naar aanleiding van andere topic, standfoto's paard!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

naar aanleiding van andere topic, standfoto's paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:35

jullie hebben heel veel reacties gegeven op dit topic, waarbij ik foto's plaatste van het paardje wat ik waarschijnlijk ga kopen, ze loopt wat op de voorhand,nu dacht ik en jullie dat het meer rijtechnisch is dan de bouw omdat dat overbouwde naar mijn idee wel mee valt en ik heb veel goede reacties van jullie gehad.

dit is het topic:

viewtopic.php?f=13&t=446797&hilit=

nu ben ik weer geweest en heb ik standfoto's gemaakt en van de benen enzo, ik dacht ik plaats het even in een nieuw topic! alle reacties zijn welkom, reactie van mij komt pas na t weekend want ik ben n weekend weg.

groetjes roelinda

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en haar lieve koppie! ik ben verliefd!!!
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 05-08-05 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: naar aanleiding van andere topic, standfoto's paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:36

leuk dier, maar ik zou me als eerste afvragen waarom ze met slof gereden moet worden?
ze lijkt ietsje overbouwd, dat kan verklaren waarom ze op de voorhand loopt. je moet er immers meer aan rijden om hem op de achterkant te zetten

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:38

ik weet waarom ze met slof wordt gereden, alleen maar buiten voor de man zijn eigen gevoel, niet met ene bepaalde reden, met normaal rijden wordt ze niet met slof gereden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 11:39

hij vind het een veiliger gevoel, maar ik heb hem niet echt gebruikt, gewoon losjes gelaten.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 11:45

hoe oud is het paard?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:15

6 jaar

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:32

ik heb ook maar wat foto's van har hoefjes er op gezet.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:42

Hij is echt mooi!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:44

sax89 schreef:
Hij is echt mooi!

dankje reinita

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:48

Leuk paard, vind alleen het voorbeen iets kort en onderstandig en de schouder iets steil.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 12:50

Showjumper schreef:
Leuk paard, vind alleen het voorbeen iets kort en onderstandig en de schouder iets steil.

bedankt voor je reactie hoe meer hoe beter maar goed, elk paard heeft wel iets fout in de bouw neem ik aan, of je moet een paard kopen in een hogere prijsklasse maar dat red ik niet, maar verder wat vinden jullie ervan? sorry als ik laat reageer maar zondagavond ben ik er weer! groetjes

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:00

doe gewoon wat jij vind dat je moet doen. kijk naar het paard van de gemiddelde bokker: geen enkel paard is perfect! het gaat erom dat het paard voor jou zo goed mogelijk is Ze heeft appeltjes, glimt lekker, een lief koppie en ziet er gezond uit. als ik je een tip mag geven: vergeet alle topics, en koop haar! uit je reacties blijkt genoeg dat je haar leuk vind

Joeptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:12

Heey!

Ik denk dat je het paard gewoon moet kopen als je er een goed gevoel bij hebt. Het is echt een knap paard en bij een paard geldt zoals bij een mens: niemand is perfect.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:18

Joeptje schreef:
Heey!

Ik denk dat je het paard gewoon moet kopen als je er een goed gevoel bij hebt. Het is echt een knap paard en bij een paard geldt zoals bij een mens: niemand is perfect.

leuk gezegd van je en het is zeker waar, elk mens en elk dier heeft iets, al zullen er wel mensen en paarden zijn die bijna perfect zijn! maar ik ben ook niet perfect haha dankje voor je reactie.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:21

vamp schreef:
doe gewoon wat jij vind dat je moet doen. kijk naar het paard van de gemiddelde bokker: geen enkel paard is perfect! het gaat erom dat het paard voor jou zo goed mogelijk is Ze heeft appeltjes, glimt lekker, een lief koppie en ziet er gezond uit. als ik je een tip mag geven: vergeet alle topics, en koop haar! uit je reacties blijkt genoeg dat je haar leuk vind

je hebt gelijk door de topics kun je toch beetje aan het twijfelen worden gebracht terwijl dit misschien niet nodig is, ik zeg ook niet dat ik er iets mee doe maar aan sommige opmerkingen tips heb ik wel wat, maar als ze wordt goedgekeurd denk ik wel dat dit mijn nieuwe paardje word! we doen het rustig aan, keuren waarschijnlijk pas over 2 weken ivm mijn ouders vakantie en de eigenaar wil het paard ook nog een paar keer rijden en zijn vrouw ook, komt dus alleen maar mooi uit en tussen door mag ik nog komen rijden! nou tot zondag

