Goedkoop hindernismateriaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SillyB

Goedkoop hindernismateriaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:30

hoihoi,
Een vriendin van mij is binnekort jarig en heeft haar paard aan huis staan. Fijn een eigen bak en wei. uitrijdmogelijkheid super máár geen springmateriaal en springen vond ze altijd het allerleukste om te doen!

Nou heb ik rond zitten kijken op agradi, marktplaats enz. en die nieuwe spullen zijn toch net boven het budget. We zijn met een aantal vriendinnen dus we kunnen denk ik wel tot 60 euro gaan.

nou vroeg ik me af, hebben jullie ideën om zelf degelijk springmateriaal te maken? je ziet vaak van die wielen met een paal erop als standaard, dat soort ideën zoek ik. (graag met uitleg hoe je zoiets in elkaar zet ) ik ben niet te flauw om zelf wat te knutselen als me dat flink wat geld scheelt

Iedereen alvast bedankt!
(ps já ik heb rondgekeken in het doe-het-zelf topic en in VMR en PP algemeen. De zoekfunctie kan ook niets vinden helaas)

duintje

Re: Goedkoop hindernismateriaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:46

Hoi
Ik heb zelf hindernismateriaal gemaakt. Ik had eerst ook van die velgen met daarop een ijzeren paal maar deze waren niet te tillen. nu heb ik een formaat stoeptegel van beton gestort met daarin een vierkante houten paal met kleine obstakeltjes (gewoon erop gemaakt van stukjes hout) voor de opleggers. De springbalken heb ik gewoon bij Agrifirm (volgens mij zelfde als welkoop enz) gekocht. Het zijn ronde hekpalen zonder punt, die heb ik zelf geschilderd. De opleggers heb ik gewoon bij mn ruitershop gekocht. Ik weet niet hoeveel het gekost heeft, maar niet zoveel. Je moet even zin en tijd hebbne in het knutselen maar dan doen ze echt niet onder voor 'echt' springmateriaal.

Suc6 ermee!!!

Groetjes

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:54

bedankt! ik zit er nu aan te denken om cavaletti's te maken dat is voor mij het makkelijkste (ben niet z'n held in beton storten )
Ik heb nu 4 palen (hadden we nog liggen) van ongeveer 3 meter lang en 10 CM dik.
Ik weet alleen niet hoe hoog een cavaletti is. Ik denk 30 cm? dan heb je maximaal een sprong van 120 en met 2 op elkaar een sprongetje van 60 cm. Is wel een mooie maat dacht ik zo.
Iemand ideën over hoe je de zijkant van een cavaletti maakt? wat zal steviger zijn een kruisje of een blok met een gat erin?

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:23

ook iemand ideen voor verplaatsbare hindernissen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:55

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:00

balken vindt ik vrij duur

je kan ze ook voor 3 euro nog wat krijgen, moet je ze alleen nog zelfe even schilderen, maar heb je voor de rest een goede ronde balk.

ik vindt 21 en 3 euro een groot verschil

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:04

Ik heb zelf balken gehaald, gewoon bij de houthandel. Als staanders kan je gewone vierkante palen kopen, en die op een kruis oid zetten dat ze blijven staan. Daar kan je dan houtblokjes op maken waar de balken op rusten, want voor lepels betaal je zo 6 euro per stuk Alles nog verven eventueel, en klaar is kees!

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:46

tamaraatjuh schreef:
Ik heb zelf balken gehaald, gewoon bij de houthandel. Als staanders kan je gewone vierkante palen kopen, en die op een kruis oid zetten dat ze blijven staan. Daar kan je dan houtblokjes op maken waar de balken op rusten, want voor lepels betaal je zo 6 euro per stuk Alles nog verven eventueel, en klaar is kees!

o en dan die houtblokjes vastzetten met schroeven, dat je er gewoon om de 5 a 10 cm een blokje doet ofzo?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:23

Silviabol schreef:
bedankt! ik zit er nu aan te denken om cavaletti's te maken dat is voor mij het makkelijkste (ben niet z'n held in beton storten )
Ik heb nu 4 palen (hadden we nog liggen) van ongeveer 3 meter lang en 10 CM dik.
Ik weet alleen niet hoe hoog een cavaletti is. Ik denk 30 cm? dan heb je maximaal een sprong van 120 en met 2 op elkaar een sprongetje van 60 cm. Is wel een mooie maat dacht ik zo.
Iemand ideën over hoe je de zijkant van een cavaletti maakt? wat zal steviger zijn een kruisje of een blok met een gat erin?

