tsssss.. nooit meer rijdenomdat ze "al" 15 is!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

tsssss.. nooit meer rijdenomdat ze "al" 15 is!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 21:14

Wat is dat nou weer voor een onzin. Verward IK mag dus nooit meer rijden Huilen Vijftien is tog nog helemaal niet oud. Het zit zo ik heb een verzorg shet Haha! , en die is pas hoefbevangen geweest Gaaaap , ze is weer helemaal beter Haha! mogen we nie meer rijden. Eerst zeg tie ik vind jullie tog een beetje groot vooral mijn vriendin. Zegt mn vriendin ik ga er tog niet meer op. Zeg tie maaaar dat vin ik banketstaaf dus ik mag er ook niet meer op. Volgens mij zegt hij maar wat en wil hij gewwoon niet dat ik er op rij ofzo. Het is altijd wat eerst was de wei niet goed, terwijl hij er zelf met een tractor door rijd nu is ze te oud! naja vorige maand was ze nog 13 Boos! Wat vinden jullie hierven moet ik het hier bij laten. Zwe barst nog van de energie Haha! en ik ben nog lange niet te zwaar Boos! Hoe kan ik haar ander beweging geveen een half uur naast rennen ie ik nou ook niet zitten Verward


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:18

longeren is een andere manier van beweging geven, en als de eigenaar niet wilt dat je rijdt is er natuurlijk niks aan te doen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

kan nie logeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 21:20

Ik kan niet logeren als ik met een zweep bij haar kom word ze helemaal gek. En dat zou ook niet mogen want dat is weer zonde van het weiland Huilen

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:45

nou, dan longeer je zonder zweep..
je kunt ook gewoon met haar gaan wandelen of aan de lange lijn doen(maar das niet echt iets waar je zo ff mee begint..)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 22:27

haha, zonder zweep Haha! Dan ken je de mijne nog niet. Die doet dan geen ene hol Haha! . Ik wandel ook wel mett haar maar ik mag niet op de weg of op het park. Nou dan ik het nogal saai he. Wel hebben we een leuk spelletje bedacht. Het is eeen rechthoekige wei en aan een kan kan je lopen, nou dan nemen we wat eten in ons hand dat ze dat ziet dan rennen we aan de buiten kant mee en dan komt ze ons kij hard bokkend achterna. Das wel lache, maar zon goede conditie heb ik ook weer niet Pling

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:43

Je kunt ook met haar aan de fiets of misschien voor een karretje beleren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:45

De wil van de eigenaar van een paard is nog altijd wet, daar heb je je als verzorgster maar naar te schikken, het is helaas niet anders. Overleggen kan wel, maar als hij het echt niet wil heb je gewoon pech en dan is het de keus uit je aanpassen of er helemaal mee ophouden.
En ik vind het niet netjes om in het openbaar de eigenaar zwart te maken.

Nulla tenaci invia est via

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:45

ja,naast je fiets is ook leuk ja..deed ik vroeger ook met mijn verzorgpony...

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 01:03

Nou mijn mening:
ik denk toch dat longeren de beste manier is om hem beweging te geven en het kan nog lachen zijn ook!!!!(heb ook ervaring met een shet maar dat zal ik maar niet allemaal vertellen Pling )
En naast de fiets is niet zo'n super idee, ik deed dat altijd met mijn verzorg welsh maar op een gegeven moment wilde zij alleen maar harder en BOEM daar lag ik dan. Pony weg ik pijn....gelukkig was die pony wel braaf en bleef zomaar staan. Maar een shet.........

En ik moet ook wel zeggen dat het wel een beetje associaal vindt om de eigenaar zo lekker zwart te maken. STANK VOOR DANK! ben blij dat je hem al mag poetsen. Maar ja...heirover zijn de meningen verdeelt...
En waarom niet door de wei rennen na een tijdje heeft de shet de smaak te pakken en dan moet je je maar es af gaan vragene hoe je hem kunt stoppen! deden wij ook altijd.
Dat vonden de shetties geweldig!
Maar ik ga naar bedje toe...over paardjes dromen... Gaaaap Knipoog

groetjes Monique

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 01:27

Als die shetlander zwaar hoefbevangen geweest is kan het best zijn dat de stand van zijn benen veranderd is en dat het daarom niet verstandig is om er nog op te rijden.
Onze shetlander is een half jaar geleden ook flink bevangen geweest en mijn dochter heeft deze week pas voor het eerst weer kunnen rijden. Zij weegt maar vijftien kilo (ze is vier) en het ging wel goed maar de pony had er toch nog wat moeite mee. We zullen heel langzaam weer moeten gaan opbouwen.

Als je persé wilt rijden zal je waarschijnlijk op zoek moeten gaan naar een ander verzorgpaard.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 08:37

Ben blij dat je hem mag verzorgen.
Als je rijden zo belangrijk vindt, kun je toch naar een manege gaan?