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:21

(reacties mogen gewoon doorgaan hoor )

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:29

Ik vind het een leuk dier met een vriendelijke uitstraling. Het is natuurlijk ook welke ambities je hebt of je een steile schouder wel of niet acceptabel vindt.

Ik vind het belangrijk dat het klikt met een combinatie.

Nog een tip: als je "standfoto's" maakt zet het paard dan op de stenen. OP de eerste foto staat hij wat vreemd, maar lijkt mij door de bodem te komen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 13:31

ik wil er recreatief mee rijden, zoals naar buiten en dressuur mee gaan rijden, gewoon starten en zien waar we belanden, ik hoop hogerop te komen maar hoef echt geen zz zwaar te gaan rijden, gewoon een lief leuk braaf dier om mee verder te gaan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:47

Paard ziet er niet verkeerd uit, inderdaad iets steile schouder, maar niet iets dat problemen zou opleveren. Lijkt zo op het oog een rustig karakter, prettig voor recreatie dus.
Ga wel even na of het paard zonder slof normaal te rijden is, sommige paarden zijn braaf omdat zo'n ding voorhanden is (net als sporen, zweepje, stang, etc. dat effect kunnen hebben), uiteraard zowel in de bak als langs de weg.
Ander puntje: waarom heeft ze peesbeschermers om? Heeft dat een "echte" reden of is dat gewoonte? Controleer in ieder geval de pezen op onregelmatigheden (zal de keurende DA misschien niet doen), bij een zesjarig paard mag er nog niet al te veel zitten.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:07

Misschien gekke vraag hoor Maar waaraan zie je dat het paard een iets steile schouder is?

Vind het verder een leuk paard !

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:20

Net als met een mens.. is elk paard niet perfect..! Als je voor alle ckerheid wil weten of alles goed is. Laat je haar gewoon keuren.

Ik vind haar echt onwijs mooi...!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:24

Op de eerste foto kun je de rand van het schouderblad enigszins zien, de hoek waarmee dat naar voren komt geeft aan of een schouder steil of juist schuin is. Deze schouder is iets steil, maar op zich niet bijzonder.
De feitelijke schouder (het gewricht dus) zit min of meer in de boeg, dan heb je een heel kort stukje bovenarm dat terugloopt naar de elleboog die net bij de singel zit (even kort door de bocht uitgelegd).
Wanneer het paard een schuin gelegen schouderblad heeft, kan de bovenarm verder naar voren komen omdat het draaipunt verder naar voren ligt en heb je dus een groter bewegend paard (of je dat leuk vind is een volgend punt )

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 15:48

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:20

En bovendien,als jij dat bent op foto heb je er volgens mij al een fijne band mee opgebouwd

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 19:32

Blue_Star schreef:
En bovendien,als jij dat bent op foto heb je er volgens mij al een fijne band mee opgebouwd

ja ben weg van dit beestje! ga deze week nog heen en mijn ouders gaan mee na de vakantie en de week erna volgt de keuring waarschijnlijk, de man rijdt alleen met slof buiten voor zijn eigen gevoel, hij vind dit veiliger, dit heeft niet iets met een rijtechnisch probleem te maken, met rijden gewoon is de slof eraf, ik heb haar zo dus ook gereden zonder en ze is niet zwaar op de hand ofzo, ze loopt lekker, zou wel wat meer mogen dragen maar dat komt wel goed, maar ik d8 trouwens dat de dierenarts ook de pezen navoelt?