Betrouwbaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anouskaa

Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:01

IK heb mijn pony op internet te koop gezet en nou kreeg ik dit mailtje uit canada:

Hello,
I'm interested in your advert (Dressage pony) firstly i will like to know the last offer and the presently condition including his picture and also the last price.Hope to read from you soonest.
best Regards.
kelvin.

Is dit betrouwbaar? Ik dacht het zelf eigenlijk niet.

Speedster

Re: Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:03

Kijk het gewoon eens aan, zolang je geen cheque accepteert kun je niet de boot in gaan.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:18

ik zou het niet aan nemen.Er zijn meedere topics over geweest. Dit is echt zo iemand van.Waar nooit je geld voor zou zien.Ik zou het NIET doen.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:22

Als je écht geïnteresseerd bent zet je er niet alleen je voornaam bij, maar je volledige naam, adres, telefoonnummer enz. Deze komt ook nog uit Canada, dus ik zou er vanuit gaan dat hij niet betrouwbaar is. Een foto en vraagprijs sturen kan natuurlijk nooit kwaad.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:44

Een vriendin van me heeft op haar advertentie ooit een reactie gekregen van ene Donald Brains.
Ik vertrouwde het al niet,en omdat ik de reacties voor haar behandelde,besloot ik om hem eens flink uit te horen
Hij kwam uit Amerika,geloof ik.
En wilde een cheque sturen.
Ik vroeg of hij de pony niet eerst in het echt wilde zien,en dat ik het vreemd vond dat ie een levend wezen van een foto wilde kopen.
Na die vraag heb ik niets meer van die mafkees gehoord.....

Lees ik een week later hier op bokt een waarschuwing over die kerel.
En in dat topic werd zijn naam ook nog eens genoemd!

Alleen zegt de naam die jij noemt me zo even niets.

Mijn advies:hoor em eens uit.
Vraag wat ie te bieden heeft,qua stalling en waarvoor ie het paardje wil gebruiken.
Kijk even of ie echt weet waar hij over praat,zoniet,blocken die handel!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:48

ik ga idd ook met Danielle_1 mee, hoor 'm uit, maar ik zou er niet teveel van aannemen en het niet vertrouwen nee... succes!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:49

Niet doen! Uiteindelijk ben je alleen maar je paard en je geld kwijt. Als zo iemand al niet komt kijken naar het paard, vertrouw het dan niet!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:55

Over dit soort praktijken staat nu ook een heel stuk in de bit.
Niet doen. Waarom zou die man niet gewoon in eigen land een pony kunnen kopen (tenzei het een super sportpaard is ofzo, of een apart ras)?

Birdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:02

Niet doen! Ook als je een cheque krijgt. Op het westernforum is hier al een topic over geweest. Je kunt nl. na twee weken (zoiets dacht ik) nadat je de cheque hebt gekregen pas achterhalen of deze gedekt is. Vaak blijkt dat niet zo te zijn...

Groetjes,
Bertien

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:18

Ik zou het ook niet doen, hij kan toch een paard in zn eigen land zoeken. En ik vind het sowieso al vreemd dat sommige niet eens het paard in levende lijfe wil zien voordat hij het koopt.. Dat vind ik ook al het rare er van..

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 19:29

OKe..ik dacht zelf nl ook al dat ik het beter niet kan doen. Maar ik zal hem toch wel eens uithoren. Bedankt voor jullie reacties!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:02

ik zou het eerst nog even aankijken,er was namelijk ook iemand voor mijn shetlander uit engeland en dat waren gewoon normale mensen wouden ook komen kijken.Als ze hem echt willen hebben zou ik wel contant geld willen en niet via de bank of weet ik wat...want je weet het maar nooit

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:05

haha wat grappig ik heb mijn paard te koop staan en kreeg preccies het zelfde mailtje

Hello,
I'm interested in your advert (Dressage horse ) firstly i will like to know the last offer and the presently condition including his picture and also the last price.Hope to read from you soonest.
best Regards.
kelvin.

Alleen van het engels klopt al niks.
ik stuurde terug:

Hello
My englische is not verry good, just like yours.... I don't sell my horse to
you!
I only sell him too a good place in holland!
But thanks for your email

Best netjes toch

toen kreeg ik een heel vaag berichtje terug namelijk:

Hello, i will want you to mail me back with the selling price

Wat moet hij met de prijs als ik hem toch niet aan hem verkoop?

heb dit terug gestuurt

I don't sell my horse too you so you dont have too no what his price is!!

en hierna heb ik (nog) niks meer gehad

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:24

Birdie schreef:
Niet doen! Ook als je een cheque krijgt. Op het westernforum is hier al een topic over geweest. Je kunt nl. na twee weken (zoiets dacht ik) nadat je de cheque hebt gekregen pas achterhalen of deze gedekt is. Vaak blijkt dat niet zo te zijn...

Groetjes,
Bertien

de bank kan gelijk zien of de check is gedekt anders verzilveren ze m niet hoor!! Mijn vrieindin had het zelfde met een amerikaan. Cheque ontvangen, gedekt en alles alleen hij was niet getekent. De koper zou een nieuwe cheque sturen maar ze heeft er nooit meer iets van gehoord. Zolnag hij niet je pony verscheept zonder geld in handen te hebben loop je geen risico. Laat je goed voorl ichten bij de bank voor je verdere stappen zou onder nemen. Ik denk dat het niks is maar wie weet is het wel een serieuse koper.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:02

Ik zou er verder niet op reageren

Persoonlijk zou ik aan zo'n persoon mijn paard niet verkopen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:12

Wat erg dat zulke mensen bestaan die je gewoon oplichten :S Sjesus.. dan zijn het ook geen echt paardenliefhebbers, als ze op zo'n manier aan een paard willen komen, . ik bedoel als je echt een paard wilt dan betaal je er ook eerlijk voor :S toch?

Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:12

nee idd ik zou op de eerste plaats zetten dat ik mn paard niet verkoop aan zo'n raar figuur

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:15

Nee ik ook niet, Kijk dat mensen uit en ander lnad geintresseerd zijn in je paard, Prima zolang ik ze maar in het echt kan ontmoeten, en niet via het internet.. want ik bedoel: Je kan je op het internet als iedereen voor doen :S

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:53

Nous, ik zou geen reactie geven, vergeet dat mailtje! Succes ermee, ik zie je op stal