Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kleintje schreef:Heeft de eigenaar iets van een huishoudelijk regelement waarin staat dat alles op eigen risico is?
Zo ja, dan is hij inderdaad vrij van het gebeuren, zo nee, dan kan hij toch aansprakelijk worden gesteld. Indien het niet met jullie is overlegd dat de paarden opeens op een ander stukje zouden komen...
Urielle schreef:Ik denk zelf eerlijk gezegd dat de eigenaar van het paard zelf aansprakelijk is omdat ze dus a) de staleigenaar de toestemming heeft gegeven om haar paard daar neer te zetten met die andere
Kleintje schreef:Heeft de eigenaar iets van een huishoudelijk regelement waarin staat dat alles op eigen risico is?
Citaat:De eigenaar van het getroffen paard heeft een rechtsbijstandsverzekering. Deze heeft al gemeld dat zij denkt dat de staslhouder wel aansprakelijk is te stellen. Laat die het in hemelsnaam opknappen en doe niets op eigen houtje. je kunt daarmee de eigenaar van het paard in de wielen rijden en de stappen van de rechtsbijstandsverzekering dwarsbomen.
Citaat:als hij schuldig is betaalt hij het anders maar uit eigen zak.
cissy schreef:Citaat:als hij schuldig is betaalt hij het anders maar uit eigen zak.
Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen.... die optie hebben we ook aan gedacht....
dat ie niet handig was dat wisten we helaas al...Citaat:De aanklagende partij zal er waarschijnlijk niet voor terugdeinzen om hem te beschuldigen van het illegaal uitvoeren van bedrijfsactiviteiten (als de belastingdienst niet overal vanaf weet) en dan gaat hij dus helemaal nat...
Niet handig dit...
Citaat:Maar het is een zaak die je lekker bij de rechtsbijstandsverzekering moet leggen en vooral niet zelf buikpijn van krijgen
PriscaZ schreef:Ik ga vanavond eens navragen hoe het bij ons zit. Wij hebben geen huurcontract en er is dus ook niets afgesproken...
Lijkt me in ieder geval een rotsituatie om in te zitten. Het lijkt mij dat de staleigenaar verantwoordelijk is voor wat hier gebeurd is. Je geeft duidelijk aan dat jullie niet wilden dat jullie paarden daar neergezet werden, dus dan doet hij dat onder zijn verantwoordelijkheid.