Rubber bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Rubber bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 20:54

Hoi, iemand die ik ken heeft een vraagje, dus ik stel hem even voor haar!

hey
heeft iemand ervaring met een rubber bit???
Ik rij Gigi namelijk nu met een gewone watertrens van rvs. Hij slaat nogal veel met zijn hoofd en trekt geregeld de teugels ook uit mijn handen. Hoe ik het ook probeer, hij komt nooit aan de teugel. Of toch enorm moeilijk. Hij mag dan nog volledig los zijn in de spieren, ... Ik heb ook nooit gewicht in mijn handen, dus het is niet van aan de teugels te hangen ofzo.
Ik heb nu gelezen in de catalogus van Divoza dat paarden die slaan met het hoofd ook een aversie van metaal kunnen hebben. En daar zijn rubberen bitten goed voor.
Het is ook niet van zijn tanden, want die zijn pas nagekeken door de tandarts.
Dus wou ik even vragen of iemand er ervaring mee heeft met zo'n bit (positief én negatief) en ook of het toegestaan is in dressuurproeven???
alvast bedankt
xxx

En ze vroeg ook dit nog:

ik heb net gelezen dat het bit kan schuren ofzo als het paard er niet genoeg op knabbelt (en er dus niet genoeg speeksel vrijkomt)
Ze raadt me aan om een bit met aurigan te nemen. Maar dat is dan toch nog steeds metaal, of niet? k heb gisteren een ander bit gebruikt, dat had een ander soort metaal (iets meer koperkleurig) maar dat was nog slechter dan het gewone van rvs....
Normaal knabbelt hij wel op het bit als ik het net indoe (hij krijgt er vlak voor ook een suikertje, dus dat helpt ook goed) dus zal het toch niet gaan schuren, he?
xxx

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 21:49

Weet iemand het???
Het is namelijk best dringent!