hét paardenboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

hét paardenboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 08:42

Wat is het paardenboek? Het naslagwerk als je iets over paarden wil weten?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 09:26

Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Dat is naar mijn idee echt hèt paardenboek.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 10:35

Uw paard natuurlijk gezond, heel handig bij kwaaltjes en kreupelheden. Veel uitleg en duidelijk geschreven. Volgens mij hoort iedere paardenhouder dit boekje te hebben.
En voor het rijden grijp ik vaak naar Dressuurtraining van ene meneer Michael S.... (?) met Anky op de omslag.

Beide boekjes zijn groen, op A5 formaat.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 11:13

mmm... er zijn zo veel goede boeken! hierbij mijn meest gebruikte...

Werken aan de hand van Richard Hinrichs gebruik ik veel bij lange teugelwerk en werken aan de hand (logisch toch)

Longeren met Lammert Haanstra van Lammert Haanstra en Doppellonge-eine klassische ausbildungsmethode van Gehrmann voor het longeren

Das Gymnasiums des Pferdes van Gustav Steinbrecht, Basisboek dressuur van Tineke Bartels, Praktijkboek voor paard en ruiter dressuur op klassieke basis van Christian Pläge voor dressuur

Handboek voor de stalmeester van Mary Rose voor alles rondom de stal
Paardenbenen van Evert Offereins voor beenproblemen

Natuurlijk paardrijden verzameling aan de losse teugel van Hempfling voor NHS

Video van Mario Luraschi om steeds weer te zien dat paarden alles voor je doen (zelfs letterlijk door het vuur gaan en door ramen springen) als er vertrouwen en respect is

Video's van de Spaanse Rijschool uit Wenen en van de Rijschool uit Jerez om te zien hoe mooi dressuur is...

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 16:36

Kitty schreef:
Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Dat is naar mijn idee echt hèt paardenboek.


Is dat ook als je iets van een ras wil weten?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:55

Winnen door positief denken!

Ben auteur ff kwijt maar je kan het zo'n beetje overal kopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:57

hengst"]
[quote="Kitty schreef:
Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Dat is naar mijn idee echt hèt paardenboek.


Is dat ook als je iets van een ras wil weten?
[/quote]

Naar informatie over welk ras ben je dan op zoek? Alle paardeboeken die hier opgenoemd zijn hebben alleen met rijden en beleren te maken en niets met het ras.

hengst

Berichten: 82
Geregistreerd: 03-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 17:15

Cassidy"]
[quote="hengst"]
[quote="Kitty schreef:
Ruiters en Rechters van Ernest van Loon. Dat is naar mijn idee echt hèt paardenboek.


Is dat ook als je iets van een ras wil weten?
[/quote]

Naar informatie over welk ras ben je dan op zoek? Alle paardeboeken die hier opgenoemd zijn hebben alleen met rijden en beleren te maken en niets met het ras.
[/quote]

Ja maar ik wil dus ook een boek waar je ook rassen in kan op zoeken, een soort van encyclopedie dus...
Laatst bijgewerkt door hengst op 19-02-02 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:17

Ik vind de Paarden encyclopedie heel goed. Er staat over van alles wat in, rassen, verzorging, eigen paard etc.
Ook staat er over dressuur, springen, mennen en westren een heleboel in. De prijs valt geloof ik ook wel mee. Fl8.95 dacht, hoeveel dat in € is, moet je maar even uitrekenen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:24

hengst schreef:
Ja maar ik wil dus ook een boek waar je
ook
rassen in kan op zoeken, een soort van encyclopedie dus...


Alle paardenencycopedien in boekvorm waar alle rassen in staan geven de informatie over dat ras heel summier.

Er zijn gratis paardenencyclopedien op het internet te vinden, dus je hoeft geen boek te kopen. De online paardenencyclopedieën hebben meer informatie over bepaalde rassen dan menig boek.

Kijk eens hier:

http://www.ansi.okstate.edu/breeds/horses/

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:19

Een heel leuk rassen boek is "Pferde Rassen" van Elwyn Hartley Edwards.
Er staan meer dan 100 rassen in, met afstamming, uiterlijke kenmerken en fokken. Het is van een engelse schrijver /schrijfster Verward en ik ga er van uit dat dat boek ook in het Nedederlands te verkrijgen is!
Wat verder nog een heel wijs boek is: "Be strickt" (wees consequent) van Michael Geitner. Ik hoop dat dat boek ook in het Nederlands verkrijgbaar is, dat is echt leuk, het gaat vooral over "opvoeden" en dominantie problemen. Als het alleen maar in het duits te verkrijgen is: is niet zó erg, het boek is niet moeilijk geschreven en er staan heel veel verklarende foto´s in!