Ouders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvanka_

Ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:54

hoihoi,

Hoe kan je ouders het beste over halen voor een eigen paard?
Als ik zeg van ik betaal hem zelf, zitten ze van het is veel te duur, elke maand komen de kosten van de stalling, eten, hoefsmid, dierenarts etc. terug. Ik krijg ze maar niet over gehaald
Wie heeft tips?!

Gr xxyvjuhxx
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Margee

Re: Ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:56

Kan je het zelf betalen dan? Dan is er toch geen probleem?

LianneJantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:00

Alles uitzoeken. Waar je hem wil gaan stallen, wat het hooi, stro en eten kost, welke spullen je nodig hebt, de aanschaf kosten enz. Echt alles.
Ook met mensen die eigen paarden hebben praten en hun naar hun ervaringen vragen. En vast uitzoeken hoe je straks je paard en school wil gaan combineren. En wat je van plan bent te doen als er plots hoge kosten van de dierenarts komen.
(Heeft bij mij geholpen )

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:01

nouja, als ik werk heb wel ja ben hard aan het zoeken
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:03

hmm.. ga meteen beginnen met verzamelen van informatie

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:05

als je het zelf kan betalen en je bent ouder dan 18 en je hebt een goed inkomen , studeert niet of gaat niet meer naar school.
heb geen schulden of verantwoordelijkheden naar andere toe is nu je kans om een paard te kopen.
is het voorgaande wel, wees dan niet egoistisch en denk nuchter na want je koop iets dat afhankelijk wordt van jou en waar je met een beetje geluk de komende 20 jaar voor gaat zorgen.
het is wel duidelijk pap en mam gaan het niet voor je betalen en dat is logisch

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:39

ben nog geen 18

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:46

Als je nog geen 18 bent, en nog geeneens werk hebt, lijkt mij het niet echt verstandig dat je een paard gaat kopen.
Ik neem aan dat je nog naar school gaat, dus full-time kan je niet werken. Als minder-jarige verdien je zowieso al niet zoveel, en door je school kan je al niet lang werken. Lijkt me sterk dat je dan genoeg verdient om een paard een waardig bestaan te bieden bij jou.
Je moet zeker genoeg geld hebben dat je alle (overwachte) kosten kan betalen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:48

ik zou alles even opschrijven wat je per maand móet besteden(bv:voer,stalling..) incl de prijs,en dan nagaan óf je het werkelijk allemaal gaat kunnen betalen.
vooral in het begin,de eerste maanden kost het veel geld aan alle aanschaf(zadel,hoofdstel,'dekens'...)
ikzelf zou dan nog even wachten tot je een vaste baan hebt!

*is blij dat der moeder alles betaald*

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:17

Waarom wil je zo graag nu al een eigen paard? Ik zou als ik jou was gewoon nog een paar jaartjes wachten, want dan kan je je paard alles geven, wat hij maar nodig heeft, want hoe ga je dat straks doen als je uberhaupt een baan hebt en geld genoeg hebt om een paard te kopen en hij ineens ziek wordt en er moet een DA bijkomen? Hoe wil je dat dan gaan betalen?

Denk er asjeblieft heel goed over na! Een paard is niet niks en het is ook niet leuk als je maar een paar maanden van je eigen paardje kan genieten en hem ineens moet gaan verkopen, omdat je het niet meer kan betalen.

Zoek gewoon een leuk bijrijdpaardje, hier in wassenaar en omstreken zijn echt zat mensen die een bijrijder zoeken hoor!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:17

Hier loopt al een topic over op JVMR dus ik zet deze op slot.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:22

Volgens mij gaat er iets fout Katja, want er staat nog geen slotje op..
Laatst bijgewerkt door Olympia op 28-06-05 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:26

goh katja alweer,foei foei foei

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:32

Dan zet ik hem