Wel of geen dierenbeul

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Wel of geen dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 10:33

Na al die ruzie topics ben ik toch wel benieuwd hoe jullie er echt over denken (duus als je er niemand mee hoeft te krengen Haha!)
Wat vinden jullie er van als ik Pinky zelf in ga rijden en hem 1 a 2 keer per week meeneem op een buiten/bosrit. veel stap, beetje draf.
Ben echt benieuwd. Ik doe het toch wel hoor, ookal zegt de meerderheid dat het zielig is Lachen maar ik ben gewoon nieuwschierig.
Nou, kom maar op }> (ps ik wacht er nog een tijdje mee hoor, dus ik heb het erover als hij 3 is ong)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:36

Nee hoor, ik vind je geen dierenbeul...is toch grappig? Als jij zeker weet dat hij je kan houden, waarom niet? Veel plezier Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 10:40

Ja, Pinky kan me houden (ok ik beken ik heb er al ooit opgezeten en hij keek alleen heel stom naar mijn been Haha! hij zwalkte niet en liep zonder problemen een rondje door de weide...).
Als hij aangeeft dat het te zwaar is stap ik METTEEN af (en ja ik zie dat aan Pinky, als iemand me niet gelooft ben ik wel bereid het uit te leggen hoe Lachen ). Ik ga ook een kei lange buiten ritten maken en ik loop er vast ook de helft langs (waar er mensen zijn die niet weten hoe sterk welshjes zijn en mij dus wel een DB noemen, snik moet nog een goed weerwoordje vinden Haha!)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:45

waarom een weerwoordje vinden?
Ik zou zelf niet op pinky stappen denk ik, een welshje is toch wat anders dan een shet, maar jij bent lichter dan mij, dus zie ik het probleem niet.
Maar waarom zou je jezelf verdedigen? Dat heb ik 3 jaar geprobeert, maar ze luisteren (of willen niet luisteren) toch niet

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:46

Pinky kan je vast wel houden! als je je eens bedenkt hoe zwaar hij is en hoe zwaar jij bent. Jij kan ook nog wel iemand optillen van je eigen gewicht....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 10:50

maar, anna, je kan een paard nooit vergelijken met een mens, de anatomie is heel anders

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:50

Nou mijn vraag aan jou.
Waarom vraag je dit als je er toch wel opstapt en als het je niets boeit wat andere ervan vinden???

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 11:57

Hij kan je echt wel houden, tenminste neem aan dat je geen 100 kilo weegt! Haha! Tong uitsteken
]en zolang je niet intesief meteen uren aan de slag gaat,... maar we weten allemaal dat jij Pinky al zolang kent...
Je zult zelf wel het beste aanvoelen wat kan!

Succes

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:52

Ik heb meer twijfels over de leeftijd waarop je erop wilt gaan zitten dan over het gewicht dat 'ie moet dragen. Dat redt 'ie best hoor. En dat ik vies ben van rijden op paarden onder de 4 is nu zo onderhand wel bekend dus daar ga ik het verder niet meer over hebben. Haha!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 13:55

tuurlijk kan dat wel!

JE moet je ook niks aan trekken van anderen!
laat ze lekker!
Welshjes zijn super! en het is jouw welsh dus lekker zelf gaan rijden!
Als een pony het vervelend vindt gefet ie dat echt wel aan....

Succes ermee he!

Kuss

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:05

stef schreef:
maar, anna, je kan een paard nooit vergelijken met een mens, de anatomie is heel anders

nee oke das waar

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 14:12

Sunnylover schreef:
Nou mijn vraag aan jou.
Waarom vraag je dit als je er toch wel opstapt en als het je niets boeit wat andere ervan vinden???


Ik zeg niet dat het mij niet boeit wat anderen vinden, ik zeg dat ik het toch wel doe omdat ik weet dat het kan en niemand Pinky beter kent dan ik. Ik zie metteen aan hem als iets te zwaar is *en ben dan niet eigenwijs om door te gaan* en daarom vind ik het niet fout.

Even ter info voor de rest:
Ik weeg 50 kilo en 1.69 lang.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:16

Denk niet dat je gewicht wat uitmaakt, maar hoe oud of hij is. Jonge paarden moet je gewoon niet te snel aanpakken. Maar ik denk dat jij wel een verstandige meid bent. *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

lekker doen wat jullie saampjes leuk vinden !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:26

Ga lekker met je Pinky rijden als hij dat leuk vind!!

Ik rijd zelf ook nog steeds op een 35-jarig welsh-ponytje ! Ze is nog best fit en vind het gewoon geweldig om lekker het bos in te gaan. Ze is regelmatig nog knettergek en vervelend met rijden, gewoon omdat ze zo enthousiast is. Heb af en toe moeite gehad om erop te blijven zitten hoor!
Ze gaat gewoon racen zodat je haar met moeite stop moet zetten tegen een boom en zo. En ik rijd haar intussen al 9 jaar, dus het ligt niet aan mij! (ben de enige die haar zo goed kent)

Dus; ga gewoon lekker met Pinky het bos in en doe gewoon wat jullie saampjes leuk vinden ! Is ook een avondtuurtje voor pinky, want op veel plekken kun je niet met je karretje komen, maar wel gewoon als je erop zit.

Zou wel nog eventjes wachten met draven en zo, totdat ze ongeveer 3,5 jaar oud is; dan weet je zeker dat het goed zit.

have fun in the woods !!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-02 14:26

Haha nee hoor ik ga hem echt niet op zijn 3e al vol traienen, zeker niet. Voorlopig houden we het lekker op karren Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 45 bezoekers