kaken op elkaar.....wat nu??

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ajbdhrtls138

kaken op elkaar.....wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 17:23

Weet iemand hier een truc om een paard het bit in te laten nemen. Mijn vz paard zet haar tanden op elkaar en houd dat meestal wel een tijdje vol. met mijn vingers in de lagen van het paard drukken lukt niet omdat mijn handen te klein zijn om er aan twee kanten bij te kunnen.
dus als je een goede tip hebt Haha!

Margreet

Re: kaken op elkaar.....wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:29

dana schreef:
met mijn vingers in de lagen van het paard drukken lukt niet omdat mijn handen te klein zijn om er aan twee kanten bij te kunnen.
dus als je een goede tip hebt Haha!

Aan 1 kant drukken werkt ook hoor. Volgens mij heeft bijna niemand handen die groot genoeg zijn om dat aan 2 kanten te doen en dan ook nog eens met diezelfde hand het bit naar binnen te schuiven!

Iets lekkers op je hand houden werkt vaak ook. Dan doen ze hun mond open om te eten en dan schuif jij hup dat bit naar binnen. Uiteraard daarna wel dat lekkers geven als beloning.

Nulla tenaci invia est via

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:34

Daar kan ik nu eens niets aan toevoegen Haha! .
Ik heb nog nooit gehoord van langs 2 kanten tegelijk tussen de lagen duwen. Verward
Gewoon altijd een snoepje geven als het bit er net in is. Dan assosiëert je paard het bit aannemen met iets leuk.

anibreG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:34

ik heb altijd geleerd als een pony/paard zijn kaken op elkaar doet tijdens het bit in doen dat je dan het gehemelte moet gaan kietelen

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:37

Gerbina schreef:
ik heb altijd geleerd als een pony/paard zijn kaken op elkaar doet tijdens het bit in doen dat je dan het gehemelte moet gaan kietelen

Mag jij me dit voor doen. Haha!

En je drukt idd maar aan 1 kant op de lagen.
En zoals gezegt geef haar daarna wat lekkers zodat ze leert dat het ook fijn is.
Ik ga er ook vanuit dat ze geen haken heeft want dan assosiëert ze het uiteraard ook met de pijn die dan van het bit komt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 17:56

Wat je ook nog kunt doen is even met je nagel in de lagen drukken (aan 1 kant *LOL* )
Maar dan moet je wel absoluut zeker weten dat het gewoon rottigheid is van het paard en geen andere oorzaak heeft, want dit is best wel gemeen en echt iets wat je pas moet doen als je alles al geprobeerd hebt.

Als hij bij z'n eigenaar wel gewoon z'n mond open doet en bij jou niet, dan weet je dat hij je in de maling neemt en dan mag je best streng optreden. Zorgen dat het onaangenaam wordt om z'n mond dicht te houden (doordat je met je nagel prikt) en aangenaam om het bit aan te nemen (doordat je wat lekkers geeft).

Maar nogmaals, echt pas doen als je zeker weet dat hij je in de maling neemt en er geen andere oorzaak te vinden is.

Nulla tenaci invia est via

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 18:06

Mijn paard krijgt standaard een pepermuntje met het bit in doen. Werkt heel goed, ik hoef het bit alleen maar op te houden en hij hapt hem zelf op.
Klein nadeel, toen mijn instructeur een keer mijn bit verwisselde toen ik erop zat (van trens naar stang en trens) deed hij automatisch zijn vinger op de lagen, bijna hele vinger weg Haha! Jep dacht het pepermuntje te pakken te hebben Pling

SG, je wordt nooit vergeten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:10

Hmm...ik leg het bit (als het een trensje is) meestal op de onderlip van het paard. Ik houd met mijn ene hand het bakstuk vast, en met mijn dan vrije handen druk ik via de onderkant van de mond aan beide kanten tegen de lagen, dan gaat de mond open, dan prop ik het bit er in (nja...niet proppen, maar you get my drift), en dan het bakstuk over de oortjes heen Lachen Het vereist een beetje handigheid, en het is even oefenen, maar op een gegeven moment gaat het heel soepeltjes.

Anders zou ik inderdaad een beetje snoep proberen ofzo...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:44

Stalgenootje van mij heeft in haar kastje een hele pot suiker staan waar ze het natte bit indoopt.
Zo krijg je dus een smakelijk bitje waar je paard graag z'n mondje voor opendoet (tenminste die van haar wel) Tong uitsteken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie