Oster borstels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Xus_maX

Oster borstels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 09:41

Ik ben van plan nieuwe borstels te gaan kopen.
Nu heb ik al van een paar mensen gehoord dat Oster borstels goede borstels zijn.
Nu zou ik graag willen weten wat jullie van de Oster borstels vinden.

Billy

Re: Oster borstels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:42

Ik heb er 4, de 2 rosborstels en de zachte en de harde borstel, en ik wil niet meer anders

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:42

Ik heb van de Oster borstels die ene rosborstel zegmaar, die met groffe noppen. Ik ben er helemaal tevreden over! En Ivanka ook .
De rest heb ik geen ervaring mee, maar ik vind het echt een hele fijne borstel.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:12

zijn het die blauw/grijze borstels?
ik zag ze idd ook hangen hier in een winkel,maar niet gekocht.
ze zouden allee beter in de hand liggen? over zo een borstel met die noppen wil ik wel nadenken,maar rest vind ik het beetje onzin om ze te kopen,ze worden toch meteen weer vies door het poetsen enzo

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:16

Dat is ook zo mickeytje. Daarom heb ik ook niet alles gekocht, ze zijn iets of wat aan de prijzige kant . Maar die rosborstel kan ik echt iedereen aanraden, echt waar.
Mijn paard staat gewoon te genieten als ik haar daarmee poets, volgens mij werkt het voor haar echt als een massage . Vooral tijdens haar dracht vond ze het helemaal geweldig!

Overigens sluit ik niet uit dat ik de rest van de set ooit ook nog wel eens ga kopen. Volgens mij werkt alles gewoon heel fijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:49

Ik heb ook een Oster-borstel, en dan dan 'harde' borstel.

Ik ben van mening dat het wederom een grote verkooptruc is, die de firma Oster in het leven heeft geroepen. Het zijn mooie borstels, maar echt absoluut niet beter dan, de meeste, andere borstels. Wat mij ook opviel is, dat wanneer je niet van die grote handen hebt, ze helemaal niet lekker in de hand liggen, dan is het ruggedeelte gewoon te dik!

Die roskamborstel, is bij Oster € 9,95, en hetzelfde model, maar dan zonder mooi handvat, is bij divoza € 4,50. Je betaalt dus de helft, voor het mooie design van de borstel, en uiteraard de naam.. Overigens zijn ze ook totaal niet vernieuwend, want dit model heb ik zeker al 8 jaar in mijn poetskoffer zitten.
Pure geldklopperij, en ik weet ook zeker, ervaring genoeg met borstels ( fjord met huge wintervacht..) dat deze niet veel langer mee gaan met dan de gemiddelde borstel. Ik neem aan dat we allemaal wel een hele oude borstel hebben, die ws nog in guldens lekker goedkoop was, maar niet stuk te krijgen is..

Het toppunt van deze firma vind ik die tas, met borstels, heeft iemand hier een positieve ervaring met een 'tas met borstels'?
Ik ben heel erg netjes met mijn spullen ( t'is duur genoeg en heb het allemaal zelf betaald) maar ga na het poetsen echt niet al mijn borstels terugstoppen in vakjes in een tas... Paardrijden moet praktisch zijn, dat is dit, imo, niet.

Maar, als je ze wil kopen, ga gerust je gang, het zijn mooie borstels, alleen v-r-e-s-e-l-i-j-k duur, en je weet wie je er echt blij mee maakt, dat is meneer O....

Hier nog een kleine vergelijking vwb die rosborstel, jammer dat de Oster alleen van de bovenkant te zien is, maar ik neem aan dat jullie wel weten hoe de onderkant eruit ziet, en anders, kijk je gewoon naar die 'goedkope' haha

Divoza 4.50
Afbeelding

Oster 9.95
Afbeelding

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:50

Ik heb een zachte borstel, en ik vind m heel goed werken!
De huid van mn paard gaat er ook van glanzen enzo

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:56

Tinne schreef:
Dat is ook zo mickeytje. Daarom heb ik ook niet alles gekocht, ze zijn iets of wat aan de prijzige kant . Maar die rosborstel kan ik echt iedereen aanraden, echt waar.
Mijn paard staat gewoon te genieten als ik haar daarmee poets, volgens mij werkt het voor haar echt als een massage . Vooral tijdens haar dracht vond ze het helemaal geweldig!