zoals je op die site zag zijn die palen heel erg goed!
Ik denk dat kruisjes veiliger zijn dan planken met een gat erin, want wat nou als een paard zo'n balk aan tikt? dan vliegt alles om met nare gevolgen vandien.
Ik zou dus voor kruisjes kiezen..Daar rollen ze makkelijker vanaf.

Als je die caveletties goed in elkaar zet heb je 2 verschillende maten. Een hoge en een lagere. Dat hadden ze ook bij mijn verzorgshetjes..

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:05

AMMieJLoveR schreef:

je kan ze ook voor 3 euro nog wat krijgen, moet je ze alleen nog zelfe even schilderen, maar heb je voor de rest een goede ronde balk.

Het is idd 'duur' maar als je verder kijkt wat er aangeboden wordt op hindernis-gebied, hebben hun redelijke prijzen!
Weetje wat een beetje knappe pot verf kost, de balken moeten letterlijk tegen een stoot kunnen, en dan hoef je echt niet met gammaverf aan te komen...

Die plastic spullen van Agradi zijn DUUR! Wij hebben 4 blokken en 2 balken op stal, mooi spul hoor, maar voor dat geld had je veel meer sprongen kunnen halen bij de eerder genoemde link.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:13

tamaraatjuh schreef:

Dit kan je wel heel goed doen denk ik. Klinkt niet al te moeilijk, en het is ook voor een redelijke prijs.
Succes

penpon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:22

je kan ook stokken uit het bos halen, moet je wel eerst de scherpe randjes wel halen!

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:46

mensen bij ons in de buurt maken de staanders gewoon zelf van hout en als ze dan takken vinden (met het formaat van een springbalk en niet te krom) dan pellen ze ze helemaal laten ze drogen en dan verven ze ze..

is wel wat werk.... maar GRATIS

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 13:44

hmm ik zag dat iemand hier gepost had maar die post is denk ik verdwenen met de rest...

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:38

Wij hebben hindernisstangen gemaakt van afvoerpijpen van 3 meter lang en een doorsnede van 10 cm. Die kun je bij de bouwmarkt kopen, Ze zijn dan 7 meter lang en ongeveer 12 Euro per stuk/. Kun je er dan twee van maken. Dan mooi schilderen. verder heb ik van hout staanders gemakt. Gewoon een houten paal met twee planken eronder. En blokjes erop geschroefd.

Hier is een foto ervan
Afbeelding

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:10

Hoe kun je handig een cavaletti maken?

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:14

AMMieJLoveR schreef:

Waar koop je die balken voor 3 Euro?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 12:35

bij de welkoop of boerenbond heb je balken van 3 meter lang en 10 cm doorsnede voor ongeveer 3 euro per stuk

Nepalloverr

1 of meerdere springbalken maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:17

Hallo ik ben Stef en verzin nu ook 1 paar springbalken voor mn shetje ze is erg lief en kan heel goed springen maar nu weet ik zelf ook niet hoe je nou springbalken maakt van alleen maar hout want wij hebben thuis heel veel hout maar wij doen dr niks mee en het zijn alleen maar planken dus als iemand een goed idee heeft voor me e-mail me dan maar op Nepallover66@hotmail.com en anders natuurlijk hier
ik heb trouwens wel een idee voor je maar weet niet of het goed werkt. Pling Pling Pling Pling Pling Pling

