen
haha dat argument gaat op zich ook niet echt op, want 'normaal' dressuren paarden ook niet, of gaan ze een maar paar uur per dag in de wei. Het is maar net hoe je iets bekijkt Haha!


nee nee... maar ze kunnen ook behoorlijk gaan showen in de draf (soms ook galop) *denk maar eens aan friezen!* en dat noem jij geen dressuren??!! Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:20

ik wil nog ff op IKKE reageren.

Ik bedoelde eigenlijk die springschoenen omdat paarden die zich zelf vangen een veel grotere kans hebben om ook op de ballen te trappen.
vandaar de springschoenen.
snap ie.


En wat IKKE dan bedoelde met het afgevelde been is waarschijnlijk omdat het paard met zijn beenbeschermer ergens achter is blijven hangen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 20:46

ik heb ze bij de mijne om ,omdat hij schiefels heeft... als ik ze niet om doe dan worden ze groter doe ik ze wel om blijven ze mooi klein! daarom en ook met springen want dan kan ie zijn eigen nog wel is raar aan tikken dus zodoende!