Iemand ervaring met leasepaard.nl?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mutsjefluts

Iemand ervaring met leasepaard.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:47

Wij zitten er sterk over te denken om te kiezen voor een leasepaard voor een jaar en kwamen hierbij uit op leasepaard.nl.
We hebben deze mensen nu gesproken en het klinkt allemaal erg goed, natuurlijk het kost aardig wat, maar na een jaar heb je wel de mogelijkheid om het paard te kopen, of door te leasen.

Heeft iemand wel eens bij hun geleased en hoe ging dat?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Patty14

Re: Iemand ervaring met leasepaard.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:01

Ikke niet. Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord. Als je zeker weet dat het veilig is kun je misschien eerst met je ouders gaan kijken(Ik weet niet hoe oud je bent).
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 18:02

calimerofoxy schreef:
Ikke niet. Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord. Als je zeker weet dat het veilig is kun je misschien eerst met je ouders gaan kijken(Ik weet niet hoe oud je bent).

Lol, mijn ma komt al jaren niet in de buurt van een paard, en niet in mijn buurt
Ik ben 22 en getrouwd

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:04

o hahaha. Dan moet je zelf maar even kijken.. En even afwachten wat de andere bokkers er van zeggen;)

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:06

Ik wist niet eens dat die site bestond. Maar wat kan er misgaan?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:13

uitkijken! waarschijnlijk is het net zoiets als bij de meeste lease bedrijven, je betaald een godsvermogen voor iets wat het niet waard is, en bedenk wel sinterklaas is dood en ergens moet er een addertje onder het gras liggen want niemand geeft iets weg waar geld op toe gelegen moet worden.
je weet nu wat het kost om een paard te leasen, leg dat geld elke maand op zij en waarschijnlijk kan je dan binnen ¾ jaar een paard kopen voor minder dan wat hun vragen voor de lease koop.
ik ken die maatschappij niet en ik weet ook niet hoe ze werken, maar dat ze er aan verdienen is duidelijk en kijk uit voor oplichters die alleen uit zijn op iemand een poot uit te draaien

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 19:09

piggeljay schreef:
uitkijken! waarschijnlijk is het net zoiets als bij de meeste lease bedrijven, je betaald een godsvermogen voor iets wat het niet waard is, en bedenk wel sinterklaas is dood en ergens moet er een addertje onder het gras liggen want niemand geeft iets weg waar geld op toe gelegen moet worden.
je weet nu wat het kost om een paard te leasen, leg dat geld elke maand op zij en waarschijnlijk kan je dan binnen ¾ jaar een paard kopen voor minder dan wat hun vragen voor de lease koop.
ik ken die maatschappij niet en ik weet ook niet hoe ze werken, maar dat ze er aan verdienen is duidelijk en kijk uit voor oplichters die alleen uit zijn op iemand een poot uit te draaien

Het is heel simpel, ik wil geen paard kopen dat ik niet ken, en daarom is leasen dus een goede oplossing.
Natuurlijk maken ze er winst op. Ik huur het paard voor een bedrag per maand, en betaal verder alle kosten. Na een jaar kan de lease nog een jaar doorgaan, of ik koop het paard, en dan krijg ik 10% korting op het aankoop bedrag.
Op deze manier weet ik dus wel wat voor paard ik koop en heb ik het al een jaar kunnen proberen.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:08

ik heb de site bekeken, lijkt me op zich redelijk, maarja, het kost wel een hele hoop geld.... dan heb je in feite alleen nog maar het paard, dan komen die andere kosten er nog bij... voor mij is het geen optie... voor jou misschien wel, lijkt me wel een safe bedrijf trouwens....

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:21

Leo3hoekje schreef:
ik heb de site bekeken, lijkt me op zich redelijk, maarja, het kost wel een hele hoop geld.... dan heb je in feite alleen nog maar het paard, dan komen die andere kosten er nog bij... voor mij is het geen optie... voor jou misschien wel, lijkt me wel een safe bedrijf trouwens....

De kosten zijn voor mij inderdaad geen issue, zeker niet als het over een paard gaat. Ik zie het als een jaar op proef, en gezien ik nu in friesland woon, de stalling daar niet zo duur is als in Duitsland en Amsterdam waar ik oorspronkelijk vandaan kom kom ik op dezelfde kosten uit als die ik daar zou hebben.
Ik vind het gewoon heel erg belangrijk dat ik een paard heb waar het 100 procent mee klikt, en waarbij ik als het niet klikt niet de rompslomp van het verkopen wil hebben.
We gaan nu zelf op zoek naar een leuk paardje, en dat zal dan door hun aangekocht worden, en wij gaan het dan voor een jaar leasen.
Als iemand nog een leuk tinkertje weet?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:26

jammer dat je helemaal in friesland woont je had mijn paard evt ook mogen leasen

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:33

jessie84 schreef:
jammer dat je helemaal in friesland woont je had mijn paard evt ook mogen leasen

