Wie is lid van de NVVR en waarom (niet) ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 01:56

Klinkt goed, ik zal inderdaad wel niet de enige zijn met dit probleem en als je inderdaad in kleine groepjes mee kan rijden kan ik het op die manier opbouwen.

Ik heb mijn paarden aan huis en ik vind het best prettig om alleen buiten te rijden maar de gezelligheid van een groep is ook nooit weg.

Ga er toch maar eens serieus over denken, zijn er ook ritten in deze omgeving? Is dezelfde omgeving als Ikke want zo ver wonen we niet van elkaar af.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 14:43

Hai Sonja,
Ik ben inmiddels alweer 5 jaar lid van de NVVR. Ik probeer in ieder geval 1 a 2x per jaar "iets" mee te doen. Zo ben ik met mijn indertijd net ingereden paard naar de politiepaardles geweest, en op een fysiotherapieweekend voor paarden. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld meegedaan aan het culinaire dressuurweekend. Lekker eten EN paardrijden. Net wat voor mij! Vork O, ja, ik vind het hardstikke leuk om dressuur te rijden, maar er is zoveel meer te beleven met je paard!

Op het dressuurweekend heb ik ook buiten gereden, gewoon met 2 anderen afgesproken om samen het bos in te gaan. Net zo makkelijk.
Persoonlijk maak ik niet zoveel ritten met de NVVR, maar dat is omdat ik genoeg mensen in de omgeving heb om gezellig mee te kunnen rijden (en de veluwe in de achtertuin Haha! ). Wel vind ik het leuk om mee te gaan op weekend. Efkes ponykampje spelen met volwassenen Haha!
Groetjes, Mariëlle

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:16

't is dat je erom vraagt, maar anders had ik wijselijk mijn mond dichtgehouden... Ben jaren lid geweest, tot ik de DER en NRSV ontdekte. Ik ben DER lid, en NRSV introducé.

Ik (en ik spreek ook voor mijn vader, die altijd meeging) ben gewoon niet zo'n trekkerstype. In 1 zadeltas alle benodigdheden voor 1 week etc. Gruwel! Gelukkig was Ikke er bij de enige trektocht die ik ooit meegemaakt heb. Ben hem (en zijn landrover) nog altijd dankbaar dat ik s avonds gewoon al mijn prutjes bij me had! Mijn vader en ik hadden ons iets té overdadig ingeschreven. Leek ons tof, lekker trekken. Maar ja, dat je alles in 1 tas mee moest nemen stond ons niet zo aan. Maar goed, na een voorbereidend weekend (zwiggelte, waar wij iem. ontmoetten die ons op de DER wees) moesten we wel. Het was erg leuk, maar toch... We deden 35-40 km per dag, en daar deden we dan ook de hele dag over. Ik kan je vertellen, ik heb me zelfs na de 52 km van de zomer nog niet zo pijnlijk doorgereden. Stappen is funest voor mijn edele achterwerk. En na een aantal uurtjes hangt het mij wel de keel uit, dan wil ik of km's gevroten hebben of er al zijn. We hadden inmiddels ook al 2 endurances gereden, en dat was toch veel leuker.
Dit jaar voor het eerst bij de NRSV gereden. Ook lekker kletsen. Stelt ook niet zoveel voor, maar ik geloof niet dat die mensen ooit in een tent zouden gaan slapen... Is wat luxer zeg maar.

Het is ook maar helemaal waar je van houdt. Ik ben niet zo'n typje dat het héérlijk vindt om de hele dag te stappen en geen meter op te schieten. Beetje ríjden moet er ook bij zijn voor mij. En bovendien ben ik erg gesteld op mijn luxe ben ik inmiddels achter. De NVVR is erg gezellig, maar ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Ik deed er niets mee en vond het ook niet echt iets toevoegen aan mijn paardenleven. Ik heb welgeteld 3x meegedaan met een evenement, in de 5jr die ik lid geweest ben. De lustrum rit in 96 geloof ik. Zwiggelte in 99 en Peer 99. Ook ben ik een keer naar een symposium geweest (bij de Politie in Nunspeet). Daar had ik wel meer van verwacht (ik kon m'n eigen paard niet meenemen, maar zelfs al had ik m wel meegehad dan was het voor mij een beetje tegenvallend geweest). Het is verder een hele gezellige vereniging, maar gewoon niet helemaal my kind of style. Toffe mensen etc. Je moet er van houden zeg maar, bij mij heeft het wel 6 jaar geduurd voor ik daar achter was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:17

Alleen die weekeindjes al.... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 15:20

Gwen schreef:

Zijn er ook nog mensen die naar het Paasweekend in Gemert/De Mortel gaan?

Naar het Zwarte water?
Mag je als niet lid daar dan ook een keer meerijden.
Het is voor mij misschien 10 min van mijn stal vandaan.
Lijkt me iig heel leuk

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 23:38

runningkawa"]
[quote="Gwen schreef:

Zijn er ook nog mensen die naar het Paasweekend in Gemert/De Mortel gaan?

Naar het Zwarte water?
Mag je als niet lid daar dan ook een keer meerijden.
Het is voor mij misschien 10 min van mijn stal vandaan.
Lijkt me iig heel leuk
[/quote]

Je kan in ieder geval een dag aankomen waaien en met iedereen kletsen. Ik moet het meemaken dat het op zo'n korte termijn nog volgeboekt raakt, hoewel de instructrices een goede naam hebben binnen de vereniging, maar dan is er in overleg wel wat te regelen. Ik zal je op de hoogte houden.