Merrie als draagmoeder, wie weet daar iets over

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Merrie als draagmoeder, wie weet daar iets over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 10:10

Ik ben natuurlijk alle opties aan het bekijken voor Bolivia en ik kreeg van een dierenartsenpraktijk een mail waarin zij aangaven dat zij op zoek zijn naar merries die kunnen fungeren als draagmoeder.

Een bevrucht eitje van een andere merrie wordt dan in de draagmerrie gebracht in de hoop dat het zich nestelt. Als de merrie drachtig wordt en een veulen krijgt blijft dit veulen bij de draagmoeder lopen tot het 6 tot 8 maanden oud is.

Er wordt heel goed voor deze merries gezorgd en ze lopen de hele zomer in de wei en ook in de winter gaan ze dagelijks naar buiten.

Ik moet zeggen dat het idee me wel aanstaat omdat Bolivia zo jong is. Ze heeft al een keer een veulen gehad en ik kan me voorstellen dat het voor een merrie een leuke ervaring is.

Maar ik heb nog nooit over deze optie nagedacht en daarom wil ik graag al jullie opmerkingen horen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:40

Iemand bij ons op de vereniging wiens paard afgekeurd was heeft dit ook gedaan.
Ik zal eens informeren bij haar hoe het haar bevallen is.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:42

Op Fokkerij & Afstamming staat een topic van Karin over de veulencentrale, misschien kun je daar iets mee.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:45

Volgens mij was dat de moederloze veulencentrale.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 14:50

Klopt, had niet het hele topic gelezen Bloos

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 16:35

Ik weet niet of ze heel erg veel last heeft van haar voorbenen, maar als ze zwanger is komt er toch een hele boel gewicht bij.
Het lijkt mij niet zo;n strak idee, maar als Bolivia nog geen last van haar benen heeft zou je het wel kunnen doen.