losse vellen onder buik bij tepels...vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanderijn

losse vellen onder buik bij tepels...vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 19:41

Vandaag ontdekte ik allemaal losse velletjes onder de buik naast de tepels van mijn pony. Ze heeft daar een zwarte huid, maar onder die velletjes zit roze huid. Ik heb haar al 6 jaar maar dit heeft ze nog nooit gehad. Ik heb het afgespoeld met water en een beetje schoongemaakt, ze vond het heerlijk dat ik met mijn handen en het water eraan zat, terwijl ze normaal gesproken helemaal niet wil dat ik aan haar tepels kom, dus blijkbaar vind ze de verkoeling lekker/of kriebelt het.
Wie weet hoe dit kan komen, en of het kwaad kan?

Ik had zelf het idee dat het of komt door de vliegenspray die ik er de laatste drie dagen op sprayde omdat daar veel vliegjes zitten, of het komt doordat ze met haar hoeven steeds tegen haar buik slaat om de vliegjes te verjagen.

Maar goed ik hoop dat iemand hier dit misschien ook heeft gehad bij je paard, of weet wat het is/of het kwaad kan.

esther82

Re: losse vellen onder buik bij tepels...vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:05

Als ik het zo lees lijkt het me gewoon een teveel aan huidsmeer. Dat kun je inderdaad prima zelf verwijderen, maar wel zachtjes. Onze merrie vindt het ook heerlijk als we het bij haar weghalen, en dan vooral het gefrunnik tussen haar uiers, heel schattig.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 20:13

esther82 schreef:
Als ik het zo lees lijkt het me gewoon een teveel aan huidsmeer

het is geen huidsmeer, maar echt vellen, net zoals bij ons als wij aan het vervellen zijn als je bruin gebrande velletje in de nazomer loslaat.
het zit namelijk ook niet vlak naast de tepels, maar de hele huid rondom onder haar buik, weetjewel waar bij alle paarden alleen maar huid en geen haar zit, loopt vanaf de tepels tot aan haar achterbenen, dat hele stuk is dus aan het vervellen

Wat namelijk het rare is is dat ze daar altijd een zwarte kleur huid heeft, en nu het loslaat is het roze daaronder. Kan me niet voorstellen dat ze al 6 jaar zwarte huid heeft door de huidsmeer

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:37

Heej Sanderijn!
hoe gaat het met jou?

Durf niet te zeggen wat het is bij Tinkie (?), maar vind het wel geweldig leuk om te lezen dat je nog altijd van de partij bent!!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:45

Kan heel goed een reactie op de vliegenspray zijn. Is toch geen TKC 97 geweest? Want dat geeft heel snel huidreacties/vervellen.

Gevolg van trappen naar de buik ivm de vliegjes lijkt me sterk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:46

lijkt me dat het vliegenspray is

die heeft natuurlijk een laagje over de huid gelegd en dat laat nu los.