Dubbelgebroken bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Dubbelgebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 22:38

Ik rijd Sheril nu met een enkelgebroken bustrens maar wil eigenlijk met een dubbelgebroken bit gaan rijden. Gewoon van RVS. Ik ben nu wat aan het zoeken (Divoza enzo) maar kan geen bit vinden in haar maat (11,5 cm). Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Moet een watertrens trouwens altijd bitringen hebben?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:03

Ik rij met een dubbelgebroken watertrens, en met een dubbele neusriem, dus ik vind bitringen niet nodig.
Eventueel kan ik ze altijd nog aanschaffen wanneer het nodig blijkt later.
Ik let wel op dat ik het bit niet door haar mond trek, maar sowieso is ze een paardje dat gevoelig in de mond is, en probeer ik met stille hand te rijden.
Verder nodigt een watertrens dubbelgebroken uit tot spelen met het bit, en omdat ze nog in de beginfase van de basis zit leek me dit bit wel geschikt.
Maar ik weet niet hoe dat met jouw pony is?
Vraag me ook af of ik alsnog bitringen moet aanschaffen?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:13

Waarom zou je met een dubbelgebroken bit gaan rijden??? Past deze goed, kun je er fijn mee rijden? WAT wil je bereiken met een dubbelgebroken bit, en zou je dit niet kunnen bereiken met het bit dat je nu hebt?

Wat is dus wil zeggen; het heeft geen zin om met een ander bit te beginnen, als het zo ook goed gaat. Het kost je alleen maar geld, en als je daar te veel van hebt mag je het aan mij geven Haha!
Laatst bijgewerkt door Piaffe op 27-02-02 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:15

Even een kleine toevoeging op Dorine *LOL* : Bitringen zijn niet nodig als het bit goed past, op wedstrijden mag het zelfs niet!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:37


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 08:46

Ik heb mijn dubbel gebroken trensje gewoon bij Divoos vandaan hoor ook in 11.5, anders moeten ze hem even bestellen in Leek.Je kunt ook in Gouda kijken bij dat mini paardenzaakje vlak bij de markt (ben de naam ff kwijt), die heeft ze ook. Of in Leiden bij de Bles.
Bitringen zijn nooit nodig als je bit goed past.

Viv

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:42

ik reed mijn pony ook met een dubbelgebroken watertrens met een plat tussenstukje. Dit bit kunnen ze minder goed vastpakken en het is zachter. Mijn pony liep er altijd supergoed op. Hij had een 11-inch bit, die heb ik gewoon gekocht bij de ruitersport zaak bij ons in de buurt. Ik heb wel bitringen omdat het een watertrens is, met losse ringen en daar gaat het velletje heel snel tussen zitten. Wil je geen bitringen zou ik een dubbelgebroken D-trensje nemen.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 14:52

11 inch Ymke?

Ik wil zo'n bit omdat ze vriendelijk zijn, en het verschil eens goed te kunnen voelen tussen enkel- en dubbelgebroken. Ik heb alleen een hekel aan bitringen, vind ze onhandig en echt niet mooi. Ik zal eens verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:00

Je mag gerust een tijdje met mijn dubbelgebroken trensje rijden hoor, hoef je 'm niet te kopen...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:03

Miran schreef:
11 inch Ymke?



Euh ja als het goed is wel, of kan dat niet Haha! hij heeft een heel klein mondje!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:39

Miran schreef:
11 inch Ymke?

Ik wil zo'n bit omdat ze vriendelijk zijn, en het verschil eens goed te kunnen voelen tussen enkel- en dubbelgebroken. Ik heb alleen een hekel aan bitringen, vind ze onhandig en echt niet mooi. Ik zal eens verder kijken.


daar zit ik ook mee. schijnt vriendelijker te zijn dus..........

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:50

#Ymke#"]
[quote="Miran schreef:
11 inch Ymke?



Euh ja als het goed is wel, of kan dat niet Haha! hij heeft een heel klein mondje!
[/quote]

Dan zal het wel niet. 11 inch is iets van een... 27.5cm Haha! , dat moet nogal een smoel zijn! 11cm is realistischer. Mijn welshje (a) heeft een 10.5cm en zij heeft ook een fijn snuitje *LOL* .