Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
calimerofoxy schreef:Ikke niet. Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord. Als je zeker weet dat het veilig is kun je misschien eerst met je ouders gaan kijken(Ik weet niet hoe oud je bent).
piggeljay schreef:uitkijken! waarschijnlijk is het net zoiets als bij de meeste lease bedrijven, je betaald een godsvermogen voor iets wat het niet waard is, en bedenk wel sinterklaas is dood en ergens moet er een addertje onder het gras liggen want niemand geeft iets weg waar geld op toe gelegen moet worden.
je weet nu wat het kost om een paard te leasen, leg dat geld elke maand op zij en waarschijnlijk kan je dan binnen ¾ jaar een paard kopen voor minder dan wat hun vragen voor de lease koop.
ik ken die maatschappij niet en ik weet ook niet hoe ze werken, maar dat ze er aan verdienen is duidelijk en kijk uit voor oplichters die alleen uit zijn op iemand een poot uit te draaien
Leo3hoekje schreef:ik heb de site bekeken, lijkt me op zich redelijk, maarja, het kost wel een hele hoop geld.... dan heb je in feite alleen nog maar het paard, dan komen die andere kosten er nog bij... voor mij is het geen optie... voor jou misschien wel, lijkt me wel een safe bedrijf trouwens....
jessie84 schreef:jammer dat je helemaal in friesland woont je had mijn paard evt ook mogen leasen
mutsjefluts schreef:Het is heel simpel, ik wil geen paard kopen dat ik niet ken, en daarom is leasen dus een goede oplossing.
Natuurlijk maken ze er winst op. Ik huur het paard voor een bedrag per maand, en betaal verder alle kosten. Na een jaar kan de lease nog een jaar doorgaan, of ik koop het paard, en dan krijg ik 10% korting op het aankoop bedrag.
Op deze manier weet ik dus wel wat voor paard ik koop en heb ik het al een jaar kunnen proberen.
ikke schreef:mutsjefluts schreef:Het is heel simpel, ik wil geen paard kopen dat ik niet ken, en daarom is leasen dus een goede oplossing.
Natuurlijk maken ze er winst op. Ik huur het paard voor een bedrag per maand, en betaal verder alle kosten. Na een jaar kan de lease nog een jaar doorgaan, of ik koop het paard, en dan krijg ik 10% korting op het aankoop bedrag.
Op deze manier weet ik dus wel wat voor paard ik koop en heb ik het al een jaar kunnen proberen.
Dan heb ik een goedkopere oplossing voor je: Ga rijden op een goede manege en als een bepaalt paard je erg goed bevalt, dan koop je die.
Heb ik ook gedaan. Het paard is 29 geworden, ik kocht haar toen ze twaalf was.
An_J schreef:Slim is het ook. Intussen ben je gehecht, dus de kans dat je hem koopt is groter dan anders....
MightyMike schreef:Ik begrijp dat je het paard wat je koopt eerst wil leren kennen omdat je bang bent dat het anders op een teleurstelling uitloopt. Maar wat als het paard wat je een jaar lang least je niet bevalt? Moet je dan met hetzelfde paard dat jaarcontract uitzitten of kun je hem dan ruilen voor een ander paard? Anders blijft de gok in mijn ogen hetzelfde als een paard kopen.
Er zijn ook genoeg stallen die je een paard kunnen verkopen die je eerst een paar weken mag proberen. Je kunt zo'n paard dan na afloop klinisch laten keuren en dan ben je ook al een hoop informatie over het paard rijker. Is dat geen optie voor je?