Buiten of binnen met dit weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:39

Susan (de pony) heeft zelf de keuze. Een grote stal, daarvoor een stukje betegeld en dan het weiland. Ze kan dus zelf kiezen waar ze wil gaan staan. Nu is de wei er op het moment erg slecht aan toe, dus hebben we die dichtgemaakt. Nu kan ze dus kiezen tussen buiten staan op het betegelde (kleine) stuk, of de stal!

Meestal staat die gekke pony buiten, zelfs in deze storm

De rest van de dieren kan ook allemaal kiezen, of in de grote stal, of buiten op het grote betegelde stuk. De schapen en geiten kunnen ook nog de wei in, maar de ezels, koeien en het veulen niet, omdat die de wei teveel vertrappen.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 11:27

MIjn paarden staan ook gewoon buiten met dit weer.

De paddocks zijn heel droog, maar wel onbeschut. Dus ik heb aan mijn stalhouder gevraagd of hij als het heel erg hard waait en ook nog eens regent of hagelt, ze dan wat eerder binnenhaalt. Vooral Kaminka heeft een pesthekel aan een nat hoofd... Haha!

Gisteren hebben ze met die storm toch een paar uur buiten gestaan, het zonnetje scheen en het waaide iets minder dan een paar uur daarvoor, dus dat kon prima.

Zaterdag was het echt beestachtig weer hier: keiharde wind met sneeuw en hagel. Toen heb ik ze binnen gelaten, dat werd me te gortig.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 11:42

Berdien staat nu zo-en-zo binnen, ze gaat over 1,5 maand weer naar buiten. Het land is simpelweg veels te nat, ze staat tot haar knieen in het water, dat is echt niet grappig meer. Maar ik wandel wel elke dag met haar. En voor een shetje heeft ze het verder wel goed, lekker wandelen en grazen, en dan binnenkort weer 24/7 buiten. (Oeh wat zal ze dan dik worden Haha! )

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:33

tip!!!
als je pony/paard hele jaar buiten en het weiland gaat kapot moet je van dat witte strand zand kopen en een laagje over de blubberege plekken staan hier groeit in de zomer meer gras over en dan blijft dan heel goed.