petrie leren rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 16:32

Jessica schreef:
Ik heb het Petri Standard model voor f575,- gekocht
Groetjes!


JAaaaaaaaaaaaaa, die heb ik!

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 20:38

wjerdo schreef:
Idd de schoen wordt wel dof, maar ja de rest zal ook wel eens dof worden, zelf vind ik het niet zo erg, dat glimmerige voor concour kun je altijd snel er op smeren op het moment dat je gaat rijden toch Verward
Tenminsten dat zou ik doen als ik het doffe erg zou vinden.


De rest van die laars wordt dus niet dof (na drie jaar nog niet tenminste) en ik poets me echt een slag in de rondte op die schoen maar glimmen ho maar hoor. Ik heb er geen nachtmerries van dat die schoen niet glimt maar het irriteert me wel al drie jaar en als er dan toch iemand vraagt hoe ze bevallen, nou hier mijn ervaring...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 21:48

ik heb ook de petrie standard. ik vind ze heerlijk, de schoen word ietsje dof, maar daar maak ik mij niet druk om, waar ik mij meer druk om maak is dat er een stukje coating is losgelaten aan de binnekant van de enkel, in zo'n vouw zeg maar. wat kan ik hier aan doen?

kussies liselot

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 13:29

ik hbe ook petrie's
vind ze heel fijn zitten en het inlopen was geen probleem
maar van die doffe voet had ik eerst ook last van
nu smeer ik ze met stubben hamanol en en ze glimmen weer als een spiegel
die troep (laarzenwas) die je er bij krijgt gebruikte ik eerst altijd
nu maak ik ze schoon met stubben zadelzeep en smeer ze daarna in met hamanol
greetz jen

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 14:28

Ik heb Petrie rijlaarzen, model Olympia en ik rij dressuur! Ik heb ze bij Horselover gekocht, tijdens een tentenkamp en ben er heel bedrogen mee uit gekomen. Het waren laarzen van 10 jaar oud.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:19

'k Heb ook Petrie perfect. Heb eerst bij Divoza een type duurdere aangepast, maar die zaten niet echt super (niet de juiste maat), zou vlg hun dan ook in maatwerk terecht komen. Vervolgens ben ik in Assen bij de Hippo (Horselover) geweest, en die hadden wel Petrie Perfect en ook in de juiste maat! Was ik nog goedkoper uit als bij Divoza...
Ik heb ze nu ongeveer 1.5 jaar en ze zien er nog steeds als nieuw uit. (Behalve wat krasjes op de voet). Ik rij met name buitenritten, en ik rij er dan uren mee. Zitten piekfijn! Een hele vooruitgang in vergelijk tot mijn oude Aigle-laarzen....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 16:22

[quote="daan
De rest van die laars wordt dus niet dof (na drie jaar nog niet tenminste) en ik poets me echt een slag in de rondte op die schoen maar glimmen ho maar hoor. Ik heb er geen nachtmerries van dat die schoen niet glimt maar het irriteert me wel al drie jaar en als er dan toch iemand vraagt hoe ze bevallen, nou hier mijn ervaring...[/quote]

Die van mij heb ik net laten verzolen en wat denk je......de schoenmaker heeft ze opgepoetst en ze glimmen, jawel zelfs de schoen, als een spiegel. Hij zei dat als ze weer dof worden ik ze maar ff moet langs brengen, dan poetst hij ze voor me Haha!

En idd, ik heb die scheurtjes ook bij mijn enkel Frusty

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 20:15

Hoi allemaal, wat een antwoorden!! Geweldig!! Ga zo door heb er veel aan hoor!! Mijn Aigle zijn echt versleten en afgetrapt en aangezien ik nu zoveel rijd wil ik maar eens aan de leren beginnen. Ik ga hier en daar even rond kijken en passen en horen hoe of wate en ben ik benieuwd of het de Petries worden!!!

Greetz.....

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Petrie perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:24

Ik heb ze ook, goede laarzen, geen inloopproblemen gehad, wel werd mij eerlijk verteld dat als je ze zeer intensief ( dagelijks een paar keer) gebruikt dat je beter de duurdere van Petrie kan kopen omdat op de goedkoopste een coating zit die zodra er een beschadiging op zit niet bijgewerkt kan worden.

Nou rijd ik niet zo intensief met mijn laarzen dus heb ik daar geen problemen mee, maar wel netjes dat ze het zeggen zo kan je zelf kiezen of je dat wel of niet wil.
Trouwens gekocht bij Sta-Rho in Rhoon ( bij Rotterdam-Zuid) leuke winkel! *LOL*

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 13:45

ow ja??
ikke niet ik heb gewone!
groetjes..

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 19:47

Citaat:
Die van mij heb ik net laten verzolen en wat denk je......de schoenmaker heeft ze opgepoetst en ze glimmen, jawel zelfs de schoen, als een spiegel. Hij zei dat als ze weer dof worden ik ze maar ff moet langs brengen, dan poetst hij ze voor me Haha!


Ahhh, jammer dat je niet bij mij in de buurt woont!!!!! Of je schoenmaker in ieder geval..Mijn laarzen zijn al een aantal keer naar de maker geweest (nieuwe zolen, hakken oprekken etc.) en ze kwamen elke keer superglimmend terug maar NIET OP DIE SCHOEN!!!! Verdrietig Haha!

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 21:31

hallo ik heb ook petrie laarzen, alleen weet ik nie welk soort!ik heb ze nu een jaar ofzow en ze doen t nog goed.daarvoor had ik ook leren van petrie, die heb ik drie jaar gehad ofzow.ik heb ze bij horsepower gekocht.maar ze zitten zekers lekker!!!!!!! Haha!