nieuw hoofdstel kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

nieuw hoofdstel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 11:52

ik ga zo naar de ruitersportzaak, een nieuw hoofdstel kopen voor jamey. Het hoofstel dat ik van lonneke heb gehad is volgens mijn instructeur toch wat te klein. De neusriem moet hoger, en dat kan op zich wel, maar dan krijg ik hem niet meer vast (te smal dus).
Ik zit alleen erg te twijfelen tussen bordeaux onderlegd, of iets met een gouden werkje...
Wat lijkt jullie mooier?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:57

Gouden werkje vind ik wel mooi Lachen Staat erg chique! Cool Bordeaux onderlegd vind ik persoonlijk iets minder.

Gast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:01

Bordeaux vind ik wel errug gedateerd...

Een zwart hoofdstel met een een gewoon zwarte neusriem en een frontriempje met een klein kettinkje is wel mooi.

Bijkomstig voordeel is dat je dan ook nog eens wat makkelijker van frontriem kan wisselen.
Een bordeaux onderlegde neusriem en een niet onderlegde frontriem vind ik geen porem.

Ik vind wel dat je bij een hoofdstel met zilvcerkleurige gespen dito frontriem en bit moet hebben.
Bij een hoofdstel met koperkleurige gespen hoort dus ok een frontriem met een gouden werkje en een koperen (aurigan/argentaan) bit.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:02

Gewoon simpel zwart of bruin en geen toeters of bellen eraan. Dat vind ik persoonlijk het mooiste.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:02

Ik ben anonymous!
Weirdddd....

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:04

wat toevallig ik ga vanavond ook voor een nieuw hoofdstel kijken. Voor mijn pony heb ik een hoofdstel met bordeaux onderlegt. Vind ik een heel lief hoofdstelletje. Voor mijn paard ga ik een nieuwe kopen. Voorhem wil ik een hoofdstel met een werkje in de frontriem. Ga vanavond naar Divoza dus keus zat.

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 12:11

bij jamey staat denk ik goud heel mooi

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:18

Ik heb een hoofdstel bordeaux onderlegd (neusriem en frontriem) want daar was ik helemaal gek van en die MOEST en ZOU ik hebben. Op IJsco stond ie ook geweldig trouwens, op Dira ook, maar ik ben er nu een beetje op uitgekeken. Ik ben nu helemaal gek van de hoofdstellen met goudkleur. Inderdaad moet je dan ook een goudkleurig bit, dat is het allermooiste. Een Haf bij ons op stal heeft het ook en die kleur staat echt geweldig.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:41

Hmmm ik denk gewoon helemaal zwart. Staat erg mooi bij een haf.
Maar of bij haar met gouden werkje ook staat?
Zul je toch zelf moeten bekijken.
Bordeaux raak je waarschijnlijk toch ooit op uitgekeken. En met verschillende kleuren shabrakjes lijkt me een bordeaux-onderlegd hoofdstel niet zo... ligt eraan.
Gewoon je eigen smaak volgen, en rekening houden met hoe lang je er mee wilt doen!
Ik denk dat ik voor Cerise (gebruik nu een tweedehands geleend hoofdstel) een wit onderlegd hoofdstel koop, dat staat wel leuk omdat haar hoofd geen aftekeningen heeft en gewoon bruin en zwart is.
Maar een gewoon zwart hoofdstel vind ik ook wel leuk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 14:39

nou, het is een hoofdstel geworden met koper/goudkleurige gespen, en koper/goudkleurige blokjes op de front en neusriem.
Nu ooit nog een argentaan bitje (die zijn zo duur!), heb nu een RVS

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:15

Kom nou, je gaat toch geen 'goud'kleurig bit kopen omdat het mooier staat! Dat vindik nou echt onzin. Je koopt het bit dat je nodig hebt, niet wat je mooi vindt. Ik weet dat zo'n bit fijn is voor de mond van het paard,maar een bit is zo scherp/ zacht als de ruiterhand hem maakt.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 17:21

Ik ben gek op zwart met wit onder legt. Past bij ieder kleur paard(ook al zou ik bij een witte schimmel een helemaal zwarte nemen). Daar ben ik dus helemaal gek van. Ik ben niet voor die kleurtjes.
Maar ik zou voor bordaux gaan.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 22:42

Ik heb er 2, een zwart met wit onderlegd, en een zwarte met een koperen paardje op de frontriem. Das mn concourshoofdstel. Staat gewoon netjes.