Overigens sluit ik niet uit dat ik de rest van de set ooit ook nog wel eens ga kopen. Volgens mij werkt alles gewoon heel fijn .

daarom is meteen goed voor de bloedsomloop enzo,dus dat vind ik wel nut hebben,maar voor de rest vind ik het onzin.
ff ontoppic,maar je (je paard ) hebt trouwens echt een prachtig veulen!

bitch,ben het helemaal met je eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:59

Tinne schreef:

bitch,ben het helemaal met je eens

Dankje, en geloof mij, ik ben echt geen koopjesloper, ik hou ook van mooie ( en helaas vaak ) dure spullen, maar dit vind ik echt onzin.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:00

Bitch schreef:
Wat mij ook opviel is, dat wanneer je niet van die grote handen hebt, ze helemaal niet lekker in de hand liggen, dan is het ruggedeelte gewoon te dik!

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb de oster borsels juist omdat ik hele kleine handjes heb. Mijn normale harde borstel (zo een met houten rug, zonder handvat) schoot snel uit mijn handen, en ik kon er geen kracht mee zetten. De oster borstels hebben een smaller gedeelte om vast te houden. Ik kreeg op een gegeven moment houtrot in mijn houten borstels, en heb toen de hele set van oster gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. vooral de manenborstel is super! Ik heb een hafje met enorm dikke manen, en deed nooi langer dan een maand met een borstel (heb een keer een 'mensenborstel' van de kruidvat finaal doormidden gebroken ) maar deze gaat al bijna een half jaar mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:06

@flapper
Over smaak valt niet te twisten, maar je hebt ook goedkope borstels met een plastic rug, hoor!

En eerlijk gezegd gebruik liever helemaal geen manenborstel ( maar dan voor de staart, heb een fjord, weinig manen in de klit,haha ) want je trekt er zoveel haren uit, persoonlijk doe ik het liever met de vingers 'kammen' dan voel je zelf of je te hard trekt.
Ik heb mijn paard zijn staart ook een poos gedaan met een kam, maar daar is nu weinig van over ( de staart dus), helaas....

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:15

Het gaat mij niet om het materiaal, maar om de vorm. Dit zijn de eerste borstels die ik niet het hele erf over schiet met poetsen .
Maar zoals je al zegt, over smaak valt niet te twisten. Ik heb ze trouwens in een aanbieding gekocht, de volledige prijs is mij toch te duur.

En over die manenborstel, mij haf verzuipt in het haar . Ze heeft dubbele manen, en ook nog eens onwijs dik, als ik die niet uitkam, ziet ze eruit als een wcborstel .

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:27

Ik heb ook de oster manenborstel en ik ben dr super blij mee, ik gebruikte eerst ook van die mensen haarborstels en na een maand of zelf 1x na een keer gebruiken (was geen goedkoop ding) lag die helemaal uit elkaar.
Wat ik altijd doe met het uikamen van de staart onder aan beginnen en zo rustig aan naar boven kamen, dan trek je er de minste haren uit!!!!!!!!!!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 12:46

Ik heb de twee zachte borstels en de staartborstel en ik vind ze echt super. Al blijft het vuil in de zachte borstel wel nogal in de randen zitten, maar dat is goed schoon te maken. Vooral de staartborstel is super, trekt nagenoeg geen haren eruit.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:07

