Leren laarzen: aan-/uittrekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Leren laarzen: aan-/uittrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:08

Hoi,

Ik krijg vaak mijn leren laarzen niet goed makkelijk aan. Het kost me heel veel moeite om mijn voet in de voet van de laars te krijgen. Dit heb ik vooral als het warm is en ik dus een beetje zweetvoeten heb.
En dan krijg ik ze dus ook heel moeilijk uit, ik moet ook een andere laarzenknecht kopen want die ik nu heb (van kunststof) trek ik gewoon krom.

Hebben jullie ook tips om de laarzen makkelijker aan- en uit te krijgen? Plastic zakjes heb ik een hele tijd gebruikt.. maar ja daar krijg je ook heel erg zweetvoeten van in de zomer.

En mijn laarzen zijn echt niet te klein: ik heb ze net nieuw en ik heb ze een beetje op de groei gekocht omdat mijn kuiten waarschijnlijk nog wat groeien en omdat ze dan ook makkelijker aan- en uit gaan.
Maarja het valt toch een beetje tegen..

Ik zou heel graag tips willen..!

Groetjes Rosalie

Urielle

Re: Leren laarzen: aan-/uittrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:13

talkpoeder en het allerfijnste... ritsen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:14

Ik gebruik pendaalemmerzakjes, hierdoor glij je erin en eruit.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:15

Talkpoeder over je sokken?
Jaa en ritsen.. ik ben bang dat ik dan nog met hetzelfde probleem zit of het moet echt helemaal tot aan de zool (als dat kan)..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:17

nee talkpoeder in je laarzen, dat zorgt dat het niet zo zweet en dat je dus klem zit vanwege de natte opgezwollen zweetpoten... ahum.... en met ritsen kon ik er altijd goed uit daarvoor moesten ze thuis een half uur aan mijn laarzen staan trekken hihihi.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:20

Talkpoeder gewoon in je laars strooien. Werkt over het algemeen wel goed.
Ook ik heb mijn laarzen laten ritsen. Totaan de hiel begint. Je voet moet dus zonder rits erin zeg maar... Dit gaat erg goed. Ik kreeg namelijk altijd kramp in mijn voet omdat ik die buiging niet goed kon maken om in de voet van de laars te komen. Nu heb ik er geen problemen meer mee.
Ritsen kan je laten zetten bij de ruitersportzaak en sommige schoenwinkels doen het ook. Laat de rits aan de binnenkant van het been (naast de balein) zetten. Zo ziet niemand dat je een rits in je laarzen hebt. Dit kost je ongeveer 40 euro.
Het is echt ideaal hoor! Zelfs met zeer opgezwollen voeten/benen door warmte of veel staan, gaan ze gemakkelijk aan!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:31

verse sokken aantrekken voor je je laarzen aantrekt.

En bij het uittrekken iemand op je tenen laten staan.

Maar ik denk toch dat een rits het meest ideale is, ik zit er ook over na te denken. Al krijg ik mijn laarzen wel gewoon aan en uit

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:35

Ik zal er eens over nadenken.. talkpoeder zal ik zeker gaan proberen. Maar over die ritsten weet ik het nl nog niet helemaal. Het is namelijk juist het gedeelte dat de schacht overloopt in de voet. En als daar de rits tot daar gaat, ben ik bang dat het niet zo'n zin heeft. Ja alleen voor wat opgezwollen kuiten, maar daar heb ik geen last van.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:35

Laarzentrekkers!!!!! Je hebt vast wel van die lussen aan de binnenkant? Die haken zijn een soort grote hoevekrabbers, die doe je in de lussen en trekken maar!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:35

1) een pantykous ipv een plastic zak
2) een goede laarzenknecht. Die ronde is een goede. Die houdt ook je teen tegen en je zult zien dat het daarmee veel makkelijker gaat.
Afbeelding
Met dat houten model trek je alleen aan de hak en die gaat daar op den duur kapot van.
3) neem aan dat je wel laarzentrekkers gebruikt he? Gewoon er in stampen werkt ook niet.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:37

crazycactus schreef:
Laarzentrekkers!!!!! Je hebt vast wel van die lussen aan de binnenkant? Die haken zijn een soort grote hoevekrabbers, die doe je in de lussen en trekken maar!!!

En die gebruik ik altijd! Als die niet bestonden, dan uuh was het wel een heel gepiel

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:46

Een pantykous aan doen!
Ik krijg mijn laarzen ook niet gemakkelijk aan, en sinds in er een panty overheen doe gaat het een stuk makkelijker.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:12

Pedaalemmerzakjes of een pantykous aandoen.. En anders, elastiek erin laten zetten, of een rits..