Wat maakt jullie paard tot het label "mishandeld/verwaarloosd"?
De keuze van de poll graag toelichten in je post

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Apple schreef:Wat ik mij afvraag: is het niet heel snel zo dat als iemand een nieuw paard heeft en dit paard reageert een keertje niet zoals verwacht of flipt op een schijnbaar normale situatie dat een minder ervaren persoon dan al snel zou zeggen 'ja, maar hij is vroeger mishandelt geweest' of 'dat paard reageert zo gestresst die is vroeger vast mishandelt' terwijl het wellicht gewoon een nerveus paard is dat moet wennen aan de situatie en/of een onwennige eigenaar.
Bij de voorbeelden van Kimmie261 en Daantjuhh of zoals Ilindra zegt inbeslagname dan weet je zeker dat je een echt mishandeld/verwaarloosd paard te pakken hebt.
Citaat:Ik denk niet dat mijn pony echt mishandeld is. Meer in de zin van een heftige/hardhandige opvoeding, een hardhandige smid, dat soort dingen. Mensen zonder geduld. Ze hebben niet veel met m gedaan, maar als ze wat probeerden ging dat niet zo soepeltjes. Dus mishandelen vind ik een groot woord. Dit baseer ik alleen op de 2 keer dat ik die mensen gezien heb.
Apple schreef:Wat ik mij afvraag: is het niet heel snel zo dat als iemand een nieuw paard heeft en dit paard reageert een keertje niet zoals verwacht of flipt op een schijnbaar normale situatie dat een minder ervaren persoon dan al snel zou zeggen 'ja, maar hij is vroeger mishandelt geweest' of 'dat paard reageert zo gestresst die is vroeger vast mishandelt' terwijl het wellicht gewoon een nerveus paard is dat moet wennen aan de situatie en/of een onwennige eigenaar.
Bij de voorbeelden van Kimmie261 en Daantjuhh of zoals Ilindra zegt inbeslagname dan weet je zeker dat je een echt mishandeld/verwaarloosd paard te pakken hebt.
Natasha schreef:Apple schreef:Wat ik mij afvraag: is het niet heel snel zo dat als iemand een nieuw paard heeft en dit paard reageert een keertje niet zoals verwacht of flipt op een schijnbaar normale situatie dat een minder ervaren persoon dan al snel zou zeggen 'ja, maar hij is vroeger mishandelt geweest' of 'dat paard reageert zo gestresst die is vroeger vast mishandelt' terwijl het wellicht gewoon een nerveus paard is dat moet wennen aan de situatie en/of een onwennige eigenaar.
Helemaal mee eens!
Als ze dan nog wat wondjes hebben opgelopen in de wei ed dan is t helemaal duidelijk zichtbaar!![]()
T Valt me op dat zoveel paarden mishandeld zijn als je de mensen hoort, terwijl dat in werkelijkheid erg meevalt.