Hier een oster fan.... ik heb ze eigenlijk alleen voor de wedstrijden Wou wel eens een mooi setje hebben. Maar nadat ze een maand braaf alleen voor de wedstijden gebruikt zijn zijn ze in de gewone poetskoffer terecht gekomen en ik ben er echt super blij mee. De harde borstel is echt hard en de haren zitten dichtbijelkaar waardoor je naar mijn mening de vieze troep er nog beter uit krijgt. De zacht is echt zacht en zorgt voor de wel bekende glans. (had eerst een goedkope glansborstel, maar die lag binnen 2 weken uitelkaar) De massage borstel met grote noppen is alleen te hard voor mijn pony. Hij krimpt helemaal in als ik met die borstel ronddraai, die met kleine stukjes juist weer niet. Onze andere paarden vinden die met grote noppen juist weer wel helemaal geweldig. De staart en manenborstel scheelt mij heel veel haar. Normaal zelfs als ik gewoon met de hand de haren uit elkaar haalde raakte ik een heleboel haren kwijt, nu zitten er gemiddeld 2 in en die zaten dan al los. Het zweetmes is niet erg praktisch in gebruik, maar doet zijn werk wel goed. De hoevenkrabber is weer super, doordat de haak wat ronder staat, alleen jammer dat er geen borsteltje aan zit.
Wbt in de hand liggen, zelf heb ik niet snel problemen met borstels, ondanks mijn kleine handen. (met deze oster borstels ook niet)
Het is een hele investering als je de hele set koopt. Ik heb ze dan ook van mijn verjaardaggeld gekocht, maar het is zijn geld wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:59

Ik heb de:

* Manenborstel
* Hoevenkrabber
* Zweetmes

Iig is het niet zoveel verschil hoor .. Ik stond met ene man in de ruitersportzaak te praten en hij stond ze me een beetje aan te smeren, toen heb ik ook gewoon gezegd dat ze nogal prijzig waren. Hij zei toen ook eerlijk dat is waar, maar hij vertelde dat ze 'fijn' in de hand liggen. Toevallig was de moeder van een vriendin van mij heel tevreden over de manenborstel, dus ik heb em maar gekocht, en ik ben er erg blij mee ! Gewone haarborstels vind ik nl. 3x niks, die vallen steeds uit elkaar, sommige gebruiken een plastic roskam voor de manen , maar dan vallen alle manen eruit .. vandaar +' Later wou ik ook een hoevenkrabber zonder borstel, dat werd toch maar de Oster, voelt lekkerder aan En ik moest een zweetmes .. en die vorm leek me handig .. Kortom; tis maar net wat je leuk vindt .. En ze zijn ook erg mooi moet ik zeggen .. Maar die roskam lijkt sprekend op de ''gewone'' en dat vind ik ook gelden voor de andere borstels .. En die manenkam is ook belachelijk .. Die kun je goedkoop halen bij de Kruidvat .

Ik las net de reactie van Bitch, en die tas is idd hét toppunt van geldklopperij .. Waarom zou je op stal een glimmende toilettas van dik 60 euro hebben?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:23

Ik ga ze ook kopen!! maar eerst me dresuur zadel

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:16

ik heb alleen de manenhorstel.En de merk oster is ook bij horse plaze een andere goedkoper merk.alleen hebben ze daar niet de rosborstel die ik nog graag wilt kopen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:18

Miirthe schreef:
Ik heb de:

manen , maar dan vallen alle manen eruit .. vandaar +' Later wou ik ook een hoevenkrabber zonder borstel, dat werd toch maar de Oster, 60 euro hebben?

ik heb de goekopere merk van oster.De hoevenkrabber dan en die bevalt me perfect.Ik zou die eerst van oster kopen.Alleen was die niet meer te koop.
Dus dan meer het goedkopere merk

Xus_maX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:39

Bedankt voor alle reacties.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:47

Ik heb de haarborstel, de grove rosborstel en het zweetmes, en ze bevallen heel goed. Het was even wennen om te werken met de rosborstel en het zweetmes, bij de rosborstel heeft je hand wat meer afstand tot het paardenlichaam, en het zweetmes vergt wat meer kracht in je pols.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:17

Omdat ik ze verkoop wilde ik ze zelf ook graag testen. Ik heb nu de harde borstel, de zachte borstel, de fijne rosborstel en de manenborstel. Over alle 4 zeer tevreden. Vooral de zachte borstel en de manenborstel vind ik super. De manenborstel verliest zijn "punten" tenminste niet en de zachte borstel werkt echt subliem. De fijne rosborstel heb ik eigenlijk alleen omdat deze zio zacht is dat ik ook benen en hoofd ermee kan doen.

boellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:19

ik heb de hele zet met een mooie tas .ik ben er tevrede over ze werken goed.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:21

ik heb ze allemaal, en ik wil nix anders meer