Lijst Wat je nodig hebt:
-Houten Planken
-spijkers
-hamer
-Zaag

wat je gaat doen:

je maakt tog wel wat kleinere springbalken zodat als je BV een pony hebt die klein is gewooon ongeveer 30 Cm lager maakt dan wwat hij normaal springt zodat hij het niet kan raken.
Je maakt de planken van ongeveer 60 Cm lang en 15 cm breed die maak je dan 3 keer Doorgezaagt dus je hebt wel lange planken nodig Pling als je dat hebt gedaan heb je nog een plank nodig die ook weer 15 cm breed is maar wel 1 m lang 2 x dan maak je aan die lange planken de korte naast elkaar vast(onder melkaar) met 6 spijkersen dan maak je daaraan weer de andere lange plank aan zodat je 2 lange planken aan de zijkant hebt en in het midden van die lange planken 3 of 4 of 5 (dat moet je zelf weten)3 planken onder elkaar zitten dan maak als laatste erop 2 schuine staanders van 20 cm lang en 12 cm breedop de lange planken schuin zodat ze blijven staan en klaar is kees tenzij je hem natuutrlijk nog wat wil opvrolijken met kleur.

Versieringen:

-Verf
-Kwast
-1 dag voor het opdrogen

Werken:

je kan de springbalken gewoon verfen en hem dan als je klaar bent hem buiten op een zonnige dag laten opdrogen (het moet niet gaan regenen)als je goedkope verf hebt dan doe je het de dag daarna nog x eroverheen en die dag daarna ook weer (wel opletten voor het weer)(het moet wel zonnig zijn!)
dus dan heb je 3 laagje's erover heen en dna ben je wel klaar zodra die is opgedroogt kan je springen en nog 1 ding voordat je alles gaat doen moet je alles wel heel glad maken dus schuren! anders gaat het ooit wel fout!

Nou dit was het ik heb er 1 gemaakt maar ik kan er geen tien maken want ik moet ze verplaatsen naar iemand dus weet iemand een goed idee voor springbalken te maken met takken mail me dan hoe het moet en hoe het in melkaar zit Bloos alvast heel erg bedankt!
-XxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXxXx-jes Stef oftewel Nepalloverr

(dat is mijn verzorgspony)(Nepal dan Tong uitsteken ik doe dr al 3 en een half jaar lang! Go jij! Go jij!*\o/**\o/* )

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:56

mijn vader heeft hindernismateriaal gemaakt voor mij van oud ijzer

hij had een paar vierkante palen ijzer bij zijn werk vandaan uit de oud ijzer kontainer mee genomen en heeft 4 stukken voor de voeten en 1 als paal zegmaar ff de gaten aftekenen en boren en klaar!
hij heeft ze nog geschilderd en bij elk gat de maat erbij gezet (ze zitten gewoon op 5 cm van elkaar af dus je kan door gaatjes tellen t ook wel zien maarja dit was helemaal handig).

toen hebben we een paar balken bij de formido gekocht en die geschilderd
en klaar! nu heb ik mooi spring materiaal wat heel goedkoop is en de staanders zijn ook nog eens heel licht maar dat licht eraan wel materiaal je neemt

in ieder geval suc6 ermee!!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:58

celine14 schreef:
mijn vader heeft hindernismateriaal gemaakt voor mij van oud ijzer

hij had een paar vierkante palen ijzer bij zijn werk vandaan uit de oud ijzer kontainer mee genomen en heeft 4 stukken voor de voeten en 1 als paal zegmaar ff de gaten aftekenen en boren en klaar!
hij heeft ze nog geschilderd en bij elk gat de maat erbij gezet (ze zitten gewoon op 5 cm van elkaar af dus je kan door gaatjes tellen t ook wel zien maarja dit was helemaal handig).

toen hebben we een paar balken bij de formido gekocht en die geschilderd
en klaar! nu heb ik mooi spring materiaal wat heel goedkoop is en de staanders zijn ook nog eens heel licht maar dat licht eraan wel materiaal je neemt

in ieder geval suc6 ermee!!!

owja ik ben er vergeten bij te zetten dat hij dit in elkaar gelast heeft

en zo heeft hij dat ook met de lepels gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:04

wat je ook kan doen is een vierkante paal met een kruis er onder als staander en dan een dikke lijdingen buis van 15 tot 20 cm doorsneden kopen (is volgens mij goedkoper) die spuiten dan heb je licht gewicht balken

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:18

Ik ben ook wel benieuwd hoe je goede hindernissen kunt maken..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:36

gohya schreef:

die is best goed koop als je die bij hindernissen aan klikt en dan 1 balk en 1 plank kost maar 62.50 voor 1 balk 4 lepels 2 staanders en 1 plank is best goed koop