gladde houten vloer?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

gladde houten vloer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-02 17:37

In mijn nieuwe stal ligt een houten vloer, er zaten hier en daar wat gaten in, dus heb ik dat keurig netjes opgevuld. Er liggen nu 2 balen stro in ( de stal is iets van 3 x 5, en hij staat dus echt in een dik pak stro. Maar hij is nogal loperig in zijn stal, en loopt al het stro aan de kant. Soms liggen er dus stukken vloer bloot. Als hij dan poept of iets anders word dat spekglad. Ik mest al 2x per dag uit en gooi alle *gaten* dan weer dicht, maar zodra hij zijn stal inloop glibbert hij toch iets wat weg. Wat kan ik hieraan doen? het moet geen dure oplossing zijn, aangezien deze stal maar voor een half jaar is, en ik er dan weer uit moet. Iemand een goede, goedkope oplossing?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:39

Zand strooien?
Rubber matten?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:42

Zaagsel?
Vlas?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 17:43

rubber matten lijken mij ook de beste optie
je kan een paar grote schoonloop matten kopen bij de xenos en deze op de kop leggen, de onderkant is namelijk helemaal van rubber....
ze zijn niet duur dus dit is misschien een alternative oplossing

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 18:03

Rubber matten kun je in alle maten en prijsklasses vinden.
Ik heb zelf hele dure van 6 cm dik, maar je kan ze ook veel goedkoper krijgen. Ze zijn dan niet zo dik, en ook niet waterdoorlatend.

Jet

Berichten: 11993
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:35

Wordt rubber ook niet glad als het nat wordt van urine? Ik heb er geen ervaring mee, maar zand of zaagsel werkt wel, dat weet ik uit ervaring. Dat hout kan er zeker niet uit? en dan bv. betegelen ofzo? Mag volgens mij officieel niet meer, maar dat zal met hout met gaten ook zo zijn.
( I.v.m. mest en urine dat zo in het grondwater kan komen). Succes in elk geval met Bram en je stalletje. Is Bram trouwens al op zijn landje geweest? Ik ben heel nieuwsgierig hoe hij dat vindt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:45

Jet schreef:
Mag volgens mij officieel niet meer, maar dat zal met hout met gaten ook zo zijn.
( I.v.m. mest en urine dat zo in het grondwater kan komen).


Wat een rare regel weer! (jij hebt hem vast niet verzonnen Haha!) Dan zou je paard dus ook niet op de wei mogen, want dan loopt het ook regelrecht de grond in...

Back on topic. Wij hebben enkele zeecontainers staan, dat wordt dus spekglad (ijzer) maar door na het mesten eerst een laagje zand te strooien wordt de vloer mooi stroef.
Je zou misschien ook kunnen kiezen voor van dat kiezel lijm spul (geen idee hoe het heet) maar dan "plak" je dus een hele fijne kiezel op de bodem

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:11

Rubber matten dacht ik ook in eerste instantie, maar die kunnen inderdaad ook glad zijn, maar beton is in principe ook glad als er niets op ligt, maar wel mest en vocht. Misschien kun je niet de onderste laag elke keer weghalen, maar eerst wat zaagsel neerleggen en darbovenop stro. Het zaagsel wordt vochtig en stampt aan, en bovenop blijft het mooi droog. Dan heb je een stevige onderlaag. Kiezeltjes lijkt me niet zo fijn (scherp), en het effect lijkt me hetzelfde als een stroeve rubbermat. Zodra er mest tussen komt merk je weinig meer van de oneffenheid. Straat tegels over de houten vloer zou dan nog een betere oplossing zijn.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 20:16

Een paar kruiwagens zand. En het houd de box mooi droog.