Ik heb genoeg aanbiedingen gehad om te leasen, maar inderdaad het paard staat te ver weg en mag niet verplaatst worden, of het is voor een bepaald aantal dagen, of ze willen het paard na een jaar niet verkopen.
Dit is ook de reden waarom we nu met dit bedrijf in zee gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:19

mutsjefluts schreef:
Het is heel simpel, ik wil geen paard kopen dat ik niet ken, en daarom is leasen dus een goede oplossing.
Natuurlijk maken ze er winst op. Ik huur het paard voor een bedrag per maand, en betaal verder alle kosten. Na een jaar kan de lease nog een jaar doorgaan, of ik koop het paard, en dan krijg ik 10% korting op het aankoop bedrag.
Op deze manier weet ik dus wel wat voor paard ik koop en heb ik het al een jaar kunnen proberen.

Dan heb ik een goedkopere oplossing voor je: Ga rijden op een goede manege en als een bepaalt paard je erg goed bevalt, dan koop je die.
Heb ik ook gedaan. Het paard is 29 geworden, ik kocht haar toen ze twaalf was.

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 12:23

ikke schreef:
mutsjefluts schreef:

Dan heb ik een goedkopere oplossing voor je: Ga rijden op een goede manege en als een bepaalt paard je erg goed bevalt, dan koop je die.
Heb ik ook gedaan. Het paard is 29 geworden, ik kocht haar toen ze twaalf was.

Ik wil niet op een manege rijden, ik heb al 6 jaar een lease pony gehad in Duitsland en dat beviel prima.
Ook heb ik vroeger al een manege paard gehad, en dat wil ik nooit meer..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:38

ik vind het niet verkeerd klinken!
en zo te horen ben je oud en wijs genoeg!!
geod de contrcten doorlezen,en alles denkbare doemsenario's afgaan.
ik lease zelf nu ook een paard,zelf uitgezocht,en de staleigenaar betaalt!!
ik moet dan wel daar blijven stallen,maar dat was toch mijn bedoeling!
veel sucses ermee!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:05

Slim is het ook. Intussen ben je gehecht, dus de kans dat je hem koopt is groter dan anders....

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 13:58

An_J schreef:
Slim is het ook. Intussen ben je gehecht, dus de kans dat je hem koopt is groter dan anders....

Klopt, maar het is toch wel de bedoeling dat ik het paard na een jaar koop, ik wil het alleen eerst een jaar op proef zeg maar.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:51

poeh, maar ze durven er toch wel een hoop voor te vragen! dit zijn normaal volgens mij de bedragen met stalling enz. erbij!
maarja, als dat geen punt voor je is... veel succes!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:51

Ik begrijp dat je het paard wat je koopt eerst wil leren kennen omdat je bang bent dat het anders op een teleurstelling uitloopt. Maar wat als het paard wat je een jaar lang least je niet bevalt? Moet je dan met hetzelfde paard dat jaarcontract uitzitten of kun je hem dan ruilen voor een ander paard? Anders blijft de gok in mijn ogen hetzelfde als een paard kopen.

Er zijn ook genoeg stallen die je een paard kunnen verkopen die je eerst een paar weken mag proberen. Je kunt zo'n paard dan na afloop klinisch laten keuren en dan ben je ook al een hoop informatie over het paard rijker. Is dat geen optie voor je?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:56

Ik vind het een leuk idee, maar eigenlijk snap ik niet waarom je het zo doet. Er zijn genoeg particulieren die hun paard op proef aanbieden, en binnen een paar weken weet je al of het klikt of niet.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:17

nou ik vind dat je moet doen wat je hart zegt, als jij denkt dat je een jaar nodig hebt om een paard echt, door en door te leren kennen (wat me niet heel erg raar lijkt) moet je dit zeker doen, en anders kun je het paard toch ook korter dan een jaar leasen of niet?
en je mag nu ook nog eens zelf je paardje uitzoeken, dat is helemaal super!!
veel succes ermee!!!

mutsjefluts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 19:50

MightyMike schreef:
Ik begrijp dat je het paard wat je koopt eerst wil leren kennen omdat je bang bent dat het anders op een teleurstelling uitloopt. Maar wat als het paard wat je een jaar lang least je niet bevalt? Moet je dan met hetzelfde paard dat jaarcontract uitzitten of kun je hem dan ruilen voor een ander paard? Anders blijft de gok in mijn ogen hetzelfde als een paard kopen.

Er zijn ook genoeg stallen die je een paard kunnen verkopen die je eerst een paar weken mag proberen. Je kunt zo'n paard dan na afloop klinisch laten keuren en dan ben je ook al een hoop informatie over het paard rijker. Is dat geen optie voor je?

Een paar weken is voor mij niet genoeg, ik ben een vreselijke angstruiter, en moet een paard door en door kennen voordat ik het wil kopen.

Mocht het in de tussentijd niet klikken kun je de lease naar een ander paard overzetten, maar dan betaal je wel een kleine bijdrage.