Belgie, paardenschool?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tineeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:27

ik heb in de paardenschool torhout bilzen en gesves gezeten .
dus str anders eens een mailtje naar tine-vincent@hotmail.com


tineeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:29

Eganohp schreef:
Ik zou u graag naar z'n paardenschool gaan, maar ik zou niet weten hoe je daar binnengraakt ...


hallo,
de paardenschool in bilzen daar moet je een ingangsproef rijden
in torhout geraak je gewoon binnen
en in gesves is dit ook met ingangsproef
torhout is geen goede paardenschool heb daar zelf jaar gezeten

tineeeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:31

tenemieken schreef:
ik ken ook enkel de paardenhumaniora in Bilzen. er zit daar een vriend en een vriendin van me... die crossen.
is naar schijnt heel duur en je moet idd over je eigen paard beschikken.


hoe noemen ze ?

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:39

N vriendin van me zit ook op zo'n school.. Ja, woont in België. Ben alleen de naam van de school effe kwijt, ik dacht het land- en tuinbouwinstituut.

My Daisy Volg ons op fb: http://www.facebook.com/LifewithDaisy
Life is short, and you only live it once. But if you live it good, once is enough.
GEZOCHT: Axford, draver, +-10 jaar, +-1.80m, bruin.
"When I'm 80 years old and sitting in my rocking chair, I'll be reading Harry Potter. And my family will ask me": "After all this time?" And I will say : "Always."

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:06

lonnie schreef:
bilzen is wel een stuk strenger en een stuk meer uitgebreiddn deurne. ik ken 2 mensen die daar afgestudeerd zijn. De opleiding kan tot7 jaar duren en je moet voor je eindexamen een prix st. george proef rijden en een parcours van 1.40 springen. Verder leer je er bekappen, veel over gezondheid, zadels enz.

Is inderdaad wel een dure opleiding. Slagen voor het laatste jaar gaat ook niet makkelijk, het is echt streng. jongen waarmee ik stage liep was in zijn jaar maar met 5 anderen geslaagd!


Dan zullen er wel veel mensen niet doorkomen.
Ik ken nl. heel veel mensen die toegelaten zijn in Bilzen en die zouden mijn pony nog niet mogen uitstappen, laat staan een paard rijden op PsG-niveau :o

Er zullen wel diverse opleidingen zijn, net als in Deurne.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

sjorike
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:21

stalleke schreef:
Er zat deze week een meisje bij ons op de manege op kamp en die deed de paardenschool in belgie? Kent iemand die school? en hoe heet deze en waar zit deze? En hebben ze eventueel ook een site?
Was erg nieuwsgierig geworden!

ik ga binnen 3 jaar naar de paardenhumaniora in bilzen en voor zover ik weet zijn er 3 paardenscholen in belgie ; torhout , bilzen en gesves .het is waar dat ze streng zijn , je moet je eigen stal doen ,.. maar de meeste onder ons met een eigen paard(en) doen dit al dus ik zie geen enkel probleem.

why does it only takes 1 minute to say hello and forever to say goodbay.

Lindekee
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:57

ik zit namelijk in de paardenhumaniora in Bilzen .
&ze zijn daar idd streng , maar rechtvaardig.
ik zit daar sinds Januari vorig jaar & ik moet zeggen dat ik al heel wat heb bij geleerd.
je MOET niet persé een eigen paard hebben voor daar . het is natuurlijk beter als je dat wel hebt.
Maar je kunt ook een Sponserpaard pakken .
en duur , ja wat kan je duur noemen. eigenlijk gaat het nog . je Moet maandelijks een bedrag betalen van 250 euro, daar zit alles mee in begrepen he . De lessen , je kan bijlessen nemen en die hoef je niet extra te betalen , het eten zit erbij , je moet misschien wel zelf je stal uitmesten en proper maken , maar dat doe je normaal toch zelf ook al ? Dus eigelijk valt het wel al allemaal mee .

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:00

sjorike schreef:
stalleke schreef:
Er zat deze week een meisje bij ons op de manege op kamp en die deed de paardenschool in belgie? Kent iemand die school? en hoe heet deze en waar zit deze? En hebben ze eventueel ook een site?
Was erg nieuwsgierig geworden!

ik ga binnen 3 jaar naar de paardenhumaniora in bilzen en voor zover ik weet zijn er 3 paardenscholen in belgie ; torhout , bilzen en gesves .het is waar dat ze streng zijn , je moet je eigen stal doen ,.. maar de meeste onder ons met een eigen paard(en) doen dit al dus ik zie geen enkel probleem.

Het is niet omdat je je eigen stal moet doen dat ze streng zijn ;), vind dat maar zo normaal :). Verder tja kun je met alle niveau terecht in die 'paardenscholen'. Of je er echt wat leert, ligt voornamelijk aan jezelf denk ik.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Belgie, paardenschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:35

Dit is een topic uit 2005, indien dit onderwerp nog genoeg leeft graag een nieuw topic starten op het juiste forum.
Hier een slotje.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, igor001, ImLucky, Lomax123, Mediatoolkitbot, monsera, Ninaka, Paardennamen, Poekkie, Raamzicht, Rainer, Typhoon, xSannee en 122 bezoekers