!!!!!!!dringend advies nodig!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

schurft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 11:45

Citaat:
Trouwens, ze heeft ook schurft, weten jullie wat ik daar het beste tegen kan doen (behalve het advies van de DA opvolgen)????


Hoi,
Je hebt al heel veel advies gehad, maar ik doe ook nog een poging. Wij hebben een jaar of twee geleden een shetje dat er net zo erg aan toe was uit een wei geplukt, de eigenaar 50 gulden gegeven en een poging gewaagd. Uiteindelijk hebben we de vacht maar geknipt en daaronder kwam schurft en ringworm te voorschijn. Schurft is een mijt, die gangen graaft onder de huid en daar weer eitjes legt. het middel van de paardendrogist hoort afdoende te helpen. Voor mensen bestaat er een soort zalf waar je je 24 uur mee moet insmeren. Volgens mij zit in het middel van de paardendrogist hetzelfde. Wel moet je alles wassen: dekjes, dekens, borstels....echt alles! Die mijt kan goed overleven in kleding en allerlei stof. Het kan ook besmettelijk zijn voor mensen, dus.... als het begint te jeuken....wel optijd naar de huisarts.

Voor het overige: de huid van ons shetje heeft veel tijd nodig gehad om te genezen, maar ze staat er weer fris en fleurig en glimmend bij. Lijnzaad door het eten helpt ook, verder blijven rossen. Wel is het zo dat de natuurlijke bescherming van de huid niet goed meer is, dus moet je ervoor zorgen dat het paard warm blijft.

heel veel succes,
Anya