Ik zou ook voorlopig niemand meer laten zitten/rijden op een pony die hoefbevangen is geweest. Ik heb er gelukkig nog nooit (even afkloppen) last van gehad!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 09:44

Het Shetje van een vriendin van mij is ook zwaar hoefbevangen geweest, hij is ook een jaar of 15 maar het heeft ontzettend lang geduurt voor hij weer een beetje normaal kon lopen. Dit is nu ook een knuffel pony geworden en gaat mee als bijpaardje aan een lijntje als ze met haar paard naar het bos gaat, er wordt niet meer op gereden want dat gaat niet goed meer.
Wees dus blij dat je nog mag poetsen/knuffelen en er is zat grondwerk te verzinnen waar Shetjes helemaal gek van zijn hoor! Wat dacht je van vrijheids dressuur???
Je moet het natuurlijk wel willen proberen en niet bij de eerste de beste bok of actie van je Shet stoppen.
En tja, als het te saai wordt zo als je zegt, moet je misschien maar op een manege gaan rijden, dan ga je echt alleen rijden en misschien is dat meer wat je wil?
Houdt er rekening mee dat ook een Shetje van alles kan krijgen en dat de verzorging dus niet alleen uit rijden bestaat, ook als de Shet iets gaat mankeren en er kan/mag niet meer op gereden worden heeft hij nog steeds verzorging, aandacht en beweging nodig!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 16:11

Ja, maar dan kan je tog gewoon eerlijk zeggen dat je niet wil dat erop gegrecen eordt inplaars van allelei smoesjes Boos!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 16:43

Anke schreef:
Ben blij dat je hem mag verzorgen.
Als je rijden zo belangrijk vindt, kun je toch naar een manege gaan?


helemaal mee eens.

Je kan toch ook met haar wandelen ofzo. Doe ik ook heel vaak met een
haflinger waar ik wel op kan rijden. En met een shetje kun je heel leuk wandelen!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 18:12

hahaha. Noumet mn shet naast de fiets Haha! dan lig ik zo met mn fiets ernaast weg shet. Maar hhet is bveel meer dan alleen niet rijden. Als we niet rijden zit ze helemaal vol met eneregie. Toen we net bij haar kwamen was het zo erg dat ze die man heel vaak trapte en naar ons ook heel vaak, je kon bijna niet met haar lopen want ze bleef echt bokken. Ze zat ook altijd in mn kleren en in mn been ofzo te bijten, sinds we rijden is dat overgegaan dus ik ben bang dat las we stoppen mert rijden dat het weer zo wordt. Ik kom echt niet alleen voor het rijden en het is zeker niet het belangenrijkst, maar ik wel gewoon mer haar kunnen lopen zonder dat ze zit te bokken. Logeren mag denk ik ook niet want dat vind tie zonde van het weiland en op stenen mag het niet. Ik mag ook de straat niet op maar dat is begrijpelijk. Misschien hebben jullie nog tips waar ze heeeeeeeel moe van wordt Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 20:38

nou, wat jij zegt dat ze dan vervelend wordt, tja, dat is gewoon een kwestie van consequent zijn.
en ja, als je begint met naast de fiets laten lopen is het moeilijk ja, dan kun je het beste iemand anders haar ook nog aan een touwtje vast laten houden.
ik heb een mini pony verzorgd, 4 jaar, hengst. tja, het was niet altijd even makkelijk om hem te hanteren en ja, hij had altijd te veel energie. maar ja, na een paar keer oefenen kon hij naast de fiets en als hij te hard ging dan zetten ik gewoon mij voeten op de grond en begonnen we weer opnieuw..
tja, als je ook nie mag longeren, misschien gewoon opjagen?aan de lange lijn..als je ook een stukje hebt waar geen gras staat kun je ook vrijheidsdressuur proberen, maar als je dat op gras gaat doen denk ik niet dat de pony aandacht zal hebben voor jou.. Vork

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 21:08

kijk 15 is middelbaar, maar hoefbevangen is een heeeeel ander verhaal. het kan zo erg zijn dat je er idd niet meer op kunt rijden.
Je kunt haar nogaltijd longeren.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-02 22:09

Wat bedoelen jullie met vrijheids dressuer??????? maar ik heb wel al een soort spelletje bedacht Haha! Ik ren naast de wei met een beetje gras in mn handen, dan rent ze keihard mee Haha! , allen word ik zelf wel heeeel moe Haha! en na een tijdje is ze moe en dan zet ze echt geen stap mee verder. Ook hebben we daar zon lang pand en die galopeerd ze dan keihard af eerst zaten we er dan altijd op echt keigaaf ook om te zien Haha! maar ik ga haar denk ik wel opjagen ofzo, maar ik wil niet dat ze me dan niet meer ga vertrouwen, met de fiets kannie want ik mag de weg niet op Huilen thx en groetjes

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 23:09

Wat is vrijheidsdressuur?, kijk maar eens op de site van Stef.
http://www.vrijheidsdressuur.freewebspace.com/
Meeste Shetjes vinden dit prachtig om te doen! Ik hoop alleen dat je er de ruimte voor hebt want uit je verhaal lijkt het alsof je alleen een wei tot je beschikking hebt en die zou ik persoonlijk ook niet laten vertrappen, maar misschien mag je een stukje afzetten? dan kan je ook longeren!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 11:37

Misschien is het niet goed voor zijn benen dat er nog iemand ophem gaat zitten.....als je echt perse wilt rijden kun je beter naar een manege gaan. het lijkt me ook erg als je ineens niet meer op je verzorgpony kunt rijden maar dat heeft de eigenaar nog altijd over te beslissen je kunt misschien is met hem gaat praten....ik weet het anders ook niet Lips are sealed

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 21:39

Ik rijd al op een manege hor Haha! Denken jullie dat je zonder les op een eigenwijze shet kan rijden?????? Haha! I dont think soooo. Maar die manege paarden zijn lang niet zo gaaf als die shetjes Haha! Ik rijd zonder zadel en dat maakt het allen nog maar leuker en zi zitten zoooo lekker Haha! Knipoog Haha! Das nogal verslavend!!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers